ایسنا نوشت: وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد، رهبران عراقی از اهداف مسکو برای حصول اطمینان از برقراری آتش‌بس در سوریه حمایت‌ می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتینک، به دنبال سفر میخائیل بوگدانف، معاون وزیر امور خارجه روسیه به بغداد، دستگاه دیپلماسی این کشور بیانیه‌ای منتشر کرد.

در این بیانیه آمده است: رهبری عراق از خطوط و اهداف روسیه با هدف حصول اطمینان از برقراری آتش‌بس در سوریه بر اساس مذاکرات آستانه حمایت کرده است.

در ادامه این بیانیه برقراری آتش‌بس در سوریه پیش‌شرطی ضروری برای تحقق سازش سیاسی و حل بحران در این کشور بر اساس قطعنامه ۲۲۵۴ شورای امنیت قلمداد شده است.

بوگدانف در جریان سفر خود به پایتخت عراق با حیدر العبادی، نخست‌وزیر این کشور دیدار کرد.

همچنین، ابراهیم جعفری، وزیر خارجه عراق در دیدار با این فرستاده رئیس‌جمهوری روسیه به خاورمیانه گفت: عراق خواهان برقراری روابط استراتژیک با روسیه در تمامی زمینه‌هاست. پیروزی‌های بزرگی که عراقی‌ها در جنگ علیه تروریسم به دست آورده‌اند، پیروزی برای تمامی مردم جهان و کشورهایی است که در کنار عراق هستند.

بوگدانف نیز پیروزی‌های بزرگ عراقی‌ها در جنگ علیه تروریسم را ستود و گفت که روسیه همچنان به حمایت از عراق تا زمان آزادی تمامی خاک عراق و بازسازی زیرساخت و توسعه اقتصادی کمک می‌کند.

49310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 638830

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =