ایسنا نوشت: رئیس کمیته سرویس‌های مسلح سنای آمریکا با رئیس‌جمهوری و نخست‌وزیر ترکیه دیدار و گفت‌وگو کرد.

به نوشته روزنامه حریت،‌ سناتور جان مک‌کین، رئیس کمیته سرویس‌های مسلح سنای آمریکا که از حامیان سرسخت ارتقای روابط کشورش با ترکیه است، احتمالا درباره بحران سوریه با رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری و بنعالی ییلدیریم، نخست‌وزیر ترکیه گفت‌وگو کرده است.

جزئیات بیشتر درباره موضوعات مورد بحث در این دیدار منتشر نشده است.

سفر سناتور مک‌کین به آنکارا پس از تصویب لایحه دفاعی سنای آمریکا در دسامبر ۲۰۱۶ انجام می‌شود که مسلح کردن شورشیان سوری با موشک‌های زمین به هوای قابل حمل را مجاز کرد.

در پیش‌نویس اصلی این لایحه، سناتور مک‌کین با ارائه سامانه‌های ضد هوایی دوش پرتاب به شورشیان سوریه مخالفت کرده بود اما نهایتا کمیته کنفرانس‌های کنگره آمریکا که مسوول تدوین نسخه نهایی است، آن را اصلاح کرد.  

این سناتور کهنه‌کار آمریکایی به شدت حامی کمک به شورشیان سوریه است و از منتقدان سرسخت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا در حزب جمهوری‌خواه محسوب می‌شود. مک‌کین که خواستار حمایت بیشتر آمریکا از شورشیان سوری بوده، سال ۲۰۱۳ از ترکیه وارد اراضی سوریه شد و با نمایندگان ارتش آزاد سوریه دیدار کرد. او بر افزایش اقدامات نظامی در سوریه برای متوقف کردن بشار اسد، ‌رئیس‌جمهوری سوریه تاکید داشت.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 638874

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۳
    2 0
    وضعیت خیلی پیچیده شده. ترکیه برای چنگ و دندان نشان دادن به اتحادیه اروپا در صدد نزدیکی به امریکاست و از آنطرف به شدت وابسته اقتصادی به روسیه. روسیه هم می خواد اتحادیه اروپا رو دور بزنه و وارد رابطه مستقیم با امریکا بشه اما این وسط ناتو مانع شده.از اونطرف امریکا می خواد برای منافع ترکیه منطقه امن در سوریه ایجاد کنه و سرباز بفرسته به سوریه اما نمی دونه با روسیه چکار کنه. از اینطرف عربستان برای مقابله با ایران به ترکیه نزدیک شده اما منافع شان در مصر و قطر با هم اختلاف دارد. از اونطرف هم امریکا می خواد با دوستی روسیه همسایه چین شود و بر آن کشور فشار وارد کند اما با اتحادیه اروپا و ناتو چه کند.این وسط هم انگلیس با برگزیت خودزنی کرده و راه چاره ای جز نزدیکی بیشتر به امریکا ندارد.
  • شمس تبریزی IR ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۳
    0 1
    اول رییس سیا با اینها دیدار میکنه. بعد هم شروری به نام مک کین. در حال طراحی توطئه جدید در سوریه هستن