انتقاد اسکورسیزی از فیلم دیدن در خانه، وقتی که فیلم‌ تازه‌اش از نتفلیکس پخش خواهد شد

مارتین اسکورسیزی اعتقاد دارد که تماشای فیلم در خانه هیچگاه به خوبی دیدن آن در سینما نخواهد بود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، کارگردان «گاو خشمگین»‌ چهارشنبه چهارم اسفند در رویدادی برای بزرگداشت یک عمر فعالیت هنری‌اش از سوی بنیاد فیلم بریتانیا در لندن حاضر شد و سخنرانی کرد.

او در این مراسم درباره مزایای دیدن فیلم در سینما صحبت کرد و گفت: «مشکل تماشای فیلم بیرون از سینما، چیزهایی است که بیرون قاب نمایشگر وجود دارند و حواس شما را پرت می‌کنند. اکنون شما می‌توانید فیلم را روی آیپد تماشا کنید. می‌توانید به اتاق خود بروید و در را ببندید و صفحه نمایش آن را به صورتتان نزدیک کنید اما در هر صورت نگاهتان به چیزی خواهد افتاد.»

اسکورسیزی در ادامه افزود: «حتی تماشای فیلم در تلویزیون‌های بزرگ در خانه نیز همین مشکل را دارد و هنوز بسیاری چیزها وجود دارد که در تماشای فیلم خلل به وجود آورد. ممکن است زنگ تلفن به صدا درآید یا کسی به دیدن شما بیاید. به هر حال این بهترین راه برای تماشای فیلم نیست.»

عجیب نیست اگر این صحبت‌ها را از فردی بشنویم که سال‌ها مدافع تماشای سنتی فیلم در سینما بوده است، اما همزمانی این موضوع با فروش امتیاز تازه‌ترین اثر اسکورسیزی با عنوان «ایرلندی» به سرویس آنلاین نتفلیکس تا حدودی کنایه‌آمیز است.

کارگردان برنده جایزه اسکار پس از سال‌ها دوباره در «ایرلندی» با رابرت دنیرو همکاری می‌کند. این فیلم با اقتباس از کتاب چارلز برنت با عنوان «شنیدم خانه‌ها را نقاشی می‌کنی» ساخته خواهد شد. برنت این کتاب را سال ۲۰۰۴ به بازار عرضه کرد.

کتاب برنت روایت اعترافات فرانک شیران «ایرلندی» درباره ناپدید شدن جیمی هوفا در سال ۱۹۷۵، قتل جویی گالو و ترور جان اف کندی است.

شیران گانگستر حرفه‌ای مدعی شده است که جیمی هوفا را کشته و مثله کرده است. عنوان کتاب برنت نیز به سخنی از هوفا خطاب به شیران است که گفته بود: «شنیده‌ام خانه‌ها را رنگ می‌کنی» که در ادبیات گانگسترها به معنای آدم کشتن و کنایه‌ای به خونین شدن دیوار خانه‌هایی است که در آن‌ها قتلی صورت می‌گیرد.

«ایرلندی» نهمین همکاری اسکورسیزی و دنیرو در یک فیلم است. این دو چهره‌ سرشناس عالم سینما پیش از این در فیلم‌هایی چون «کازینو»، «راننده تاکسی» و «گاو خشمگین» همکاری کرده‌اند.

منبع: The Wrap  

58241

 

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 639887

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد RO ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۶
    6 0
    استاد ما که آرزو به دل موندیم یکی از فیلمای مهم تاریخ سینما رو روی پرده ببینیم، از جمله فیلمای خود شما. واسه ما که فرقی نمی کنه