۰ نفر
۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۴:۳۲

درباره مسائل داخلی و خارجی چند نکته باید مورد توجه قرار بگیرد:

نکته اول:
هر زمانی ممکن است سندی از تاریخ انقلاب درباره کسی منتشر شود که مسئولان مربوط آن را قبول نداشته باشند، اما نمی‌توان گفت سند انقلاب باید از بین برده شود. ما نباید به اتهام انتشار یک سند انقلاب اسلامی، کسی را زندانی کنیم؛ چرا که تفرقه و تشتت از عوامل انقراض اجتماعات بشری است.

به عوامل انقراض اجتماعات بشری که در قرآن کریم آمده، توجه کنید. غلبه ظلم بر عدالت، فساد اخلاقی، ترک امر به معروف و نهی از منکر و تفرقه و تشتت از عوامل انقراض اجتماعات بشری است که مهمترین مثال و مصداق آن انقراض حکومت عثمانی است؛ بنابراین وحدت و همبستگی ملی نیاز جامعه امروز ما است.

نکته دوم:
در شرایط متفاوت سیاست خارجی قرار داریم. از نظر خارجی با پدیده‌ای به نام ترامپ مواجه هستیم که تاکنون آثاری داشته و از جمله آن صف‌بندی جدیدی است که در خاورمیانه ایجاد شده است.

در کنفرانس مونیخ عربستان، ترکیه و اسرائیل هر سه موضع واحدی علیه ایران داشتند و هر سه ایران را تهدید منطقه خاورمیانه اعلام کردند و این در اثر روحیه‌ای است که آنها بعد از روی کار آمدن ترامپ پیدا کردند و فکر کردند که می‌توانند عرض اندام کنند.
آنها فکر کردند که می‌توانند موانعی در اجرای برجام ایجاد کنند که ما در این راستا باید هوشیار بوده و از انجام کارهای احساسی بپرهیزیم و بهتر است در حال حاضر ترامپ را با مشکلاتش تنها بگذاریم. مبادا ما در نقض برجام پیشقدم شویم، اگر هم فرضاً بناست برجام نقض شود باید از طرف آنها باشد. چون اروپا تا حدی در مقابل آنها خواهد ایستاد.

نکته سوم:
کنفرانس اخیر حمایت از انتفاضه فلسطین نیز بسیار حکیمانه بود چون این موضوع چند وقتی در حال فراموشی بوده است. بهتر است ما بیشتر از اسلام صحبت کنیم و آن را گسترش دهیم و حساسیت مردم منطقه را برنینگیزیم و بیش از این که از شیعه صحبت کنیم، از اسلام حمایت کرده و آن را تبلیغ کنیم ما نباید زیاد با تعصب مذهبی حرکت کنیم، از ابتدای انقلاب نیز هدف همین بوده که جبهه واحد اسلام در برابر دشمن واحد ایجاد شود.

نکته چهارم:
وجود احزاب برای همه حکومت‌ها امری ضروری و بدیهی است و حکومت‌ها نیازمند احزاب هستند.از مزایای حزب اتاق فکر بودن، تربیت کادر مورد نیاز حکومت، جلوگیری از ورود افراد فرصت‌طلب، حراف و باهوش به عرصه قدرت، ‌آگاهی بخشی به مردم و تسهیل کار آنها در زمان انتخابات‌ها از مزایای وجود حزب است.

پدیده حزب‌پرستی و از بین رفتن استقلال فکری افراد،‌ تبدیل شدن حزب به معبود مانند اتفاقی که برای حزب کمونیست افتاد و پیدا شدن تعصب حزبی، محدود شدن به بخشی از جامعه و فراگیر نبودن از معایب حزب محسوب می‌شود که باید تدبیر شود.

* سخنان مراسم پانزدهمین کنگره حزب مردم‌سالاری

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 640127

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۷
    1 0
    احسنت