دویست و شصت و نهمین جلسه شورای اسلامی شهر کرج برگزار شد

دویست و شصت و نهمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر کرج به ریاست محمد علی بخشی نائب رئیس شورای اسلامی این کلانشهر و حضور حداکثری اعضای شورا و شهردار تشکیل شد.

به گزارش خبر آنلاین وبه نقل از پایگاه خبری مدیریت شهری کرج، لایحه بحث تملک حدود ۶ هزار مترمربع از اراضی کناری ایستگاه متروی گلشهر واقع در خیابان پونه غربی توسط شهرداری کرج مطرح شد که تصویب آن بایدها و نبایدهایی را به همراه داشت.
اعضای شورای شهر خواستار توضیح در خصوص نحوه تملک و نوع مالکیت زمین مذکور از شهردار کرج شدند تا با اطلاع کافی از وضعیت ملک اقدام به رای نمایند.
شهردار کرج در توضیح این لایحه و با بیان اینکه ملک مذکور سند ۶ دانگ به نام ستاد اجرایی فرمان امام (ره ) دارد، گفت: از اهداف مدیریت شهری در این محدوده که با تملک این اراضی و بخشی از املاک مقابل آن که به شکل سوله می باشد، محقق می شود، احداث پارکینگ طبقات است.
وی ادامه داد: با انجام این اقدام بار ترافیکی اطراف میدان بسیج که ناشی از توقف خودروهای شخصی است کاهش می یابد و به تبع آن نیز ساماندهی تاکسی ها در آن بخش عملی شود.
ترکاشوند در ادامه‌ افزود: در صورت تصویب این لایحه شهرداری متعهد می شود که سند مالکیت این اراضی را تا پایان سال جاری به شورای شهر کرج ارایه دهد.
در ادامه لایحه مذکور با قید اینکه شهردار کرج تا پایان سال جاری اقدام به اخذ سند 6 دانگ مالکیت نماید به تصویب شورای شهر کرج رسید.
در ادامه جلسه بهنام محمودی با اشاره به میزان بالای تردد خودروها در مسیر زیرگذر مهرویلا (آیت اله هاشمی) به سمت سه راه رجایی شهر، شاهین ویلا و باغستان خواستار اندیشیدن تمهیداتی از سوی شهرداری کرج به منظور کاهش ترافیک در این محدوده شد.
در ادامه جلسه لایحه دو فوریتی افزایش 20 درصدی نرخ کرایه اتوبوس های درون شهری به منظور تشویق و حمایت رانندگان بخش خصوصی، به صورتی که بهای کارت های الکترونیک اتوبوس ۵۰ درصد بیشتر از کرایه هر خط و کرایه نقدی نیز حدود ۲۵ درصد بالاتر از نرخ مصوب فعلی باشد، مطرح شد.
مهرداد کیانی مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی کرج و حومه با توضیح اینکه نمی توان افزایش ۱۲ درصدی نرخ‌کرایه تاکسی ها را برای اتوبوس های درون شهری اعمال کرد، افزود: مسیر تردد اتوبوس ها در کرج‌ حدود دو و نیم ‌برابر تاکسی ها است، در حالیکه‌ کرایه‌ تعیین شده برای تاکسی ها دو برابر است.
وی در ادامه با بیان اینکه متاسفانه حدود سه سال است که وزارت کشور به تعهد خود در قبال پرداخت یک سوم بهای بلیت اتوبوس های درون شهری عمل نکرده است، افزود: این امر ‌موجب شده است تا سازمان اتوبوسرانی کسری بودجه ۲۳ میلیارد تومانی داشته باشد، به همین دلیل اقداماتی مانند افزایش ۲۰ درصدی نرخ کرایه اتوبوس ضروری است تا بتوان‌بخشی از این کسری بودجه را تامین کرد.
در پایان لایحه دو فوریتی شهرداری کرج در خصوص افزایش 20 درصدی کرایه به صورت البرز کارت اتوبوس ها و 25 درصد به صورت نقدی به تصویب شورای شهر کرج رسید.
غفور قاسمپور عضو شورای شهر کرج در حاشیه این جلسه خواستار پیگیری موانع پیش روی در اجرای تقاطع غیر همسطح ولیعصر(عج) مهرشهر شد و گفت: عملیات اجرایی این تقاطع غیر همسطح به علت عدم همکاری راه آهن استان البرز در خصوص جابجایی خط ریلی راه آهن به کندی صورت می گیرد که جهت تسریع در اجرای پروژه و سهولت تردد شهروندان این هماهنگی باید هر چه سریعتر انجام شود.

 

۴۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 640700

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =