«مشارکت حداکثری»؛ شعار مشترک انتخاباتی

وزیرمحترم کشور در همایش ملی مجریان انتخابات اعلام کرد که رهبری معظم انقلاب در دیدار وزیرمحترم با ایشان، مشارکت بالای مردم را جزء ضرورت ­های کاری وزارت­ کشور در کنار برگزاری انتخابات قانونمند و سالم و در فضای امن، اعلام فرمودند. رئیس­ جمهوری محترم نیز در سخنان خود در این همایش حضور و مشارکت حداکثری و مشارکت خیره کننده مردم را مایه یاس دشمنان کشور و امیدواری دوستداران جمهوری اسلامی در تمام دنیا دانست. رئیس محترم مجلس شورای اسلامی نیز در همین همایش مشارکت گسترده مردم را در شرایط خاص فعلی کشور با اهمیت توصیف کرد که باید شکوه آن را به رخ جهانیان کشید.

اتفاق نظر همه آگاهان جامعه بر این است که حساسیت شرایط کشور و لزوم همراهی و همسوئی مردم برای صیانت از میهن به دور از تعارفات مرسوم، فرصتی برای نوسازی سرمایه اجتماعی در کشور است. پذیرش قاعده مهم دموکراسی و تفوق آراء اکثریت در جامعه برای اداره امور که در قانون اساسی ما به عنوان میثاق ملت و حاکمیت مورد تأکید قرار گرفته می­ تواند بسیاری از نابسا­مانی ­ها را خاتمه دهد و زیاده ­خواهی­ ها را که می­ تواند عامل تشدید اختلافات اجتماعی و سیاسی گردد مهار کند.

سلیقه­ های مختلف در پس از پیروزی انقلاب اسلامی در مقاطع مختلف آزمون خود را در نحوه مدیریت جامعه نشان داده­ اند، و امروز در آستانه این دو انتخابات سرنوشت ­ساز حق مشروع و قانونی مردم است که صلاحیت مدیران جامعه خود را برای دوره حساس 4 ساله بعدی در جریان یک انتخابات گسترده و باشکوه که می­تواند مظهری از همبستگی و عزم یک ملت برای صیانت از استقلال سیاسی و اقتصادی خود باشد تعیین نمایند. فارغ از سلیقه ­های جناحی و گروهی امروز همه باید به شکوه و همبستگی ملتی بیندیشند که حضورش حماسه ماندگار صیانت از میهن را در افکار عمومی دنیا به نمایش خواهد گذاشت.

هر جریانی فکر و اندیشه خود را برای اداره بهتر امور کشور صائب می­ داند باید به دور از هیاهو و جنجال، صلاحیت­ های خود را برای ملت فهیم ایران معرفی کند و بدون هیچ نگرانی از نتیجه، حق قانونی ملت را در اعمال رأی خویش بر سرنوشت آینده کشورش به رسمیت شناسد. جامعه ­ای که براساس ارزش­ های اسلامی بنا می­ شود پرخاشگری، زورگویی و شیوه­ های غیراخلاقی را نمی­ پسندند و انسان­ ها براساس فطرت سالم و الهی خود جذب جریانات و کسانی می­ شوند که در رفتار و گفتار آنها بوی صداقت استشمام کنند.

همه گروه ­های وفادار به میهن و نظام جمهوری اسلامی امروز در معرض آزمون حساسی قرار گرفته اند. از یک طرف باید مردم را در شناخت و انتخاب مدیران آینده کشور کمک کنند و از طرفی باید بتوانند فارغ از نگاه­ های تنگ­ نظرانه شکوه همبستگی ملی را در دنیا به نمایش گذارند و مدلی از زندگی مسالمت ­آمیز و شرافتمندانه را از مردم­سالاری دینی که توأم با پای­بندی به اخلاقیات است ارائه دهند.

حال که عزم همه بزرگان کشور و نخبگان در جهت ایجاد یک حماسه سیاسی و ماندگار برای میهن است همه باید در این جهت همسو تلاش کنیم و اجازه دهیم صندوق ­های رأی دراوج قانون گرایی از حق ­الناس صیانت کند و مردم را نسبت به شکوه ایران اسلامی بیش از پیش امیدوار سازد.

همه در پرتو قانون برای سلامت انتخابات و صیانت از مجد و عظمت ایران و نمایش شکوه مردم­سالاری دینی بپاخیزند و فرصت دست­ اندازی به میهن را از بیگانگان سلب کنند.مردم ما نیز با آگاهی و مطالعه و شناخت از میزان پای­بندی کاندیداها به قوانین، کسانی را انتخاب خواهند کرد که قادر به حل و فصل مشکلات پرشمار جامعه بوده و کارنامه عملکرد آنان در دولت­ ها معلوم باشد و کارنامه عملکرد دولت­ های گذشته به وضوح در پیش چشم مردم قرار دارد.

*معاون سیاسی استانداری تهران

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 640746

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =