دانشمندانی که برای راه‌راه بودن گورخرها پاسخ دارند به این سوال که چرا پانداها سیاه و سفید هستند، پاسخ می‌دهند.

سال‌هاست که موضوع رنگ پانداها برای دانشمندان مطرح شده است و به دنبال علتی برای آن هستند. سیاه و سفید بودن پاندا در طبیعت علت‌هایی دارد که شاید استتار و ارتباط دو علت برای آن باشد. محققان دریافتند این رنگ سیاه و سفید در پانداها به مخفی شدن آنها کمک می‌کند. این مطالعه را محققان در دانشگاه کالیفرنیا انجام دادند و به نتایجی دست یافتند.

بررسی بر روی این حیوان نشان داد، رنگ پانداها منحصربه‌فرد است و هیچ حیوان دیگری با این ظاهر و شباهت در طبیعت وجود ندارد. از این رو محققان بر روی هر بخش از بدن پاندا مطالعاتی انجام داده‌اند.

نتایج بررسی‌ها نشان داد، برخی از اندام پاندا مثل صورت و گردن سفید است تا به او برای مخفی شدن در برف کمک کند و برخی از اندام‌ها مثل دست و پاها سیاه هستند تا به او برای مخفی شدن در سایه کمک کنند.

دانشمندان اظهار کردند: رنگ بدن پاندا ناشی از رژیم غذایی اوست که شامل چوب خیزران بوده و توانایی در هضم آن باعث شده که پانداها همانند دیگر خرس‌ها قادر به ذخیره چربی در بدن نباشند و باید در زمستان هم برای غذا فعالیت کنند و همین ترکیب رنگی برای استتار او بسیار کاربرد دارد.

علاوه بر این لکه‌های سیاه بر روی سر و اطراف چشم‌ها برای برقراری ارتباط است تا به شکارچی بفهماند که حیوان پرخاشگر و خشمگینی است.

یافته‌های این بررسی در مجله Behavioral Ecology منتشر شده است.

۵۴۵۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 642921

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =