برخی از کاربران خبرآنلاین معتقدند «باید توان کارفرماها را هم در پرداخت دستمزد در نظر گرفت، چراکه افزایش حقوقی که بیش از حد توان کارفرما باشد، باعث تعدیل نیروی کار یا تعطیلی کارگاه‌ها می‌شود.»

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، جلسات شورای عالی کار برای تعیین دستمزد سال 1396 کارگران در حال برگزاری است؛ به نظر می‌رسد هفته آینده در نشست سه‌جانبه شورای عالی کار، رقم دستمزد نهایی خواهد شد.

برخی خبرها حاکی از آن است که برخی از اعضای شورای عالی کار، روی رقم یک میلیون و 150 هزار تومان برای حداقل دستمزد نظر دارند. اما سوالی که در حال حاضر مطرح است، این‌که آیا این رقم برای دستمزد سال آینده کارگران مناسب خواهد بود؟

برخی کاربران خبرآنلاین در این خصوص نوشتند: «درحالت ایده‌ال این مقدار حقوق مناسب نیست، ولی با در نظر گرفتن بحران بیکاری و تولید در کشور، می‌تواند مناسب باشد.»

یکی از کاربران خبرآنلاین که نام خود را عنوان نکرده، نوشته است: «بیشتر شبیه یک جوکه.»

محسن، یکی دیگر از کاربران خبرآنلاین عنوان کرده است: «مدیران چه‌کار می‌کنند که 24 میلیون تومان می‌گیرن؟ تمام زحمت روی دوش کارگر هست، اون وقت 20 برابر کارگر حقوق مدیره.»

میثم هم تصریح کرده است: «خوب که نیست؛ به هیچی نمی‌رسه، ولی باز اگر این رقم رو بگذارند و قبول کنند، مهمه. حالا کارفرمایان مگه می‌گذارند؟»

یکی دیگر از کاربران خبرآنلاین که نام خود را عنوان نکرده، نوشته است: «یکی از بزرگ‌ترین مشکلات مشمولان قانون کار، نه فقط بحث حداقل حقوق، بلکه بیشتر سر دلالان نیروی کار است. امروز بسیاری از نیروهای مشمول قانون کار به ظاهر در بخش خصوصی کار می‌کنند. بسیاری از این نیروها مشغول کار در نهادهای دولتی حاکمیتی به صورت شرکتی هستند. من خودم در یک بخش از شهرداری سراغ داشتم که به دو نیروی کار که در مجموعه شهرداری بودند و تا سال قبل از شهرداری حقوق می‌گرفتند، اعلام شد باید بروند زیرمجموعه فلان شرکت. جالب است که شهرداری برای این دو نفر بین 6 تا 8 میلیون در ماه به شرکت پول می‌داد و شرکت بدون هیچ کار خاصی و تنها به واسطه رد کردن حق بیمه برای این دو، تا 2 میلیون از پول را به دستمزد این دو نفر اختصاص داده و باقی منهای کسورات بیمه و... به جیب صاحب شرکت می‌رفت.»

فرهاد تاکید کرده است: «به‌خدا این درصد را افزایش نمی‌دن. با 10 یا 11 درصد افزایش حقوق، سال 96 رو هم رد می‌کنیم. میگی نه، تماشا کن.»

عرشیا، یکی دیگر از کاربران خبرآنلاین تصریح کرده است: «این رقم تازه اگر صحت داشته باشد، به اضافه فاکتورهای قانونی دیگر، سر جمع دستمزد را به حدود 1.5 تا 1.8 میلیون تومان می‌رساند که در نوع خود فاجعه‌ای است تمام‌عیار. خط‌فقر به 3 میلیون تنه می‌زند و دریافتی یک کارگر به دو میلیون نمی‌رسد.»

یکی دیگر از کاربران خبرآنلاین نوشته است: «شک نکنید این رقم حداقل حقوق با در نظر گرفتن کلیه مزایای اضافی است. یعنی همان 10 تا 12 درصد افزایش را می‌خواهند تصویب کنند. همیشه همین‌طور بوده. کلی فکر کارگرها و کارمندهای بخش خصوصی را درگیر می‌کنند و آخر سر همان آش و کاسه همان کاسه خالی.»

رضا متذکر شده است: «عالیه اگر دستمزد یک هفته باشه.»

سرمایه‌دار عنوان کرده است: «دمت گرم، حقوق‌ها باید هفتگی باشه.»

یکی دیگر از کابران خبرآنلاین که نام خود را عنوان نکرده، نوشته است: «برای همه مشخصه که با دو برابر این عدد هم نمی‌شه یک زندگی خیلی سطح پایین را هم اداره کرد، ولی از طرفی، افزایش بیش از 25 درصدی با این وضعیت اسفناک بازار منجر به اخراج کارگران و کارمندان می‌شه. من کارمندم و شرکت باهام توافق کرده که بدون افزایش حقوق باید کار کنم. هیچ چاره‌ای نیست.»

نويد هم عنوان کرده است: «خوبه اما هنوزم خيلي كمه.»

عبدالکریم تصریح کرده است: «خیلی بالاست و این یک توقع بی‌جا برای کارگر ایجاد می‌کنه که نتیجه‌اش ایجاد تورم است.»

یکی از کاران خبرآنلاین تاکید کرده است: «این رقم اصلا بالا نیست، ولی من توان پرداخت این مبلغ رو در خیلی از کارفرمایان نمی‌بینم.»

یکی دیگر از کاربران خبرآنلاین تصریح کرده است: «درحالت ایده‌ال این مقدار حقوق مناسب نیست، ولی با در نظر گرفتن بحران بیکاری و تولید در کشور، می‌تواند مناسب باشد. باید توان کارفرماها را هم در نظر گرفت، چراکه افزایش حقوقی که بیش از حد توان کارفرما باشد باعث تعدیل نیرو یا تعطیلی کارگاه‌ها خواهد شد که دودش بیش از همه به چشم کارگر می‌رود.»

35225

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 644177

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۷:۴۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۸
    22 1
    سلام انها که 10درصد بیشتر افزایش نمیدن پس لطفا کارگران شریف را مسخره نکنن که مسخره حودشانند.میخواستن حقوق خودشان را قانونی کنن که کردن
  • رضا IR ۰۷:۴۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۸
    29 2
    متاسفانه همین حقوق 800000هزارتومانم که کارگر می گیره از نظراقایان مدیرها زیاده برای کارگر
    • حسن A1 ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۸
      20 0
      نه بابا کجاش زیاده من با حقوق پایه ی 880000 تومن ماهی یک میلیون و صد هزار قسط میدم خیلی ام راضی ام.فقط خدا داره زندگی مارو میچرخونه
    • کوروش A1 ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۸
      10 2
      متاسفانه کمه اما در نظر داشته باشید که چون تامین این مبلغ برای کارفرما ممکن نیست به تعطیلی و تعدیل نیرو کشیده می شود و در نظر داشته باشید که افزایش حقوق فقط و فقط به نفع کارمندان دولت است
  • بهرام A1 ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۸
    6 3
    قربون شما همین حقوق سال 95 خوب میباشد لطفا زیادش نکنید و منت سر ما نگذارید با تشکر فراوان از نمایندگان گارگری
  • سرباز IR ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۸
    5 1
    ما چی بگیم با حقوق 120 تومانی
  • بی نام US ۰۴:۵۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۹
    6 1
    حالا منظور از مدیران نخبه کیا هستن که می گن باید 24 میلیون بگیرن؟
  • پدری که پول دارو کم دارد ... A1 ۰۲:۵۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۱
    7 1
    اینجا ایران‌است . سرزمینی که گردن ملت را با پنبه میبرن‌ اره اینجا ایران است ... جایی که حق کارگر رو میخورن بعد میگن تورم فلان و اقتصاد فلان ... حقوق های خودشونو قانونی کردن . اما ... فقط یک چیز خدا میخواییم مهدی فاطمه خودت ظهور کن ... و دیگر هیچ ...
  • کارگر IR ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۲
    9 1
    توان کارفرماها را هم در نظر بگیرید این دیگه خیلی مسخره است کارفرماهای ما همه لکسوس و بی ام دبلیو و بنزs500 و ... سوار میشن و سفرهای خارجیشون هم که به راهه موقع حقوق کارگر که میرسه این اراجیف رو از کجا میارین؟؟؟؟ خودتون رو زدین به خواب ؟؟؟ یه نگاه به خیابونای شهرتون بکنید راه دوری نمیره. دولت هم که قدرت اجرایی نداره و فقط نظاره گر هستش. تازه همین کارفرماها با رانت همین کارگرا انواع و اقسام وامها رو میگیرن و واسه خودشون جاهای دیگه سرمایه گذاری میکنن
  • مهدي A1 ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۲
    3 0
    سلام باز اسفند وداستانهاي هميشگي عزيزان مسلمون تويي كه به عنوان نماينده كارگرا اونجا نشستي اگه تونستي خودتو جاي كارگر بزاري هنر كردي بنده يه نيروي شركتي بانك مسكن هستم توي مديريتي كه بنده هستم حدود 30 نفر از بازنشسته ها دارن دوباره كار مي كنندمن نفهميدم معني بازنشسته چيست مگه بازنشسته نبايد جايش را به نيروي جوان بدهد پس اينها چكار مي كنند توي مراكز دولتي نيروهاي شركتي مثل امثال بنده چقدر حقوق مي گيره نيروي رسمي چرا چندين برابر ما حقوق پاداش بگيره بانك مياد براي هرنيروشركتي4000000تومن به شركت مي دهد اونها به ما1000000مي دهند اينها را بيايين اصلاح كنيد تبعيض آخه چقدر؟؟؟؟ آقاي نماينده كارگر ما كه ميدانيم شماها هيچ كار براي ما انجام نداديد ما كه مي دانيم هرساله كار را كش مي دهيدتاروزاخر