24 آنلاین نوشت: نتیجه انتخابات سال ۷۶ ،۸۴و۸۸ مورد تردید برخی افراد قرار گرفت و علنا هم مطرح شد. اما منظور رهبرمعظم انقلاب از نام بردن از انتخابات سال ۹۲ چه بود؟

"هر کس بخواهد با نتیجه آرای ملت در بفتند، بنده در مقابلش می ایستم. در انتخابات های گذشته همینطور بوده است. در سال ۷۶، در سال ۸۴ و ۸۸ و در سال ۹۲ برخی در برابر چشم مردم بوده و مردم مطلع شدند و برخی را هم در مقابل مردم نبود و مردم مطلع نشدند."

متن بالا بخشی از بیانات رهبرمعظم انقلاب در روز اول فروردین در صحن مطهر رضوی است. آنگونه که از بیانات ایشان برمی آید برخی از مخالفتها با نتیجه انتخابات،عیان و آشکار بود. نتیجه انتخابات سال ۷۶ ،۸۴و۸۸ مورد تردید برخی افراد قرار گرفت و علنا هم مطرح شد. اما منظور رهبرمعظم انقلاب از نام بردن از انتخابات سال ۹۲ چه بود؟

انتخابات ریاست جمهوری یازدهم ،مقدمه ای پرتنش داشت. ردصلاحیت مرحوم هاشمی،عدم وحدت اصولگرایان،مناظره هایی که اوج آن در برخورد ولایتی با جلیلی و از آن مهمتر بین روحانی و قالیباف صورت گرفت و رخدادهای بزرگ و کوچک دیگر می توانست زمینه های تشنج در انتخابات را فراهم کند.

در این میان عده ای از تندروها بی میل نبودند که آتش فتنه۸۸ باز هم تکرار شود تا بتوانند از آب گل آلود ماهی بگیرند، اما آنها می خواستند این بار، فتنه را در جناح اصولگرا کلید بزنند. روشی که برای این هدف خود برگزیدند، ابطال تعدادی از صندقهای رای بود تا به این ترتیب انتخابات ۹۲ به مرحله دوم کشیده شود تا به مصداق"از این ستون به آن ستون فرج است" برای شکست در انتخابات چاره ای بیاندیشند.

با اینکه معمولا بعد از برگزاری انتخابات،نتایج اولیه آن از چندساعت بعد از اتمام رای گیری اعلام می شود، در انتخابات۹۲ نتیجه انتخابات تا ساعتها به تعویق افتاد و می رفت تا علامت سوالی را در برابر نتیجه انتخابات ایجاد کند.این اتفاقات،هرگز خبری نشد و همانگونه که رهبرانقلاب گفتند در برابر چشم مردم نبود.

فردای انتخابات ۹۲ در محافل سیاسی این خبر محرمانه پیچید که عده ای به طور جدی به دنبال تشکیک در نتیجه انتخابات هستند. این خبر هم شنیده شد که دکتر علی لاریجانی با حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور دولت احمدی نژاد، بر اعلام نتیجه صحیح انتخابات پافشاری کرد و نتیجتا افرادی که بدنبال ایجاد فتنه بودند با تدبیر نظام و مقام معظم رهبری ناکام ماندند.

29219

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 648254

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =