اگر ایران هم‌گروه ژاپن و استرالیا می‌شد...

تیم‌ملی عربستان در گروهی که ژاپن و استرالیا در آن قرار دارند، صدرنشین است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ رقابت در دیگر گروه آسیا برای رسیدن به جام جهانی حساس و فشرده است. گروه B که به مراتب گروه پر ترافیک تری برای صعود نسبت به گروه A است، رقابتی پیچیده و مهیج را برای رسیدن به روسیه در خود می بیند.

شاید تنها مهمان ناخوانده این گروه تایلند بود که آن ها هم با کسب 1 امتیاز از 6 مسابقه ای که انجام داده اند، تکلیف خود را مشخص کرده اند. عراق هم با وجود اینکه تیم خوبی در اختیار دارد اما شاید با بدشانسی در تقابل با تیم های بزرگ نتوانسته نتایج خوبی بگیرد و با 4 امتیاز عملا شانس زیادی حتی برای رسیدن به پلی آف هم ندارد.

اما از رتبه 4 گروه به بالا شرایط متفاوت است. به خصوص نتایج روز پنجشنبه، کاملا جدول و تیم های آن را در موقعیت حساسی قرار داده است. از شگفتی های رخ داده در این گروه همین بس که با حضور ژاپن و استرالیا، این عربستان است که در صدر جدول این گروه قرار گرفته است.

سعودی ها با هدایت برت فن مارویک هلندی با 13 امتیاز در صدر گروه قرار گرفته اند. به نظر می آید فوتبال عربستان پس از مدت ها توانسته دوران افت خود را پشت سر بگذارد و حالا قدرتمند تر از همیشه در مسیر رسیدن به جام جهانی قرار دارد. عربستان آخرین بار در سال 2006 طعم حضور در جام جهانی را تجربه کرده و الان پس از 12 سال رویای رسیدن به روسیه را در سر می پروراند.

از طرف دیگر، ژاپن مثل همیشه محکم و با صلابت به سمت جام جهانی قدم بر می دارد. آن ها فقط به حکم تفاضل گل کمتر نسبت به عربستانی ها در جایگاه دوم قرار دارند و تحت هدایت وحید هلیلودژیچ به دنبال قطعی کردن صعود خود به جام جهانی هستند. آن ها بازی ها را با باخت مقابل امارات شروع کردند اما در ادامه با کسب 4 برد و 1 تساوی توانستند به امتیاز 13 برسند و مدعی اصلی رسیدن به روسیه از گروه B لقب بگیرند.

دیگر شگفتی این گروه را می توان عملکرد ضعیف استرالیا قلمداد کرد. کانگوروها تا به حال شکستی را تجربه نکرده اند اما 4 تساوی از 6 مسابقه کاری کرده که با 10 امتیاز در رده سوم گروه بایستند تا نه تنها شانسشان برای صعود مستقیم کاهش یابد، بلکه حتی ممکن است رتبه سوم و پلی آف را از دست بدهند. زیرا اماراتی خطرناک و جوان در کمین آن ها نشسته است. مهدی علی و تیمش تا به حال در این گروه مساوی نکرده اند. 3 باخت و 3 برد و 9 امتیاز آن ها را در فاصله یک امتیازی استرالیا قرار داده و شانس آن ها را حداقل برای حضور در پلی آف افزایش داده است.

بازی های سه شنبه:

استرالیا-امارات/ فینال گروه
بدون شک حساس ترین بازی روز سه شنبه گروه B را تیم های استرالیا و امارات در خاک استرالیا برگزار خواهند کرد. رقابتی که تا حد زیادی می تواند تکلیف این دو تیم را برای ادامه رقابت ها مشخص کند. استرالیا اگر می خواهد به صعود مستقیم فکر کند باید برنده باشد و امارات اگر به دنبال حضور در پلی آف است نباید به میزبان قدرتمندش ببازد.

ژاپن-تایلند/ رقابتی یک طرفه
پیشبینی برد ژاپن مقابل تایلند چندان کار سختی نیست. شرایط دو تیم همانطور که اشاره شد کاملا متفاوت است و تایلند انگیزه چندانی برای رقابت با ژاپن آن هم در زمین حریف ندارد. به نظر می آید می توان از الان ژاپن را در جدول این گروه 16 امتیازی تصور کرد.

عربستان-عراق/ تکمیل تاریخ سازی 
عربستان برای اینکه جای پایش را در صدر این گروه محکم کند احتیاج مبرمی به برد مقابل عراق دارد. عراق 4 امتیازی با وجود اینکه بخت بسیار اندکی حتی برای پلی آف دارد، اما اگر بتواند عربستان را شکست دهد هم خدمت بزرگی به ژاپن و استرالیا کرده و هم خود را حداقل تا دور بعدی بازی ها زنده نگه می دارد. مردان سبزپوش صحرا هم می دانند که اگر برنده نباشند، ممکن است با از دست دادن رتبه نخست جدول حتی شانس صعود را هم از دست رفته ببینند بنابراین جدال عربستان و عراق در استادیوم ملک عبدالله جده  بسیار تعیین کننده است. 

254 41

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 648902

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام PT ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۵
    52 12
    ژاپن و استرالیا صعود می کنند
  • بی نام A1 ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۵
    111 8
    چرت نگید خواهشا. ایران هرگز هرگز همگروه استرالیا نمی‌شد. چون ایران تیم اول و استرالیا تیم دوم آسیاست و در یک سید قرار گرفتند و امکان همگروهی‌شون وجود نداشت. پنج سال تیم اول آسیا بودن این مزایا رو هم داره. قابل توجه اونایی که رنکینگ فیفا رو قبول ندارن.
    • بی نام A1 ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۵
      40 8
      چند تا از تماشاگرای استرالیایی که به ورزشگاه اکباتان رفته بودن از دیدن این همه پراید تو سطح شهر به شدت شگفت زده شده بودن
  • بی نام A1 ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۵
    عربستان در بازی دو اول به کمک داوران پیروز شد 3 پنالتی برای این تیم گرفته شده ولی مطمئن باشید جام جهانی نمیرن
  • بی نام IR ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۵
    56 3
    ایران و استرالیا تو سید 1 بودند پس هرگز با هم همگروه نمیشدند
  • بی نام RO ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۵
    78 7
    خوب باید یه جوری از ارزش کار کیروش کم کنین دیگه:
  • بی نام A1 ۱۷:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۵
    9 0
    حالا یه بارهم ایران بدون اما و اگر میخواد بره جام جهانی هی شما سیخ بزنین و شخم بزنین یه اگر و اما درست کنید .تازه از اگر این بشه اگر اون بشه اگر این از اون ببازه اگر اون با اون مساوی کنه راحت شده بودیم ...ول کنید سکوت هم چیز خوبیه
  • بی نام NL ۲۲:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۵
    9 2
    اگر ایران در این گروه هم حضور داشت باز هم این نتایج را می گرفت . عربستان همان تیم محو و نابود شده است . این سرمربی فینال جان جهانی دیده هلندی است که یکتنه این تیم را سر و شکل داده است . کم آدمی نیست این آقای تاپ در فوتبال جهان . باز هم دلارهای نفتی به داد این عربستانی ها رسید . من تعجب می کنم کسی با این رزومه و این همه افتخار چطور خودش را کوچک کرده و آمده سرمربی این بی استعدادها شده است ؟
  • بی نام NL ۲۲:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۵
    10 1
    عربستان در روز آخر سوم گروهش میشه و در پلی آف به قطر و یا ازبکستان میبازد و حذف خواهد شد .
  • هادی A1 ۱۹:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۶
    1 0
    اینکه رسانه های چینی از عجیب غریب بودن جو ورزشگاه آزادی و وحشتناک بودن اون حرف میزنند واقعا خیلی وجد آوره.....خخخخخخخخ