نماینده منتخب مجلس دهم در گفت‌وگویی که سال گذشته با خبرآنلاین داشت تاکید کرد: در جریان اتفاقات سال 88 بنزین بر آتش نریخته است و کاسب‌کاران و روزنامه‌های سیاسی برای رای نیاوردن او در انتخابات مجلس دهم، شعار «اشد مجازات برای سران فتنه» را به دروغ به او نسبت دادند.

کاظم جلالی در گفت‌وگوی خود با خبرآنلاین در مورد اتفاقات سال 88 و مطرح شدن این موضوع که در مجلس هشتم خواستار اشد مجازات برای سران فتنه بوده ولی در انتخابات مجلس دهم در لیست انتخاباتی ای قرار گرفته است که شعار آن ها رفع حصر است، گفت؟ من نمی‌دانم این حرف را از كجا آورده‌اند، چون من معمولا مواضعم در ایام سال 88 مواضع روشنی است.

وي افزود: همیشه شعار من و امثال آقای مطهری و دیگران این بود که باید دادگاهی تشکیل شود و مسائل مورد رسیدگی قرار بگیرد، طبعا من قاضی نیستم که بخواهم حکم صادر کنم که اشد مجازات یا اقل مجازات باشد. این را باید دادگاه تعیین کند که چه کسانی باید چگونه مجازات بشوند. کسانی که با ادبیات من آشنا باشند می‌دانند که من معمولا هیچ گاه ادبیات خیلی تندی را اتخاذ نکرده‌ام. در هر سیستم و نظامی کسانی که خلاف قوانین کشور حرکت کنند، باید در دادگاه صالحه محاکمه شوند و بر اساس آن هم حکم برای‌شان جاری شود. جالب است که اين حرف را برخی از رسانه هايي که خودشان موضع‌شان این بود که همین الان باید سر این افراد را بُرید، برجسته می‌کنند، جای تامل دارد که چطور می‌شود سایت‌های منسوب به برخی جریانات سیاسی و روزنامه‌هایی که مواضع‌شان در مورد امثال ما مشخص است، این موضوع را برجسته می‌کنند و نه طرفداران اين اشخاص! من فکر می‌کنم که احساس کرده‌اند که ما زمینه‌ای برای رای‌آوری در یک جریانی را داشته باشیم، از همين‌رو تلاش می‌کنند که آن را تخریب کنند.

وی گفت: در موضوع فتنه، بحث «کاسب فتنه» را بنده مطرح کردم. در جریان دفاع از کابینه که بعد مشاجره‌ای هم بین من و یکی از نمایندگان ایجاد شد، اتفاقا بر سرهمین موضوع بود که چرا بعضی‌ها از فتنه برای تسویه حساب سیاسی استفاده می‌کنند؟ چرا دایره فتنه را آنقدر گسترده می‌کنند که خیلی از آدم‌ها را می‌خواهند در آن آتش بسوزانند؟

جلالی همچنین گفت: موضوع کهریزک را ما به صورت جدي پیگیری كرديم، با آقای بروجردی ملاقات مفصلی با زندانیان کهریزک داشتیم، همچنين با اعضای کمیته بازدیدی از زندان اوین داشتيم که در همان جا مصاحبه‌ای کردم و بحث‌مان این بود كه نیاییم خیلی از افرادی که در این ماجرا وارد شده‌اند را لشگر علیه نظام جمهوری اسلامی درست کنیم. بعضی از اینها ذهنیت‌شان این بود که تقلبی صورت گرفته که باید ذهن‌شان اصلاح شود. به بعضی از آنها هیجاناتی وارد شده بود و مبتنی‌بر هیجانات وارد شده بودند. لذا برخورد خشونت‌آمیز با اینها جواب نمی‌دهد. به همین دلیل گزارش کهریزک را ما تهیه کردیم که در صحن مجلس هم با حمایت رئیس مجلس قرائت شد و در آنجا بیان شد که چه اشتباهاتی صورت گرفته است.

این نماینده مجلس تاکید کرد: نفس بردن بچه‌های مردم به کهریزک غلط بود و تصمیم کاملا اشتباهی بود. آن موقع به ما گفتند که زندان اوین جا نداشت ولی ما همان موقع که به زندان اوین رفتیم، دیدیم که اتفاقا اوین جا دارد و ما این موضوع را در گزارش خود آورده‌ایم. در آن دوره از این نوع اتفاقات زیاد افتاد.

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 648987

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سیروس A1 ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۵
    11 0
    جلالی بردن بچه های مردم به کهریزک اشتباه نبود.جنایت بود.
  • بی نام IR ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۵
    7 0
    برای رد تحقیق تفحص از شهرداری که لابی کردی؟ انتخابات خیلی نزدیکه اقای جلالی
  • علیرضا IR ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۵
    8 0
    آقای جلالی با ابهام صحبت نکنید . چه کسی دستور بردن بچه های مردم به کهریزک را صادر کرد؟ لطفا نام آمر را بفرمایید؟