۰ نفر
۷ فروردین ۱۳۹۶ - ۰۳:۲۳
ساخت ده‌ها حصار در دل نیویورک

آی‌ وی‌وی، هنرمند سرشناس و بحث‌انگیز چینی بیش از ۱۰۰ حصار و چیدمان هنری، گرداگرد نیویورک برپا خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، هنرمند و فعال سیاسی اجتماعی اهل چین یکی از بزرگترین پروژه‌های هنری عمومی خود با عنوان «حصارهای خوب همسایه‌های خوب می‌سازد» را پاییز آینده در نیویورک به انجام خواهد رساند.

این نمایشگاه که از ۱۲ اکتبر افتتاح خواهد شد، سفارش صندوق هنر عمومی شهر نیویورک است و از ۱۰ چیدمان بزرگ با موضوع حصار و چندین اثر هنری کوچک تشکیل شده است. این آثار در مکان‌های مختلف شهر برپا خواهند شد.

 این صندوق پیش از این نیز از هنرمندان مشهور در پروژه‌های هنری عمومی در شهر بهره برده بود که از جمله آن‌ها می‌توان به «آبشار شهر نیویورک» اثر الافور الیاسون در سال ۲۰۰۸ اشاره کرد.

عنوان نمایشگاه آی‌ وی‌وی، قسمتی از شعر مشهور رابرت فراست با عنوان «مرمت دیوار» است. آی‌ وی‌وی که سال‌های دهه ۸۰ میلادی ساکن نیویورک بود، این کار را واکنشی به پسرفت در نگرش ضروری به آزادی، در سیاست خواند.

او در این باره گفت: «زمانی که دیوار برلین سقوط کرد، ۱۱ کشور در مرزهایشان حصار و دیوار داشتند. این عدد تا سال ۲۰۱۶ به ۷۰ کشور افزایش یافته است. ما شاهد خیزش ملی‌گرایی و دیدگاهی هستیم که در آن مهاجران، آوارگان، قربانیان جنگ و تلفات جهانی‌سازی باید بیرون بمانند.»

این هنرمند چینی در چند وقت اخیر با آثار هنری خود با موضوعات مشابهی دست و پنجه نرم کرده است. او که در یکی از این آثار از هزاران آیتم دورریخته اردوگاه آوارگان استفاده کرده بود، ماه ژوئن سال پیش در چیدمان «هانس و گرتل»‌ موضوع نظارت بر شهروندان را به چالش کشید.

منبع:‌ نیویورک‌تایمز/ ۲۶ مارس

57241

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 649281

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =