24 آنلاین نوشت:شاید بعد از شکست ۱۲سال پیش قالیباف در انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۸۴، این روزها از اوقاتی است که اوقات محمدباقر قالیباف شدیدا تلخ است.

آقای"شهردار" انتخابات پایان اردیبهشت را برای خود کابوسی تلخ می پندارد. از یکسو اصولگرایان را می بیند که همچون سال ۱۳۸۴ اطرافش را رها کرده اند و سیگنال هایی می فرستند که ابراهیم رئیسی را جایگزین او خواهند کرد. هرچند ممکن است رئیسی،گزینه نهایی اصولگرایان نباشد اما قالیباف که ۱۲سال است چشم به پاستور دوخته،انتظار نداشت که تاوقتی او هست،چشمها به سوی کاندیدای دیگری بچرخد.

با این حال،آقای"خلبان" حتی اگر نامزد نهایی اصولگرایان باشد و بر فرض محال، همه کاندیداها هم به نفع او کنار بکشند، امیدی به پاستور ندارد. درمناظره های انتخاباتی ۱۳۹۲ او به مصاف"شیخ دیپلمات" رفت اما خیلی زود ضربه فنی شد و در برابر فن"من سرهنگ نیستم،من حقوقدانم" دستهایش بالا رفت. آقای"سرهنگ" گمان می برد با گذشت۴سال از عمر ریاست جمهوری روحانی و برجسته شدن نقاط ضعف دولتش می تواند در انتخابات۱۳۹۶ از او "گزک" بگیرد و شکست ۴سال قبل را جبران کند. اما انگار ابر و باد و مه و خورشید و فلک در کار بودند تا او باز هم دست پیش نداشته باشد.

املاک نجومی، ناگهان بر سر "مدیرجهادی" آوار شد. هرچند در نخستین روزها و هفته ها خیلی ها تلاش کردند با لاپوشانی، اجازه ندهند رسوایی این تخلف فراگیر شود، اما احضارهای دههانفری به دادسرا و اظهارنظرهای مکرر مقامات قوه قضائیه، نشان داد ادعای بیگناهی محمدباقرقالیباف، همانقدر معتبراست که ادعای پاکدستی محموداحمدی نژاد.

انهدام ساختمان پلاسکو هم کاخ آرزوهای شهردار طرقبه ای پایتخت را منهدم کرد و او بخوبی دریافت که دیگر،قافیه را باخته. آسمان ریسمان کردنها و تقصیر را به گردن این و آن انداختن،چیزی از ناتوانی مدیرشهرداری تهران کم نکرد و قالیباف را به گوشه رینگی برد که نفسهای آخرش را در دنیای سیاست به شماره انداخت.

شهردار تهران امیدی به انتخابات شورای شهر تهران هم ندارد. اگر در دوره قبل فقط با یک رای اختلاف توانست تصدی شهرداری تهران را برعهده بگیرد این بار این حس که باید با ساختمان"بهشت" هم خداحافظی کند برای او آزاردهنده است.

محمدباقرقالیباف بعد از شکست ۱۳۸۴ افسرده شد.آنگونه که می گفتند برای گذراندن دوه تکمیلی آموزش خلبانی - یا کمک خلبانی - مدتی به فرانسه رفت و بعد از چندی برای بازسازی روحیه اش به شورای شهر پیشنهاد شد به"شهردار"شدن او فکر کنند.

سال۸۴ و۹۲ برای سردار دکتر خلبان قالیباف شیرین نبود اما او همچنان به "بهشت" امیدوار بود. حالا و در آستانه انتخابات۹۶ که او از پاسنور"مانده" است و از بهشت"رانده"، چه خواهد کرد؟

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 649301

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • چهلهداری IR ۰۶:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۷
    19 2
    قالیباف ... قالیباف ... حمایتت میکنیم ... البته باید به ما هم خانا بدیااااااااااااااااااااااا
  • بی نام IR ۰۶:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۷
    18 1
    قالیباف با اقدامات نسنجیده و خام خود در سمت شهرداری تهران و تلاش برای رفع و رجوع آنها بواسطه افتتاح چندین پروژه نمادین اما کم کاربرد مثل پل طبقاتی اتوبان صدر یا زیرگذر میدان ولیعصر و صدها مورد مشابه عملا جایگاه و پایگاه مردمی خود را از دست داده چرا که مردم از شهردار انتظار مدیریت صحیح بر شهر و تامین آرامش و امنیت و آسایش را دارند نه تبدیل شهر به کارگاهی ساختمانی به وسعت سرتاسر شهر
  • مرتضی IR ۰۶:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۷
    21 0
    مردم کجای این سیاست هستن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • بی نام IR ۰۷:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۷
    22 3
    شهردار تهران باید از تهران برود.