عکس| عیدی 20 هزار تومانی آیت‌الله مکارم شیرازی به شهردار قم

عصر ایران نوشت: شهردار قم در جریان دیدار نوروزی با آیت‌الله مکارم‌ شیرازی از این مرجع عالیقدر درخواست عیدی کرد.

آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی در دیدار با شهردار و مدیران شهری قم، با تاکید بر اینکه همه باید برای شهر قم در کشور ویژه فعالیت کنند افزودند: شهر قم متعلق به تمام جامعه شیعیان جهان است؛ اولا مرکز تشیع و محل بارگاه حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران است و مرکز اصلی حوزه علمیه شیعه نیز در این شهر واقع شده است.

ایشان با بیان اینکه نگاه شیعیان به قم متفاوت است افزودند: مسوولان ملی و استانی باید بدانند که جایگاه قم چیست و چه وظیفه‌ای نسبت به آن دارند.

این مرجع تقلید بیان کردند: ما نمی‌گوییم قم شهری لوکس شود بلکه باید شهری آبرومند باشد و هرکس وارد این شهر می‌شود متوجه جایگاه و منزلت ویژه این شهر باشد.

آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به مشکل بافت فرسوده در شهر قم تصریح کردند: بافت‌های فرسوده شهر قم هم خطرناک است و هم زیبنده نیست و باید کم کم به دنبال این باشیم که ساماندهی این بافت‌ها صورت گیرد.

ایشان با تاکید بر ضرورت تکمیل پروژه‌های محدوده حرم مطهر گفتند: هرکسی وارد قم می‌شود به حرم مطهر حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران می‌رود و این دو مکان مقدس باید ویژه رسیدگی شود.

مرجع عالیقدر شیعیان با اشاره به برنامه احداث بیمارستان در محدوده مسجد مقدس جمکران گفتند: پیگیری شود تا عزمی که مسوولان جمکران و خیران گذاشته‌اند با حمایت وزیر بهداشت به زودی عملیاتی شود و این بیمارستان احداث شود.

آیت‌الله مکارم شیرازی در ادامه با اشاره به اهمیت مطالعه و کتاب خوانی افزودند: کتابخانه در سطح شهر قم بالاخص در پردیسان نیاز است و باید هرچه سریع‌تر مشکلات مربوط به این کتابخانه رفع شود.

شهردار قم نیز در این دیدار ضمن تشریح برنامه‌های سال ۹۶ شهرداری، گزارشی در خصوص اقدامات و فعالیت‌های شهرداری در سال ۹۵ ارائه کرد.

دکتر سقائیان‌نژاد در این دیدار با بیان اینکه در سال ۹۶ دو ردیف بودجه برای مساجد و کانون‌های فرهنگی پیش‌بینی شده است افزود: امسال بودجه‌ای را برای ساماندهی ظاهر مساجد اختصاص داده‌ایم تا بتوانیم ظرفیت مساجد را ارتقاء دهیم.

وی با بیان اینکه سال ۹۵ بالغ بر ۲۵۰ هزار تن آسفالت در محلات شهر توزیع شد گفت: باید طی چند سال آینده با ادامه این مسیر مشکلات آسفالت در شهر را حل کنیم.

سقائیان‌نژاد اقدامات شهرداری در حوزه حمل و نقل را یادآور شد و خاطرنشان کرد: اضافه کردن تعدادی اتوبوس در هر سال برای رفع مشکلات حمل و نقل شهر جزو برنامه‌های اصلی شهرداری است.

شایان ذکر است؛ شهردار قم در جریان این دیدار نوروزی، از آیت‌الله مکارم‌ شیرازی درخواست عیدی کرد و این مرجع عالیقدر ۲۰ هزار تومان عیدی داد.

شهردار قم را در این دیدار «قاری قرآن» معاون شهرسازی و امور زیربنایی، «رنجبر» معاون برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی و دیگر مدیران شهری همراهی کردند.

29214

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 649548

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =