بسیج هنرمندان سرشناس برای تحریم فرهنگی اسرائیل/ از کن لوچ تا راجر واترز

چهره‌های سرشناس دنیای هنر از گروه موسیقی «ریدیوهد» درخواست کردند تا از اجرای برنامه در اسراییل صرف‌نظر کند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، نام‌های بزرگ دنیای هنر از کن لوچ فیلمساز سرشناس برنده نخل طلایی کن تا راجر واترز از گروه پینک فلوید با انتشار نامه‌ای سرگشاده از گروه موسیقی «ریدیوهد»‌ خواستند تا از اجرای برنامه در سرزمین‌های اشغالی صرف‌نظر کند.

این درخواست در راستای طرح تحریم فرهنگی رژیم صهیونیستی صورت می‌گیرد. پای این نامه سرگشاده علاوه بر افراد مذکور امضای اسقف اعظم آفریقای جنوبی و بازیگرانی چون ماکسین پیک، ریکی تاملینسن، میریام مارگولیس و جولیت استیونسن به چشم می‌خورد. آن‌ها در این نامه از گروه «ریدیوهد» خواستند تا در تصمیم خود برای اجرای برنامه در سرزمینی که «سیستم آپارتاید به مردم فلسطین تحمیل شده است» تجدید نظر کنند.

از دیگر امضاکنندگان این نامه سرگشاده می‌توان به پیتر کامینسکی کارگردان مینی‌سریال «تالار گرگ‌ها»، گروه موسیقی اسکاتلندی «پدران جوان» که جایزه مرکوری را در کارنامه دارند، و الکسی سیل کمدین مشهور اشاره کرد.

در بخشی از این نامه آمده است: «با این کار مردم فلسطین از شما درخواست کرده‌اند تا در راستای فشار به اسرائیل برای خاتمه دادن به نقض حقوق ابتدایی انسانی گام کوچکی بردارید.»

از آنجا که گروه «ریدیوهد» برای استقلال تبت فعالیت‌های بسیاری انجام داده، در این نامه به استانداردهای دوگانه رفتاری گروه اشاره شده است: «در شگفتیم که «ریدیوهد» برای آزادی تبتی‌ها کمپین راه می‌اندازد اما از دیگرانی که سرزمینشان اشغال شده است، حمایت نمی‌کند. بی‌شک ایستادگی برابر سیاست تبعیض و نفرت در همه جای دنیا مصداق دارد و این شامل مردم فلسطین هم می‌شود.»

کن لوچ کارگردان سرشناس بریتانیایی آثاری چون «قوش» و «من دنیل بلیک» در اظهارنظری جداگانه اعلام کرد که این گروه برای احترام به خودشان باید کنسرت را لغو کنند.

کامینسکی هم باور دارد که وضعیت مردم فلسطین روز به روز سخت‌تر می‌شود و از این روی گروه «ریدیوهد» باید از کمپین تحریم فرهنگی رژیم صهیونیستی حمایت کند، درست همانند کاری که هنرمندان موسیقی در دوران آپارتاید با آفریقای جنوبی کردند.

پیش از این در سال ۲۰۱۵ گروهی متشکل از ۷۰۰ هنرمند شامل برایان اینو خواننده سرشناس انگلیسی، ریچارد اشکرافت، ریض احمد و کن لوچ با امضای نامه‌ای سرگشاده خواستار تحریم فرهنگی اسرائیل شده بودند.

گروه «ریدیو هد» هنوز هیچ واکنشی به این نامه نشان نداده است.

منبع‌: گاردین/ ۲۴ آوریل

58241

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 658424

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۵:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۵
    11 1
    مگه ميشه روي حرف سلطان راجر واترز ، اسطوره ي راك ، با اون آهنگ هاي كوبنده و جاودانه اش حرف زد ؟