انسجام‌بخشی یک‌صد حلقه فامیلی در شهر تهران/ طرح «فامیل، چتر خانواده» اجرا می‌شود

با هدف احیای نظام خویشاوندی، توانمندسازی خانواده و همیاری حلقه های فامیلی برای کاهش آسیب های اجتماعی و به ویژه طلاق، طرح " فامیل چتر خانواده " در تهران اجرا می شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۱۱ و فرهنگسرای رازی، فاز نخست این طرح در قالب شناسایی و انسجام بخشی به مناسبات خویشاوندی یکصد حلقه فامیلی شهر تهران آغاز شده و پس از خاتمه، به عنوان نمونه ای الگویی برای اجرا در سطح سایر مناطق تهران و کلانشهرها معرفی خواهد شد.

مسوول دبیرخانه طرح «فامیل، چتر خانواده» در سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، در باره اجرای این طرح فرهنگی و اجتماعی گفت: تحکیم بنیان خانواده، یکی از دغدغه های مهم اجتماعی و فرهنگی در کشور ما و بویژه در کلانشهر تهران است که در اسناد فرادستی کشورنیز بر آن تاکید شده است.

اکبر بختیاری رییس فرهنگسرای رازی افزود: اغلب طرح ها و برنامه های مختلفی که تاکنون در زمینه تحکیم بنیان خانواده طراحی و اجرا شده علاوه بر اینکه مساله محور نیستند مبتنی بر کاهش عوامل مخاطره آمیز نیز نمی باشند و صرفا مبتنی بر انتشار پیام هستند. در این گونه برنامه ها فرض بر این است که برای ایجاد تغییرات مطلوب فرهنگی و اجتماعی، که خود را در نگرش ها و رفتارها نشان می دهد، می توان با انتشار پیام و محتوای آموزشی و فرهنگی، از طریق کارگاه های آموزشی، سخنرانی، جشنواره ها، برپایی نمایشگاه ها و توزیع محصولات فرهنگی به اهداف مورد نظر دست یافت، این در حالی است که ملاحظاتی همچون متغیرهای مداخله کننده، میزان مشارکت مخاطبان، نیازها، رضایت و خشنودی مخاطبان، کمتر مورد توجه قرار می گیرد.

مدیر مراکز فرهنگی هنری منطقه 11 با تاکید بر رویکرد جامعه محور در طرح «فامیل، چتر خانواده» گفت: بدون شک با طرح هایی که با مشارکت خود خانواده ها و از طریق قادرساختن آنان برای همیاری، تعیین راهکار، طراحی و اجرای پروژه صورت می گیرد بهتر می توان به هدف مطلوب تحکیم بنیان خانواده دست پیدا کرد، لذا برنامه های این طرح، با تمرکز بر فامیل و خویشاوندان و با رویکرد میدانی اجرا می شود.

بختیاری با اشاره به آغاز مرحله نخست طرح در منطقه 11 به عنوان یکی از مناطق سنتی تهران، گفت:  از میان شهروندان فعال منطقه که قابلیت تعامل بیشتری با خویشاوندان دارند افرادی بعنوان تسهیل گر انتخاب شده و آموزش های لازم را دیده اند و هم اکنون در حال تشکیل حلقه های فامیلی هستند که در مرحله دوم پروژه هایی فرهنگی و اجتماعی با هدف تقویت نظام خویشاوندی برای این یکصد حلقه تعریف می شود و در پایان فاز نخست این طرح، جشن اختتامیه و نمایشگاه دستاوردهای حلقه های فامیلی برگزار خواهد شد.

مسوول دبیرخانه طرح «فامیل، چتر خانواده» آموزش مهارت های زندگی خانوادگی در بین شهروندان، تشکیل گروه های همیاری، ترویج و فرهنگ سازی در زمینه تحکیم بنیان خانواده و پیشگیری از طلاق، بهره گیری از ظرفیت های خانواده ها برای اجرای ابتکارات جهت تحکیم بنیان خانواده، ظرفیت سازی و آموزش خانواده ها برای مداخلات میدانی در نظام خویشاوندی را از جمله محورها و مزیت های این طرح برشمرد و گفت: دبیرخانه طرح " فامیل، چتر خانواده " آماده دریافت نظرات و پیشنهادات تمامی شهروندان ایده پرداز و به ویژه کارشناسان مسایل خانواده برای اجرای بهتر این طرح در مراحل بعدی است.

گفتنی است دبیرخانه طرح «فامیل، چتر خانواده» مستقر در فرهنگسرای رازی واقع در بوستان رازی منطقه 11 با شماره تماس 55409549 پاسخگوی شهروندان است. 

۴۷۲۳۵

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 670052

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =