ایسنا نوشت: پنتاگون اعلام کرد، دولت افغانستان با گذشت حدود ۱۶ سال از جنگ علیه طالبان در حال تدوین "نقشه راهی" برای شکست بن‌بست میدانی است که به علت توانایی شبه‌نظامیان در استفاده از خاک پاکستان به عنوان پناهگاه، طولانی شده است.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس،‌ وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) سه‌شنبه در گزارشی به کنگره اعلام کرد، طرح کابل در مراحل اولیه است و طبق آن، نیروهای افغان هدف بازسازی و اصلاح قرار می‌گیرند تا شرایط برای اجرای عملیات‌های تهاجمی از جمله عملیات‌های تهاجمی تمام عیار در سال ۲۰۱۹ آماده شود.

در گزارش پنتاگون آمده است، این رویکرد جدید چهار مرحله اصلی دارد که شامل افزایش قابلیت‌های جنگی ارتش افغانستان، ارتقای قابلیت رهبرانش، ایجاد یک فرماندهی متحدتر و مقابله با فساد مقامات می‌شود. طبق طرح مذکور، تعداد "نیروهای امنیتی ویژه" بدون تغییر ساختار امنیتی کلی دو برابر خواهد شد. 

وزارت دفاع آمریکا همچنین تاکید کرد:‌ با توجه به برنامه‌ریزی‌های تازه برای آینده، افغانستان قصد خود را برای مواجهه با چالش‌های فراوان و تعهد خود به عنوان یک شریک امنیتی معتبر برای ایالات متحده را نشان داده است.  

این گزارش به استراتژی جدید آمریکا در خصوص جنگ افغانستان اشاره‌ای نکرد. جیمز ماتیس،‌ وزیر دفاع آمریکا گفته است که این طرح در ژوئیه منتشر می‌شود. اوایل همین ماه دولت آمریکا اعلام کرد دونالد ترامپ به ماتیس مجوز داده تا تعداد نیروهای لازم برای استقرار در افغانستان را اعلام کند. انتظار می‌رود اعلام مذکور با توجه به استراتژی جدید صورت بگیرد که انتظار می‌رود حدود ۴۰۰۰ نیروی دیگر به نیروهای کنونی در افغانستان بیفزاید. آمریکا اکنون حدود ۸۴۰۰ نیرو در افغانستان دارد که پیشتر در سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۱ در حدود ۱۰۰ هزار تن بود.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 678847

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =