سخنگوی دولت اعلام کرد مدیران آموزش و پرورش با علم به وضعیت نابسامان مالی دولت، باز هم به طور مداوم پیگیری مطالبات فرهنگیان هستند و او از این مدیران دلگیر است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، برخی از مخاطبان سرویس مشکلات مردم در کامنتهای خود درباره عدم پرداخت حق التدریس و مطالبات معوق فرهنگیان سئوال کرده اند. در نشست اخیر محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت، سئوالی درباره عدم پرداخت حق التدریس فرهنگیان مطرح کردیم.
نوبخت در پاسخ با اشاره به اینکه از لحاظ کل معوقات و شرایطی که در وزارتخانه آموزش و پرورش بود، پشتیبانی خوبی صورت نمی گرفت، گفت: تلاش کردیم در دولت تدبیر و امید با در نظر گرفتن کرامت و منزلت فرهنگیان، اقدام کنیم. تا سال ۹۵، اعتبارات آموزش و پرورش دو برابر شد و همچنین حقوق ها افزایش یافت ولی باید در نظر داشت منابع محدود است. مرحله به مرحله در پاسخگویی به این مطالبات اقدام کردیم. در آبان و آذر سال گذشته اعلام کردیم ۲۷۰۰ میلیارد تومان از مطالبات فرهنگیان و بازنشستگان عزیز پرداخت شده است.
سخنگوی دولت با گلایه از همکاران خود در مدیریت آموزش و پرورش گفت: پس از اقدامات صورت گرفته، وارد فروردین امسال که شدیم، همکاران ما در مدیریت آموزش و پرورش گفتند باز هم بدهی داریم و ۳۴۰۰ میلیارد تومان میزان این بدهی است. باز هم ۳۴۰۰ میلیارد تومان با همه مشکلات خزانه پرداخت شد. باز هم همکاران ما در مدیریت آموزش و پرورش گفتند تعهدات دیگری از جمله سرباز معلم و مانند آنها را هم داریم. باز هم این مبالغ پرداخت شد. روی سخن ما با عزیزان فرهنگی نیست، همکاران ما و مدیران آموزش و پرورش باز هم گفتند برای تصحیح اوراق آزمون مشکل داریم. دوستان، ما را تحریک کردند این پول را بپردازیم. گفتیم صبر کنید خزانه تا آخر ماه پر می شود و این را هم می پردازیم.

رئیس جمهور پیگیر پرداخت مطالبات فرهنگیان است
نوبخت ادامه داد: وزیر محترم در سازمان برنامه و بودجه تشریف داشتند و گفتیم امکان هیچ پرداختی نیست. قول دادم تا پایان خردادماه این بخش از حق التدریسها و حق تصحیح اوراق را پرداخت کنیم. این هم سر وقت انجام شد و همراه با حقوقها به وزارت خانه فرستاده شده. بالتبع از همکاران خود در مدیریت آموزش و پرورش رنجیده شدم. این دولت نشان داد در ارتباط با طرح رتبه بندی نزدیک به ۴ هزار میلیارد تومان برای ترمیم حقوق فرهنگیان عمل کرده.
او توضیح داد: دولت و شخص آقای رئیس جمهور نشان داد نسبت به فرهنگیان، علاقه زیادی دارد. باز هم دوستان بحث تصحیح اوراق را مطرح کردند و ما می دانستیم این عامل فشار است، باز هم پرداخت کردیم. فرهنگیان عزیز برای ما بسیار مهم هستند. ولی دست ما اینقدر می رسید. بارها به همکاران‌مان در وزارتخانه گفتیم شما تشریف بیاورید بودجه کشور را ببینید. بالاخره امکانات سازمان برنامه و بودجه و خزانه، محدود است و همه در هیات دولت مطالبه‌گرند. دو دستگاه وزارت نفت و اقتصاد فقط تامین منابع می کنند.
46231

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 678992

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =