سیدرضا صالحی امیری تاکید کرد حق انتخاب معاونان و مدیران سینمایی بر عهده رییس سازمان است و او به عنوان وزیر در این انتخاب‌ها دخالتی ندارد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سیدرضا صالحی امیری، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست شورای معاونان و مدیران سازمان سینمایی، سمعی و بصری عنوان کرد: «تشکیلات سینما باید به سمت سازمان نظام صنفی هنر برود و این سازمان تنها نقش سیاستگذاری، حمایتی و نظارتی در حوزه مناسبات سینمایی کشور را ایفا کند. امروز سینما در حال اجتماعی شدن است و اگر سینما حرکت نکند، عدم حرکت آن تبدیل به مطالبه می‌شود، بنابراین سینما باید خودش را به سطح اجتماع برساند و به نیازها پاسخ دهد.»

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به توانایی‌های رییس سازمان سینمایی در این حوزه، از خدمات و تلاش‌های حجت‌الله ایوبی رییس پیشین این سازمان تقدیر کرد.

صالحی امیری تصریح کرد: «منظومه‌ فرهنگی چند ویژگی دارد؛ اول اینکه نظم مطلق دارد، دوم اینکه حرکت آن گردشی است و سوم اینکه در این گردش، خلق نگاه مدیریتی جدید هم ایجاد می‌شود. حق انتخاب معاونان و مدیران بر عهده رییس سازمان است و من در این انتخاب‌ها دخالتی ندارم و مطمئن هستم که انتخاب‌های آقای حیدریان مبتنی بر تجربه بیش از ۳۰ ساله‌اش در حوزه سینما است و مدیرانی انتخاب می‌کند که پاسخگوی نیازها باشند.»

در بخش دیگری از این نشست محمدمهدی حیدریان با تشریح سیاست‌های جدید سازمان امور سینمایی و سمعی، بصری گفت: «نهضت تولید محتوا که همواره مورد تاکید آقای صالحی امیری بوده، از اهداف مهم این سازمان و مجموعه معاونت‌های آن است.»

او افزود: «سینمای کشور مخاطبان فرهیخته و دست اندرکاران فرهنگی وسیعی در کل کشور دارد که با واگذاری امور به صنف مربوطه می‌توانیم در آینده به اهداف این سیاست برسیم.»

حیدریان در پایان گفت: «در این سازمان برای رسیدن به هدف واحد، شعار اخذ سهم از بازار تصویر جهان را انتخاب کرده‌ایم.»

 

57243

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 679991

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =