باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: با وجود یاراکارت اعتباری مشکلات تأمین وثیقه و ضامن مرتفع خواهد شد و تسهیلات به اعتبار یارانه به کشاورزان پرداخت خواهد شد تا نگرانی های آنها برای خرید ملزومات و ابزار به حداقل ممکن برسد.

مدتی پیش بانک مرکزی در اطلاعیه‌ای از عرضه یاراکارت توسط شبکه بانکی به دریافت کنندگان یارانه خبرداد تا براساس آن مشتریان بتوانند، یارانه خود را ضمانت پرداخت اقساط خود کنند.

براین اساس با هدف سهولت در انجام امور بانکی کشاورزان و روستائیان برای خرید ملزومات، ابزار و نهاده های کشاورزی در اواخر خرداد ماه برای اولین بار یاراکارت از سوی بانک کشاورزی رونمایی شد. با وجود یاراکارت اعتباری مشکلات تأمین وثیقه و ضامن مرتفع خواهد شد و تسهیلات به اعتبار یارانه به کشاورزان پرداخت خواهد شد تا نگرانی های آنها برای خرید ملزومات و ابزار به حداقل ممکن برسد.

حال به سراغ کارشناسان مربوطه می رویم تا از آخرین وضعیت نحوه دریافت یاراکارت با خبر شویم:

مسعود اسدی رئیس تشکل های بخش کشاورزی با اشاره به عدم دریافت تسهیلات از سوی کشاورزان خرده پا از منابع بانکی، اظهار داشت: کشاورزان برای تأمین نهاده‌ها ناگزیرند که از منابع غیر شرعی برای خرید ابزارآلات مورد نیاز استفاده نمایند.

به گفته وی پرداخت تسهیلات به جامعه کشاورزان با یاراکارت یکی از مؤثرترین خدمات از سوی بانک‌ها به کشاورزان است.

اسدی با بیان اینکه عدم دسترسی کشاورزان به منابع بانکی یکی از معضلات این بخش به شمار می رود، گفت: با عرضه یارا کارت ها دیگر نگرانی مبنی بر دریافت تسهیلات از سوی کشاورزان وجود ندارد.
عرضه یاراکارت افزایش بهره وری را به همراه دارد

علی خان محمدی مدیرعامل مجمع نخبگان کشاورزی گفت: تزریق منابع مالی به هر بخشی مضرات و مزایای زیادی دارد، به طوریکه اگر عرضه یاراکارت در جهت کمک به تولید و اشتغالزایی باشد، تاثیر بسزایی در افزایش بهره وری دارد.

با اشاره به اینکه عرضه یاراکارت به کشاورزان و به کارگیری آن در امور دیگر مناسب نیست، افزود: این امر افزایش بهره وری را به همراه داشته و کشاورزان دیگر دغدغه ضامن و وثیقه برای دریافت تسهیلات از منابع بانکی را نخواهند داشت.

به گفته مدیر عامل مجمع ملی نخبگان عرضه یارا کارت در کنار آموزش به کشاورزان تأثیر بسزایی در خودکفایی محصولات کشاورزی خواهد داشت.
یاراکارت گامی مهم در جهت حمایت از تولید داخل

محمد رضا غفوری کارشناس بانک بیان کرد: براساس بخشنامه بانک مرکزی در 27 اردیبهشت ماه مبنی بر عرضه یاراکارت درنهایت اواخر خرداد ماه این امر به صورت پایلوت در بانک کشاورزی آغاز شد.

وی افزود: کلیه مشمولین این طرح دارای پرونده نزد بانک کشاورزی درخواست خود مبنی بر دریافت یاراکارت را اعلام نمایند تا در اسرع وقت به تقاضای آنها رسیدگی شود.

غفوری با اشاره به اینکه حداکثر ملبغ یارا کارت 5 میلیون تومان است، بیان کرد: این میزان تسهیلات برای خرید ابزارآلات و خدمات بخش کشاورزی است که درنهایت امری مهم در جهت حمایت از تولید داخل به شمار می‌رود.

این کارشناس بانکی در پایان یادآور شد: رقم یاراکارت بسته به تعداد خانوارها متفاوت است وکشاورزان می‌توانند برای دریافت جزئیات بیشتر با مرکز ارتباط بانک کشاورزی با شماره 81301 تماس حاصل نمایند.

39225

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 682568

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =