انتخاب هاب جدیدبانکی در اروپا /برگزیت جذابیت بانک‌های انگلیسی را کاهش می‌دهد

بانک های اروپایی از هم اکنون به دنبال بهره برداری از شرایط بعد از اجرای طرح جدایی انگلیس از اتحادیه اروپا هستند و به همین منظور برای بعد از «برگزیت» در خصوص شرایط بانک ها و روابط مالی بین کشورها شروع به برنامه ریزی کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، برونو لی مایر، وزیر اقتصاد فرانسه اعلام کرده که بانک های فرانسوی برنامه دارند پس از خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا، در پاریس هزار شغل ایجاد کنند. بانک هایی که در لندن در حال حاضر مستقر هستند،نیز در تلاشند برای بعد از برگزیت برنامه هایی برای استغالزایی در کشورهای خود به اجرا بگذارند.

دولت امانول ماکارون اعلام کرده است برنامه هایی برای نگه داشتن روابط با بریتانیا، مالیات بر درآمد و جلوگیری ازافزایش مالیات بر تجارت را در دستور کار قرار دهد.

بانک مرکزی فرانسه در بیانیه اعلام کرده است :« بعد از برگزیت خطر از بین رفتن هزاران شغل بانک ها را تهدید خواهد کرد.این تهدید شامل از بین رفتن سه شغل غیر مستقیم و یک شغل مسقیم است.»

جدایی بریتانیا از اتحادیه اروپا باعث می شود روابط بانکی و انتقال پول بین این کشورها در آینده  تحت تاثیر قرار بگیرد. با وجود تلاش برای حفظ جذابیت سرمایه گذاری بانک‌ها در لندن،اما بانک‌های بین‌الملی ترجیح می دهند که فرانکفورت را به عنوان هاب بانکی و مرکز بانک ها در اتحادبه اروپا انتخاب کنند.

در همین حال، برونو لی مایر اعلام کرده است که مذاکرات بین مقامات عالیرتبه فرانسه در خصوص تنظیم مقررات بانکی، تضمین ثبات مالی و تامین مالی مناسب برای اقتصاد اروپا ادامه خواهد یافت.»

 

منبع: سی ان بی سی

 

35224

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 689104

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =