روزنامه جوان نوشت:اصرار و ابرام روحانی بر مذاکره، در تصمیمات نظام مؤثر بود. رهبری در سال اول مذاکرات فرمودند: «هم اون دولت اصرار بر مذاکره داشت و هم این دولت. من به این دولت گفتم خب بروید مذاکره کنید، اما من خوش‌بین نیستم.» اگر رهبری خوش‌بین نبودن خود را سد مذاکرات می‌کردند، دستاوردهای امروز را نداشتیم.

حقيقتاً و بدون تعصبات عاطفي بايد بگوييم رهبر ما فوق‌هوشمند است. امروز مهم‌ترين دستاوردهاي برجام رشد ظرفيت شناختي ملت ما نسبت به امريكاست. اصرار روحاني بر مذاكره، مرددين نسبت به حقانيت نظام را مجدداً به صفوف نظام برگرداند. خوشبينان به امريكا را به سكوت كشاند و منفعل كرد و او كه نام «جرج» را بهتر از «صادق» مي‌دانست به همان صادق بودن خود قانع شد.

تنها آورده برجام اثبات تصويري است كه نظام از امريكا ارائه مي‌كرد و آنچه اين حقانيت را دوچندان مي‌كند اينكه هيچ مرجع بين‌المللي – حتي صهيونيست‌ها و وزارت خارجه امريكا- نمي‌گويند ايران به تعهدات برجامي خود عمل نكرده است و ملت ما از اين موضوع مطلع هستند.
 

مردم امروز مي‌دانند كه ما مذاكره كرديم و به تعهدات خود عمل كرديم، اما طرف مذاكره را براي مذاكره مي‌خواست و نتيجه‌اي دربر نداشت. فراموش نكنيم كه اصرار روحاني بر مذاكره و برملا كردن نقض‌ها از سوي ظريف منطق جمهوري اسلامي را در داخل و خارج مستحكم‌تر كرده است.

 

45302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 689131

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۵:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۳۱
    24 3
    کاملا درست می فرمایند این روزنامه.بعد از برجام مردم به طور کامل فهمیدند که چه کسانی دوست دار ملت و مردم ایران هستند و چه کسانی حاضرند به خاطر منافع شخصی خودشون به کشور ضربه بزنند. روحانی و ظریف به خاطر تلاش های شما فرق دوست و دشمن مشخص شد.امروز کسانی که مخالف برجام هستند همان کاسبان تحریم هستند که حتی کوچکترین گشایش در مسائل اقتصادی و سیاسی و فرهنگی تحمل نمی کنند.رو حانی حمایتت می کنیم.
    • ارمین A1 ۰۶:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۳۱
      3 4
      کدوم دستاورد؟؟؟؟ رکود بی کاری مشکلات اقتصادی بیداد میکنه مگه قرار نبود این مشکلات با برجام حل بشه؟؟؟؟ کسانیکه اب خوردن مردم رو هم به برجام ربط دادند چرا جوابگو نیستن؟؟؟مگه قرار نبود تحریم ها لغو بشه؟؟؟؟ مگه قرار نبود تحریم جدیدی اضافه نشه؟؟؟؟ الان سایه جنگ از کشور دور شد؟؟؟؟ بهتر به جای فرافکنی به این سوالا جواب بدید کاسبان برجام
  • بی نام A1 ۰۵:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۳۱
    1 0
    چی نوشتی؟ مغز شما هم یه جورایی کار میکنه که نمی دونم منطق و اخلاق در آن تعریف شده یا نه. واقعا چرا دچار این بیماری بعد از انقلاب شده ایم؟ یعنی قبلش هم مریض بودیم اما آشکار نبود؟منکه هنوز می گم امریکا از نظر تکنولوژی و بعضی چیزهای دیگه خیلی برتره. یک اشکالاتی در جهان بینی داره که با جهان بینی ما مخالفت تام داره و برای همین آبمان در یک جو نمی ره. در ضمن یک پیشینه تاریخی بد هم با هم داریم که باعث بی اعتمادی شدید است. والا قبلش هم بر همین نظر بودیم. جایی نرفته بودیم که برگردیم.
    • یه دانشجو A1 ۰۷:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۳۱
      0 1
      مودبانه توهین میکنی اینکه آمریکا از جنبه تکنولوژی و رفاه در سطح بسیار بالایی قرار داره شکی نیست بلکه موضوع مورد بحث اینه که این فکر که کلید حل مشکلات داخلی به خصوص اقتصادی در جایی بیرون از این آب و خاک قرار داره اشتباهه ، آیا این تفکر عده ی زیادی قبل از برجام نبود؟ کسانی که واقعا مشکلات ما رو به خاطر نداشتن رابطه با آمریکا میدونستن و این فکر حجابی شده بود که ریشه داخلی مشکلات رو ببینن ، بدعهدی های آمریکا که فراوان در تاریخ این کشور به خصوص بعد از جنگ جهانی دوم وجود داره به این دوستان نشون داد که نظرشون اشتباه بوده... درسته همه چیز مثل اول نمیشه از جمله قلب رآکتور اراک اما خوب فهمیدیم که اگر میخوایم بهترین ها رو داشته باشیم باید دست رو زانوهامون بذاریم و یا علی بگیم