ایرنا نوشت: سومین اجلاس مشترک کنسولی ایران و اتریش روزهای پنجشنبه و جمعه 29 و 30 تیرماه در محل وزارت امور خارجه اتریش برگزار شد و ضمن آن یادداشت تفاهم همکاری های کنسولی بین دو طرف به امضا رسید.

این نشست دو روزه به ریاست 'علی چگنی' مدیر کل امور کنسولی وزارت امور خارجه ایران و خانم 'تیشی' مدیر کل حقوقی و امور کنسولی وزارت خارجه اتریش و با حضور دکتر عبادلله مولایی سفیر جمهوری اسلامی ایران در وین، و شرکت هیات هایی از نهادهای مختلف اعم از وزارت کشور و پلیس برگزار شد.

در این نشست در خصوص موضوعاتی نظیر گسترش همکاری های دو کشور در امور مختلف کنسولی اعم از ارائه خدمات بهتر کنسولی به اتباع دو کشور و رفع موانع و مشکلات کنسولی گفت وگو و تبادل نظر شد و دو طرف به توافق هایی دست یافتند.

موضوعاتی از جمله تسهیل سفر و اقامت قانونی اتباع دو کشور در خاک یکدیگر، مقابله با مهاجرت های غیر قانونی، مبارزه با قاچاق مواد مخدر و جرایم سازمان یافته ، از دیگر موضوعات مورد بحث و توافق بود.

هیات ایرانی در حاشیه این اجلاس با معاون وزیر کشور و مدیر کل امنیت عمومی وزارت کشور و مدیر کل امور گردشگری وزارت علوم و اقتصاد اتریش نیز دیدار و رایزنی کردند.

هیات عالیرتبه پلیس کشورمان نیز که مدیر کل کنسولی وزارت امور خارجه کشورمان را در این سفر همراهی کردند، در حاشیه اجلاس با همتایان اتریشی خود اعم از پلیس اینترپل، پلیس مبارزه با مواد مخدر و پلیس مبارزه با قاچاق انسان نیز دیدار و تبادل نظر کردند و به تفاهمات اولیه جهت ادامه همکاری های فیمابین رسیدند.

در پایان این نشست، یادداشت تفاهم همکاری های کنسولی بین طرفین به امضا رسید.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 689143

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =