ایلنا نوشت: معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت ‏محیط زیست گفت: حدود جدید و سختگیرانه معاینه فنی خودروها از فردا اجرایی می‌شود.

سعید متصدی در حاشیه همایش منتخبان شورای شهر مراکز استانی گفت: حدود مجاز معاینه فنی که تا امروز اجرا می‌شد مصوب سال ۷۴ است و به قبل از ارتقا استاندارد خودرویی باز می گردد. امروز خودروهای بنزینی تولید داخل دارای استاندارد یورو ۴ هستند و خودرو وارداتی از استاندارد یورو ۵ بهره مند؛ البته استاندارد موتورسیکلت‌ها یورو ۳ است. حدود مجاز معاینه فنی سال گذشته توسط شورای عالی محیط زیست ارتقا یافت و سختگیرانه تر شد.

او ادامه داد: از فردا این حدود سختگیرانه‌تر می‌شود که شامل کنترل آلاینده های خروجی است و در شبکه سیما یا شبکه جامع معاینه فنی کشور اجرا می شود.

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت ‏محیط زیست با تاکید بر اینکه اقدامات جدید سختگیرانه هستند٬ گفت: امید است مردم هم مشارکت کنند چراکه اعداد سخت‌گیرانه است و تعدادی از خودروها مسلما نمی توانند آن را پشت‌سر بگذارند. البته هماهنگی هایی با خودروسازان صورت گرفته است٬ درنتیجه از این بابت برای مردم مشکلی ایجاد نخواهد شد.

او درباره استاندارد خودروها با توجه به نوع آن متفاوت است٬ در ادامه گفت: البته خودروهای انژکتوری و کاربراتوری باید استاندارد سختگیرانه تری را نسبت به بقیه خودرو ها پشت‌سر بگذارند. حدود مجاز خودروهای سنگین دیزلی هم اعلام شده است٬ البته یک سری موارد مربوط به وزارت راه و شهرسازی است.

42238

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 689301

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =