شما نظر بدهید/ برای کاهش مصرف بی‌رویه بنزین چه باید کرد؟

گزارش‌ها نشان می دهد که مصرف بنزین در تیرماه به 96 میلیون لیتر رسید که نسبت به تیرماه سال قبل بیش از 10 میلیون لیتر افزایش نشان می‌دهد.این رکوردزنی مصرف موجب نگرانی شده است.

به گزارش خبرآنلاین، با احتساب قیمت بنزین فوب خلیج فارس،هر لیتر بنزین وارداتی رقمی بین 1500 تا 1700 تومان برای دولت تمام می شود که دولت باید این بنزین را به نرخ 1000 تومان در هر لیتر بفروشد.

اگرچه علت افزایش مصرف بنزین به دلیل شروع فصل سفرهای تابستانی اعلام شده،اما فشار ناشی از افزایش مصرف باید از محل بودجه عمومی دولت تامین شود.در نظربگیرید که در ترکیه،قیمت هر لیتر بنزین 6 لیر معادل 6 هزار و یکصد تومان است.

به نظر شما برای جلوگیری از افزایش مصرف بی رویه که زیان آن متوجه همه کشور می شود چه باید کرد؟

شما کاربرمحترم خبرآنلاین می توانید دیدگاه خود را در بخش «ارسال دیدگاه» به ثبت برسانید.

 

3535

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 689575

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 92
  • نظرات در صف انتشار: 2
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • احرام A1 ۰۶:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
    387 7
    خودرو کم مصرف خودرو هیبریدی و دیگر هیچ
    • سعید DE ۰۷:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
      210 4
      سوال جواب ساده ای داره ولی کجاس گوش شنوا، کو کارشناس باسواد، کو مسئول دلسوز و کاردان. بعله همه اینا باعث میشه تا این سوال جواب درست و منطقی نداشته باشه. جواب ساده هست: 1 ماشین های با کیفیت و کم مصرف ولی با قیمت جهانی نه 4 برابر قیمت جهانی 2 فرهنگسازی مصرف درست برای مردم 3 تولید بنزین با کیفیت 4 ایجاد مراکز تفریحی متعدد برای جوانان تا برای تفریح الکی تو خیابان دور دور نکنن 5 برداشتن محدودیت های مسخره اجتماعی برای کنسرت ها مراکز تفریحی همه اینا در مصرف بنزین موثر هست. حالا اگه مسئول با وجدان پیدا شد که نخواهد جیب مردم رو چپاول کنه انجام بده
    • بی نام IR ۰۷:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
      133 7
      حمل و نقل ریلی گسترش پیدا کند الان به عنوان مثل قطار تهران به اصفهان فقط در روز های زوج حرکت می کند یعنی در طول هفته کلا 3 قطار
    • مهربان توسی A1 ۰۷:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
      129 5
      در یک شیب 4ساله قیمت بنزین واقعی و واردات خودروهای کم مصرف و خوب خارجی و هیبریدی ازاد بشه و خودروهای بیش از 10سال ساخت از رده خارج و باوام خودرو جدید جایگزینش بشه
    • هاشم IR ۰۷:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
      62 4
      فقط اين مسئله نيست الان مدتهاست كه روي خط شماره 6 و 7 مترو كار ميشه اما هنوز به پايان نرسيده واقعا چرا؟ متاسفانه شهرداري سهم زيادي در اين مسئله داره. بطور مثال در اتوبان جلال زيرگذري در تقاطع امير اباد ساخته شد كه مشكل را نه تنها حل نكرد بلكه بيشتر كرد و حالا مشغول ايجاد يك زير گذر زير پل گيشا هستند در صورتيكه ميشد بجاي ان يك تونل از همان زيرگذر اول تا بعد از پل ازمايش ايجاد كرد تا بار ترافيكي اين قسمت كلا كاهش يابد. مطمئنا راه اندازي مترو خط 6 هم تاثيري زيادي در كاهش ترافيك دارد اما شهرداري چسبيده به زيرگذر گيشا چرا؟ خودتان حدس بزنيد واقعا چرا تصميم گيري هاي كشور به دست يكسري افراد غير متخصص افتاده است؟؟؟
    • ایرج A1 ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
      38 45
      اون بدبخت ایرانی که کاری کرده بود ماشین با اب میرفت با هر نوع ابی بعدشم هوا رو هم کتیف نمیکرد تمیزم میکرد چرا از فکر اون استفاده نمیکنید اخه اقازاده ها کم پول میبرن تو این کار یا پتروشیمیها بعضیا بسته میشه
    • میلاد حمیدی IR ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
      38 13
      تنها راه آن گسترش حمل و نقل عمومی و اجرای سیاست های خروج مسالمت آمیز شهرستانی ها از شهر های بزرگ از راه اشتغالزایی است.
    • بی نام RU ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
      2 3
      ملتی که بری خریدن نون تا سر کوچه با ماشین میرن..ملتی که الکی تو خیابون می‌چرخن...ملتی که حتی برای سلامتی خودشون تو هوای آلوده هم حاضر نیستن بدون ماشین از خونه بیرون بیان... ملتی که هنوز یاد نگرفتن که بین خطوط رانندگی بکنن و موقع رانندگی راهنما بزنن لیاقتشون همین هوای آلودست....مطمئنم اگه پورشه و تویوتا هم به این مردم بدی بازم همینقدر مصرف بنزین خواهیم داشت...کافیه یه نگاه به خودروهای تک سرنشین که الکی تو خیابون می‌چرخن بندازید تا بفهمید اوضا چقدر بی‌ریخته
    • بنام IR ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
      0 1
      موتور گازی خرید برای مسئولان ، تا خودشان و خانواده هاشون از گاز استفاده کنن و بنزین به مردم برسه
    • محسن A1 ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
      0 0
      چرا هیچکس خودرو با سوخت گازوییل رو پیشنهاد نمیکنه به دولت؟ الان خیلی از کمپانی موتورهاشون رو دیزل هم تولید میکنن هم الایندگیش از بنزین کمتره.هم ارزونتره. اما متاسفانه ما سوخت گازوییل با استاندارهای ماشینهای روز اروپارو هم نداریم و هیچ اقدامی هم برای تولید و رسیدن به همچین گازوییلی نمیکنیم. الکی گیر دادیم به بنزین.چون سود توو واردات بنزینه
  • فز IR ۰۶:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
    185 3
    تولید این خودروهای از رده خارج که با چند برابر قیمت به مردم بیچاره تحمیل میشه رو متوفق و خودروهایی با تکنولوژی روز تولید و جایگزین کنید.
    • بی نام A1 ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
      0 12
      مسخره تر از این نداریم کنسرت بیشتر اجرا بشه مصرف بنزین میاد پایین واقعا که با این مخ فابریک شماها مملکت به کجاها بخاد برسه خدا میدونه راستی اینم میگغتی شلوارک بپوشین برین چپ وراست جاده چالوش بالا پایین حل میشه
  • بی نام IR ۰۶:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
    125 6
    الان مشکل آب رو حل کردیم بریم سراغ مشکل مصرف بنزین
    • افسانه IR ۰۵:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۲
      9 0
      خودشون و سيستم تو اين كار دزدي ميكنن ، بعد كسري رو با يكسري آمار دروغين ميخوان از جيب مردم در بيارند ، هر باك زدن بنزين ، فقط و فقط يك ليتر دروغين باشه آمارش ؛ در كل ببين چقدر ميشه
  • بنزین A1 ۰۶:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
    اعمال سهمیه بندی
  • بی نام IR ۰۶:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
    افزایش قیمت و سهمیه بندی بنزین برای خودروهای شخصی نه خودروهای عمومی مانند تاکسی و .... همچنین کنترل قیمتها بعد از این اقدام جهت عدم تاثیرپذیری در گرانی اجناس و غیره. باید قبول کرد که بسیاری از مردم بی جهت خیابان گردی می کنند که بلای جان همه شده است
    • کوشا A1 ۰۷:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
      124 8
      دوست عزیز چند درصد از مردم الکی خیابان گردی می کنند؟ چرا باز مردم را مسئول می دانیم ، خودرو پرمصرف، عدم وجود حمل و نقل شهری و بین شهری مناسب و کافی و مدرن ، پمپ بنزین فرسوده ، عدم فرهنگ سازی و بستر سازی مناسب جهت دوچرخه سواران برای خانمها که کلا ممنوع شده تازه اگر بخشی از مردم هم الکی خیابان گردی می کنند به نظر شما دلیلش چیست ؟ فقط مختص ایران است ؟
    • بی نام US ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
      20 65
      دوست عزیز خودمونو گول نزنیم،فقط تو ایرانه که میشه در حال ترافیک بالای 1015تا ماشین تک سرنشین شمرد،خیلی ها کاملا بی مورد از ماشین استفاده میکنن،تعریف ماشین در شهر بزرگ یعنی استفاده در آخر هفته و تعطیلات اگه همه مردم بخان ماشین بیارن بیرون توی هفته خب همین میشه،نصفه این مسئله بنزین مقصرش مردمن،بقیش خودرو های پر مصرف،هرچند میانگین مصرف خودرو ها به نسبت 10سال قبل قطعا کاهش پیدا کردهبا ورود خودرو های به روز ترولی الودگی کمتر شد؟نه
    • بی نام IR ۱۷:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
      2 0
      یکبار این اتفاق افتاد و قیمت بنزین ۱۰ برابر شد. چقدر تاثیر داشت؟
  • بوئين زهرا IR ۰۶:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
    137 8
    اينكه قيمت در تركيه و تو فلان كشور و اون منطقه اينقدره ، ي نوع عوام فريبي و فرار رو به جلو هست ، چون اونقدر اونجا حساب و كتاب هست و متناسب با درآمد مردم ، براي كالاها و فراورده ها نرخ گذاري ميشه ، در ثاني اين سوال مثل اين ميمونه كه بگين براي كاهش مصرف هوا چيكار كنيم ؛ مگه مملكت فقير و گدا و نداري هستيم ، تازه كلي تو آموزه هاي ديني هم به رعايت مصرف و درست استفاده كردن هم توجه شده ، مشكل رو جاي ديگه بخواين و نه از جيب مردم
    • توسعه پایدار IR ۱۸:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
      0 2
      میخواستی پوپولیسم بودن حرف مسئولین رو اثبات کنی خودت در وادی عوام فریبی افتاد مشکل ما اینه میخوایم همه چیز و یشبه حل کنیم و همه چیم خوب باشه راهش خواب نیمروزیه
  • محمد جواد IR ۰۶:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
    126 5
    فقط کافیه این ماشینای قرون وسطی دیگه داخل کشور تولید نشه خودروهای وارداتی با بنزین داخلی مصرف سوخت پایینی دارند حتی خودروهای چینی هم میزان مصرف سوخت‌شان از خودروهای داخلی ما کمتر است.
  • روحيه IR ۰۶:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
    100 4
    نشد يك سايت ، روزنامه ، خبر ، راديو و يا تلويزيون رو ببيني و از 10 خبرش 9 تاش منفي و خبرهاي بدبختي و استرس زا به مردم نباشه ، تا كي بايد هر هفته يك سوژه و سرگرمي و از اين نوع خبرها براي ملت تهيه كرد تا تن و بدنشون رو بلرزونيد ، واقعا اگه توان مديريت و درست راندن امور رو نداريد يك فكر اساسي بشه و ...
    • عربلو IR ۰۷:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
      25 5
      توان مديريت رو خوب اومدي ، مگه قرار نبود كه به خودروهاي خارجي و وارداتي كارت سوخت و سهميه تعلق نگيره ، خودروي خارجي و وارداتي صفر خريدم كه البته و انشاالله خائن قلمداد نشم و بعد از مدتي كارت سوخت براش اومده دم در 10 هزار تومن ، مديرياني كه خلاصه اين وسط از همه چيز چه قانوني و چه غير قانوني ، براي خودشون درآمد حاصل ميكنن ، دو روز ديگه كي هست كي نيست ... كاهش مصرف سوخت ؟؟؟ چه سرگرمي از اين بهتر براي مردم و ماندن در كلي ترافيك
  • بی نام IR ۰۷:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
    90 5
    واردات خودرو رو بدون تعرفه گمركي ازاد كنين ماشين هاي امروزي تكنولوژي بهتري ازين فرغون هاي وطني دارن ايرانخودرو و سايپا هم اگه با اينجور حمايت ها رشد مي كردند در ٥٠ سال زماني كه بهشون داده شد يه جنمي نشون ميدادند.
    • توسعه پایدار IR ۱۸:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
      0 1
      مشکل ما اینه که طرح هایی که تو کشورما اجرایی میشن با توجه به مزیت و توجیه اقتصادی اجرایی نمیشن وقتی 30 سال یه صنعت فلج مغزی رو با وام و کمک و تعرفه سنگین سر پا نگه داری نتیجش میشه ایران خودرو وسایپا.به نظر من باید بنزین گران بشه فرهنگ سازی حرف گزافه البته قطعا باید از اموزش پرورش شروع بشه ولی بابا برقی که جواب نداد برا بنزینم جواب نمیده گران شد یا واقعی شدن قیمت راه چاره اس
  • محسن لرستاني IR ۰۷:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
    بهترين گزينه سهميه بندي بنزين است جواب هم داده.
    • بی نام A1 ۱۹:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
      3 1
      واقعا جواب داد؟خیلی سال نگذشته ها
  • بی نام A1 ۰۷:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
    63 4
    تولید خودرو های برقی درون شهری
  • reza RU ۰۷:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
    39 8
    1 بنزین لیری 5 هزارتومان خودروی هیبرید با تعرفه صفر وارداتی و اقساط بدون بهره البته دولت عزیز فقط اولین گزینه را می بینه و بقیه هیچ 2 سنگین بودن جریمه ها در خصوص مواردی که باعث ترافیک میشود از خاکی به اصلی پیچیدن . حمل 2 تن هندوانه و حرکت در لاین سرعت . خراب شدن اتوبوس و سبقت کامیون از تریلر در بزرگراه شهری
  • بی نام IR ۰۷:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
    49 2
    به نظر دادن ما نیست برادر یک راه حل بیشتر نیست که شامل سه راهبرد همزمان است تولید ماشینهای کم مصرف و جایگزینی سریع آنها تولید خودروهای برقی توسعه حمل و نقل عمومی
    • توسعه پایدار IR ۱۸:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
      0 3
      البته اینجا اروپا نیست و اقتصاد ایران ظرفیت ها و اولویت هایی داره بدبختی جهان سوم اینه که همه چیز خیلی زود باید اتفاق بیفته ضربتی
  • حسين IR ۰۷:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
    35 3
    با سلام متاسفانه يكي از دلايل اصلي بالا بودن مصرف بنزين توليد خودروهايي با مصرف سوخت بالا ميباشد ماشين هاي توليد داخل اكثرا در حال حاضر مصرف سوخت بالايي دارند ولي ماشين هاي ساخت كره تقريبا در هر 100 كيلومتر در سرعت هاي متعارف بين 6 تا 7 ليتر مصرف بنزين دارند
  • قاسم A1 ۰۷:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
    16 0
    مصرف بنزین یه طرف آلودگی و خسارتهای مادی و جسمی ناشی از آلودگی طرف دیگه سکه. فقط فقط فقط فرهنگ سازی با سهمیه بندی دوباره خرید خودروهای فرسوده و بازار سیا کار ت سوختو و.......اینا جواب نمیده الگو برداری از کشورهایی که جواب گرفتن.
  • مجتبی IR ۰۷:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
    35 0
    ورود خودروهای خارجی با کمترین تعرفه و خودروهای هیبریدی با اقساط و کمک دولتی و گمرکی صفر درصدایران خودرو و سایپا هم میتونن به روز بشن و نمیتونن درشو ببندنتنها راه حل همینه و مشابه اینسهمیه بندی و گرانی دردی دوا نمیکنهاون پولدار بنز سوار با هرلیتری و قیمتی ماشینش پر میشهمن ماشین معمولی فشار میاد بخوام واسه زن و بچم همینم کم کنم و نتونم استفاده کنمالبته سیاست کلی نظام حمایت بی چون و چرا از دو خودروساز مسخره س و مقصر جلوه دادن مردم
  • داریوش A1 ۰۷:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
    56 1
    وقتی مسئولین قیمت بنزین را با فوب خلیج فارس مقایسه میکنند احساس خفگی بهم دست میده .یبار بیان حقوق و درآمدمون را با فوب خلیج فارس هماهنگ کنندکنند. هر تصمیمی فقط به ضرر قشر ضعیف جامعه هستش من معلم با پست مدیریت و 27 سال سابقه به زور 2 و نیم میگیرم .. ... آب از سرگذشت دیگه فرقی نداره
    • توسعه پایدار IR ۱۷:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
      0 3
      به نظر شما منفی میدم چون درک درستی از اقتصاد ندارید و همه چیزو با هم میخوای همون عادت 1000 ساله ی ایرانی که که نتیجش شده عقب ماندگی.فقط نوک قله رو میبینید و نمیخواید بدونید که پیشرفت کردن ی شبه حاصل نمیشه
  • بی نام RO ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
    16 4
    تنها را ه اینکه کشور توسعه یافته داشته باشیم فرهنگ سازی است و اینکه باید از دوران مدرسه به فرزاندانمان آموزش دهیم که یاد بگیرند نسبت به مسائل کشور حساس باشند و در حل مشکلات فقط دولت را مسئول ندانند بلکه خودشان هم شریک دولت در حل معضلات باشند ولی فعلا این نسل اینطور یادگرفته که تمام کارها را دولت به سرانجام برساند و مردم هیچ مسئولیتی ندارند.
  • محمد. الف IR ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
    47 0
    خیلی ساده ست .در آشغال سازها خودرو سرهم کنی ها ی ایرانی را لجن بگیرید تا پژو 405 مدل 40 سال پیش با مصرف صدی 12 و برچسب انرژی "جی" تولید نشه . همون روز اول میلیون ها لیتر کاهش مصرف داریم . اینکه ویران خودرو هر چی دلش میخواد رو بسازه و چند برابر قیمت بفروشه و محیط زیست و ذخایر ملی را به سخره بگیره خودش بزرگترین مصیبته برای مملکت . نیازی هم نیست بیخود بهونه بیارید و سوخت را گران کنید.
  • رجب A1 ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
    15 19
    فروش بنزین با قیمت وارداتی آن با درصدی اضافه تر برای کمک به محیط زیست.
  • بی نام A1 ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
    60 1
    کارخانه ایران خودرو و سایپا رو تعطیل کنید مشکل مصرف بیش از حد بنزین حل میشه خودرو میسازن در صد کیلومتر 15 لیتر مصرف داره حالا کارخانه های ماشین سازی دنیا به سمتی میرن که ماشین در صد کیلومتر 3 لیتر مصرف میکنه
  • سیف الله A1 ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
    37 3
    یاد اون زمان ها به خیر که بنزین لیتری ۵ ریال بود یعنی بنزین مجانی چون این ۵ ریال هم بابت هزینه حمل بنزین از پالایشگاه تا پمپ بنزین بود و حقوق کارگر پمپ بنزین و اندکی سود برای جایگاه دار .
  • محمددد IR ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
    20 1
    فقط فرهنگ سازی از دوران دبستان و راهنمایی چاره کاره الان هر کاری کنن مانند اتیش زیر خاکستر میمانه دهه 60 70 80 که سوختن حداقل بفکر دهه های بعدی باشند
  • بی نام A1 ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
    57 5
    یکی از بهترین ظرفیتهای موجود استفاده از دوچرخه است که البته بسیار هم مورد استقبال مردم بخصوص در شهر اصفهان است. ولی متاسفانه با اعمال سلیقه برخی اشخاص در برخی نهادها، مردم و به خصوص بانوان امکان اجازه استفاده از دوچرخه را ندارند. هرچند عملکرد این افراد خلاف قانون است ولی متاسفانه امکان مقابله با آنها وجود ندارد.
  • بی نام RO ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
    1 0
    در تمامی موارد اینچنینی ، فقط به ظاهر مسئله پرداخته میشود . شما انتظار دارید سالی یک و نیم میلیون خودرو به مجموعه خودروهای کشور اضافه شود و مصرف بنزین ثابت باقی بماند؟ متاسفانه در این مملکت به گونه ای از هزینه سوخت یا موارد دیگر صحبت میشه که انگار پول داره از جیب دولت میره نه ملت . وقتی صورت مسئله به این صورت وارونه مطرح میشه ، تنها راه افزایش قیمت بنزینه چرا که دولت نه ملت باید هزینه های خودش رو تامین بکنه . از کجا ؟ از مردم . این یعنی معامله هر دو سر باخت برای مردم . والله در هیچ جای وظیفه مردم نیست که دولت را اداره کنند بلکه وظیفه دولته که به مردم خدمات بده . با هشت میلیون نفر شاغل و بازنشسته حقوق بگیر از دولت و 200 هزار میلیارد تومان بودجه جاری این روند باطل همچنان ادامه دارد.
  • بی نام IR ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
    0 0
    بنظر من میزان بالای مصرف بیشتر به راه بندانها و ترافیک های جاده ای ارتباط داره تا نوع خودرو ها در نتیجه تمرکز زدایی از شهرهای بزرگ با تاسیس مراکز تفریحی و اقتصادی در شهر های کوچکتر . ایجاد سرگرمی های متنوع مانند مجتمع های سینمایی یا مثل همین اقدامی که در خیابان سی تیر اخیرا شده می تونه جایگزینی برای ولع به خودرو و دور دور های بیهوده و اصرار بر استفاده از خودروی شخصی بشه در حال حاضر خودرو برای خانواده نه یه کالای مصرفی بلکه سرمایه ای و تفریحی و شخصیتی بحساب میاد که تا این نگرش درست نشه همه اقدامات بنظر من موقتی خواهند بود.
  • اهل منطق IR ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
    0 0
    وقتی بی محابا درخت قطع میشه بی توجه به پیامد سد میسازیم و دریاچه می خشکانیم تغییر اکو سیستم باعث گرمای هوا و نتیجه مصرف سوخت اضافی خودرو برای استفاده از کولر ماشین میگردد و حالا ملت باید تقاص خودخواهی های دیگران را بدهند کار از بنیاد خرابست
  • فرهاد مسعودی A1 ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
    0 0
    در ایران هیچ مشکلی حل نمی شه .چون وجود مشکل منبع در آمد برای مردم است . من تا حالا ندیدم مشکلی حل بشه فقط با چند راهکار غلط پیچیده تر میشه و کار برای افراد جدید درست می شه.
  • بی نام IR ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
    0 0
    باید شرایط رو به سمتی برد که مردم بیشتر از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند. الان دانشجوهایی هستن که می‌خوان با ماشین شخصی برن دانشگاه خب این یعنی ما از نظر فرهنگی مشکل داریم. باید تاکسی‌های ما همه یا گاز استفاده کنن یا هیبریدی بشن. باید کاری کنیم که اگر تاکسی خطی سوار شدیم قیمتش از ماشین برداشتن ارزونتر در بیاد. این هم مستلزم تصحیح اقتصاد هست که مردم نفعشون تو استفاده از وسایل نقلیه عمومی باشه. تو همه‌ی کشورهای پیشرفته هزینه‌ی استفاده از وسیله‌ی نقلی شخصی بالاست، الکی خودمون رو گول نزنیم. مردم هم باید به خودشون سختی استفاده از وسیله نقلیه عمومی رو بدن.
  • بی نام A1 ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
    0 0
    کاهش مصرف بنزین بخشی از راهکار جامع ترافیک تهران است . ترافیک خودش یه سیستم بزرگه که از خودروهای شخصی ، مترو ، اتوبوس ، تاکسی ، خیابان ، بزرگراه ، پارکینگ و ... تشکیل شده بعلاوه شاخص مهمی به نام تقاضای سفر و میزان پراکندگی خدمات در سطح شهر تهران . به نظر مهمترین نقطه برای برنامه ریزی کاهش مصرف سوخت با مدیریت تقاضای سفر در سطح شهر شروع میشود ، در طرح تفضیلی تهران مشخص میشود، از طریق دولت الکترونیک و شبکه حمل و نقل عمومی تسهیل میگردد و در آخر به خودروی کم مصرف میرسیم . تهران باندازه نیمی از پاریس یا لندن حودرو دارد ، به اندازه دوبرابر ایندو شهر اتوبان دارد ولی ترافیکش صد برابر است . این نشون میده الگوی مدیریت حمل و نقل در تهران ناکارآمده .
  • بی نام IR ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
    1 2
    تو اتوبانهایی مثل نیایش بی آرتی بذارن.
    • هادی A1 ۰۵:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۲
      3 2
      شما چند میگیری دیگه نظر ندهی؟ شماره کارت بده واریز کنم
  • بی نام GB ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
    0 0
    استفاده از گاری و فرغون و الاغ ما که صد سال برگشیم عقب اینم روش
  • بی نام RO ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
    0 0
    ای کاش ما در ایران هیچ خودرویی تولید نمی کردیم
  • بی نام A1 ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
    0 0
    اینکه بنزین به قیمت جهانی عرضه بشه درسته به شرط اینکه خودروهای جهانی هم به قیمت جهانی عرضه بشه یعنی هم استاندارد مصرف پایین داشته باشند هم قیمت پایین. انوقت حتی روی بنزین مالیات بر مصرف هم بگیرید مثل بقیه کشورها
  • دشمن A1 ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
    0 0
    مسئولان ومدیران عالی رتبه چراازفشاراقتصادی که بردوش ملت هست حرفی نمیزنن چراازشروع به کاربازنشسته هاباماشینهای فرسوده وارزان قیمتشان حرفی نمیزنن سفارش من بعنوان یک ایرانی فراهم نمودن شرایط خوب زندگی برای تمام افرادایران است وان راعامل درست مصرف کردن تمام حاملهای انرژی میدانم ومقصراصلی اینگونه ناهنجاریها مستقیما بعهده دولتها است که بابرنامه های کوتاه مدت فقط دنبال ترمیم مقطعی بدنه کشورمیباشند
  • بی نام DE ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
    0 0
    افزایش مصرف بنزین بعلت سفر های برون شهری نیست اتفاقا بایستی در این زمینه بستر مناسب رو فراهم کرد ، علت اصلی کثرت سفر های درون شهری بی مورد جهت دریافت خدمات و انجام امور شخصی ست مثل مراجعه بانک ، شهرداری ها ، ادارات ثبت وتمامی نهادهای ارائه کننده خدماته ونه یکبار که به کرات ؛ اگر از شبکه های مجازی جهت انجام امور استفاده بشه وتعدد سفر های درون شهری کاهش پیدا کنه و تولید کنندگان خودرو چه عمومی وچه شخصی در راستای کاهش مصرف اهتمام جدی داشته باشن بسیاری از مسائل مثل ترافیک ومسائل حواشی مرتبط وبسیاری مسائل دیگه خود بخود حل میشه . کو گوش شنوا ، کو منعکس کننده نظر
  • تهرانی A1 ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
    0 0
    راهش اینه که قیمت بنزین باید واقعی بشه که خودبخود با این کار هم خودروی کم مصرف تولید و وارد خواهد شد هم سفرهای غیر ضروری کم خواهد شد هم قاچاق سوخت از بین خواهد رفت و خیلی مشکلات حل خواهد شد. فقط یک مشکل بزرگ وجود داره و اون اینه که درآمد اکثر جامعه ایرانی واقعی نیست و کمتر از ارزش کاری است که انجام میدهند کافیست حداقل حقوق یا متوسط درآمد هر ایرانی را با کشورهایی مثل ترکیه یا حتی چین مقایسه کنید. اکثر جامعه توان پرداخت قیمت واقعی بنزین را ندارند. راه حل به تعادل رسیدن درآمد و قیمت واقعی بنزین است.
  • غفارشیخ زاده A1 ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
    0 0
    باسلام به نظرمن وقتشه که ایران بایه شرکت بزرگ خودروسازی مثل تویوتاقراردادببنده وازالان تولیدخودروهای برقی رواغازکنه وکم کم این فناوری روبومی کنه هم مشکل الودگی هوا وهم مشکل واردات بنزین حل میشه
  • احمد IR ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
    0 0
    1 صحبت با خدا جهت کاهش دما 2 مرخصی با حقوق اما جهت جلوگیری از مسافرت رفتن با دست بند الکترونیک که نشون بده کارمندا و ... از شهر خارج نشن
  • نیما IR ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
    0 0
    مهمتر از راه حل خوب ،حل مشکل با اون راه حله ،بنزین و خودرو دو کالای مکملند بنزین بی کیفیت تو ماشین بی کیفیت میشه مصرف بالا ی بنزین ،تا وقتی که مافیای ورود بنزین و مافیای ساخت خودرو بی کیفیت باشه همینه ،خبرآنلاین تو هم خودت رو خسته نکن راه حل واضح و آشکاره ولی سوء استفاده کنندگان و صاحبان قدرت و زور اجازه اصلاح رو نمیدن
  • بی نام A1 ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
    0 0
    در ایران خودرو و سایپا رو ببندید تا لگن پرمصرف تولید نکنن اونوقت مصرف بنزین میاد پایین و هوا هم تمیز میشه
  • .سمندون A1 ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
    0 0
    .ماشینهای استاندارد.دنیا دارد به سمت ماشینهای برقی می رود در صورتی که ما با ماشینهای تولید ایران خودرو وسایپا و اخیرا چینی داریم سوار می شویم که 2برابر ماشینهای روز دنیا مصرف داردتا مافیا خودرو تو ایران هست وضع روز بروز بدتر می شود
  • بی نام IR ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
    0 0
    هر جا کم میارین میگین تو فلان کشور قیمت بنزین اینه و ...یکی نیست به شما بگه که دستمزد کارگر و کارمند و مهندسش اونجا چند برابر ایرانه؟ این جور مواقع حرف از قیمت جهانی میشه ولی تو بحثهایی که به ضررتونه نه
  • حمیدرضا IR ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
    0 0
    سلام به همه دوستان همه اشاره درستی به مصرف بالای خودروهای ساخت داخل و همچنین متوسط بالای عمر خودرو داشتند. همچنین به استفاده بی مورد از خودرو. به نظرم اگر آمار درستی داشته باشیم متوسط تردد خودرو در شهرهای بزرگ ما بسیار بالاست. برای مثال یک خودرو 2104 در تهران شاید 30000 کیلومتر کار کرده در حالی که در استامبول به زور 10000 کیلومتر می شه. علت استفاده بسیار زیاد از خودرو در تهران و سایر کلان شهر ها هست. بستن مالیات بر مصرف بنزین به نسبت خانوار بهترین گزینه برای مدیریت مصرف است. در این مورد عدالت هم رعایت می شه خانواری که چندین خودرو دارند بنابراین بنزین بیشتری مصرف می کنند هوای بیشتری رو آلوده می کنند پارکینگ بیشتری را هم اشغال می کنند بنابراین باید مالیات متاسبی را پرداخت نمایند
  • بی نام A1 ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
    1 0
    داداش میخوای گرون کنی قر نیا کارتو بکن هر وقت کم آوردی رو آوردی به این جینگولک بازی ها بفرما لیتری چتد باید تقدیم کنیم این توزیع کننده ها تم زیاد کن ما کار داریم گفته باشم
  • بی نام IR ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
    0 0
    از من گفتن: 1 افزایش محدوده طرح ترافیک در شهرهای بزرگترجیحا اتوبان ها مرز محدوده طرح ترافیک شوند 2 کمک به بهبود وسایل نقلیه عمومی 3 گران کردن بنزین 4 بهبود کیفیت بنزین 5 تخصیص گاز و گازوییل به وسایل نقلیه عمومی 6 بهبود کیفیت اتومبیل ها 7 تخصیص بعضی از مسیر ها به نقلیه عمومی
  • نیما US ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
    1 0
    همه می گن خودرو تک سرنشین بابا همین الانش اوضاع مترو و اتوبوس واحد رو ببینین همه روی هم سوار میشن وای به حال اینکه کل تهران بخان به جای ماشین شخصی از مترو استفاده کنن . باید خودروهای بی کیفیت از رده خارج بشه به جای خودرو های 50 60 سال پیش دنیا خودروهای جدید تولید کنن یا وارد بشه و حمل و نقل شهری هم توسعه داده بشه . مصرف بی رویه بنزین به خاطر بی توجهی مردم نیست به خاطر کیفیت پایین خودروهاست
  • بی نام A1 ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
    0 0
    1. تدوین و اعمال استاندارد مصرف سوخت برای خودروها مردم الان خیلی حق انتخاب خودروی کم مصرف را ندارند 2. توسعه حمل و نقل عمومی اغلب مردم الان انتخاب مناسبی بجای خودروی شخصی ندارند 3. در صورت اجرای موفق دو بند قبلی، اعمال سیاستهای قیمتی
  • مازیار A1 ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
    0 0
    بسیاری از این افزایش مصرفها دلیل حکومتی دارند؛ مثلاً خودروهای پرمصرف؛ خیابانهای غیر اصولی؛ مسیرهای اضافی که پلیس در ساعاتی بر خودروها تحمیل می کند؛ ترافیک زیاد که مسبب آن چراغهای راهنمایی نسنجیده است به عنوان مثال به بزرگراه حقانی در ساعت 5 تا 7 عصر سر بزنید؛ عدم کفایت کمی و جایگاهی وسایل نقلیه عمومی و... پس ملاحظه می شود بیش از 90 از تقصیر برگردن پلیس، شهرداری و عوامل اجرایی دیگر است بروند به حال خودشان فکری بکنند
  • بی نام A1 ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
    0 0
    کل دنیا ببینید چکار میکنند. خودتون رو به کوچه علی چپ نزنید
  • بی نام IR ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
    0 0
    مطالعات صحیخ و برنامه ریزی شده دانشگاهی برای تولید و عرضه خودروهای دیزلی .چیزی که اگر مطالعه بشه خواهید دید که در آلمان و بسیاری از کشورهای جهان رایجه.
  • غلامرضا ده پهلوان A1 ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
    0 0
    سلام بر شما باید تفریحات سالم در جامعه را افزایش داد تا مردم بجای ولگردی با ماشین و آهنگ گوش کردن توی ماشین برن سراغ تفریحات سالم که هزینه کمتری برای کشور ما داشته باشه خیلی از ماشین هایی که خصوصا در روزهای تعطیل در خیابان می بینیم بی هدف میچرخن فقط برای اینکه وقت را بگذرانند یه دلیل دیگه هم اینه که بنزین برای مردم مفته و نمیدونن این بنزینی که برای رفتن تا سبزی فروشی سر کوچه با ماشین ازش استفاده میکنن ارزش واقعیش چقدره با تشکر از شما .
  • علي IR ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
    0 0
    آغاز به كار شركت هاي واحدي كه به صورت غير انتفاعي اداره ميشن تا براشون پر شدن اتوبوس مهم نباشه و سر وقت حركت كنه ضمن اينكه ناوگان حمل و نقلش هم كاملاً مجهز باشه تا در سرما و گرما مسافران را جابجا كنه تا مسافران به اين سيستم ها رغبت پيدا كنن. در مورد گران كردن بنزين هم حرفي نميزنم چون خودم اگر وسايط نقليه عمومي با شرايطي كه عرض كردم محيا بشه خيلي كمتر از وسيله شخصيم استفاده ميكنم حتي با همين قيمت
  • بی نام A1 ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
    0 0
    1 تعطیلی ایران خودرو و سایپا، چون تجربه 50 سال اخیر نشون داده که ایران هیچوقت خودروساز نمیشه و حداکثر، دلال درجه 4 خودرهای چینی خواهد شد. 2 ورود خودروهای تمام برقی اب تکنولوژی روز دنیا تا مصرف بنزین به صفر برسه.
  • حسام A1 ۱۷:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
    1 0
    کارمندان معلول حرکتی باید تا نصف حقوق خود را بابت ایاب وذهاب هزینه میکنند قوانین مربوطبه بازنشستکی پیش از موعد انان به اجرا در اید
  • اردلان IR ۱۷:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
    0 0
    بلیط قطار لندن به منچستر 82پوند ساعات حرکت تقریبا هر 20دقیقه یک بار 50قطار در روز . درآمد متوسط یک حقوق بگیر بریتانیایی 25000پوند سالانه.یعنی معادل سالی 309 بلیط . بلیط قطار تهران به زنجان مشابه مسیر قبلی 128000تومان 9 قطار در روز . درآمد متوسط حقوق بگیر ایرانی 1500000 تومان . یعنی معادل سالی 144بلیط . امکانات رفاهی در دسترس بودن وقیمت طبیعتا باعث میشود افراد بهترین و راحتترین وارزانترین راه سفر را انتخاب کنند بعلاوه اینکه شبکه ریلی در مثال اول تقریبا تمام کشور را پوشش میدهد. این یکی از علل مصرف بیش از حد بنزین در کشور است که البته در این حالت نمیتوان گفت بی رویه است .ماهم اگر قدرت انتخاب داشته باشیم بهترین راه را انتخاب خواهیم کرد .
  • حسین A1 ۱۷:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
    1 0
    با سلام بهترین کار آزاد کردن واردات خودروهای الکتریکی و هیبریدی از کشورهای صاحب نام ، نه چین. همچنین این خودروهای بی کیفیت و پرمصرف را با خودروهای با کیفیت مثل خودروهای ژاپنی جایگزین کنیم. دست برداشتن دولت از حمایت خودروسازهای داخلی که خودروهای بی کیفیت تولید می کنند. مورد اول بسیار مهم و حیاتی است
  • توسعه پایدار IR ۱۷:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
    0 0
    اینکه خودرو های ما بی کیفیت هست اینکه استاندارد جهانی در ساخت اونها رعایت نمیشه اینکه باید خودروهای هیبرید جایگزین شود دلیل بر این نمیشه که قیمت بنزین همچان پایین بمونه بهتره یارانه ای که صرف بنزین میشه صرف امور بهتر با مزیت و توجیه اقتصادی بشه به نظر من ما ایرانی ها در همه چیز اصراف میکنیم و کم مصرف کردنو در این مملکت با فرهنگ سازی و شعار نمیشه درست کرد راهش واقعی کردن قیمت ها و حذف یارانه ای که روی اینجور کالاها گذاشته میشه است
  • بی نام A1 ۱۸:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
    0 0
    هه هه. از مردم میپرسی خوب میگند بنزین رو مفت کنند تا تو خیابون چرخ بزنند.
  • محمد IR ۱۹:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
    0 0
    چندسال پیش فولکس ماشینی ساخت مصرفش صدی نه دهم لیتر بود صدوشصت تا سرعت میرفت. ماشیناتون رو درست کنید
  • مقیمی A1 ۱۹:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
    0 0
    نصف این میزان مصرف بخاطر ترافیک شهر تهرانه که برای یک مسیر ده دقیقه ای باید یک ساعت رانندگی کنی و وجود خودروهای پر مصرف و نبود حمل و نقل مناسب و مکفی و عدم وجود فرهمگ مناسب در بین مردم که از دوچرخه اسفاده نمی کنند و پیاده هم جائی نمی روند . فراموش نشه هر سال صدها هزار خودرو نو هم به خودروهای موجود اضافه میشه .
  • بی نام A1 ۲۰:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
    2 0
    بیخیال , دارید زمینه چینی میکنید بنزین را گران کنید فوب خلیج فارس جیب اقازاده ها را پر نکرد میخواهند فوب ترکیه را اجرا کنند فیلم هم این است که مردم فلک زده را مقصر اعلام کنند تا بیشتر بچاپند فوب ترکیه فوب ژاپن فوب کره مریخ ملت همیشه در صحنه دعا گو هستند مرگ بر امریکا مرگ بر بنزین ارزان فوب خلیج فارس بنزین فوب ترکیه حق مسلم ماست
  • بی نام A1 ۲۰:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
    1 0
    وقتی به علت شرایط بد اقتصادی و بیکاری ، مسافر کشی واسه خودش یه صنعت شده و هر کسی با یه پراید افتاده تو خیابون معلومه مصرف سوخت سر به فلک میزنه از طرف دیگه تولید ماشینهای پرمصرف کم بازده ۳۰ سال پیش هم در مصرف سوخت بسیار موثره
  • عرفان IR ۲۰:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
    0 0
    حمل و نقل عمومی بی نقص شامل خطوط قطار با واگن های زیاد به منظور کاهش ازدحام در زمان اوج شلوغی، اجرای طرح زوج و فرد در کلان شهرها، تعیین سقف برای مصرف بنزین برای هر خودرو. ساخت پارکینگ های طبقاتی در کلان شهرها و افزایش مناطق پارک ممنوع برای بهبود عبور و مرور.
  • بی نام A1 ۲۱:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
    0 0
    تمامی اتوبانهای تهران باید فقط برای خودروهای امدادی و نه حتی سازمانی کاربری بشه تمام تهران شده شهر سفر مردم تفریح که ندارن راه میفتن تو اتوبان ها گره ترافیک ایجاد میکنن و هدر رفت میلیون ها لیتر بنزین مورد دوم اولتیماتوم دو ماه به خودروسازان داخلی جهت ارتقای کامل کیفیت خودروهای تولید با حداقل یورو 5 و آزادسازی واردات خودروهای هیبریدی و برقی خورشیدی به کشور , ممنوعیت استفاده از موتورسیکلت های بنزنی و آزادسازی واردات موتورهای برقی و ایجاد مسیرها ی ویژه طبیعت سبز در اتوبان ها جهت دوچرخه و اتوبوس دوچرخه ها مصرف بنزین تا یک هشتم کاهش پیدا میکنه
  • بی نام IR ۰۰:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۲
    2 0
    ماشین تولید داخل که کلاً مونناژ فرغونهای چینی شده و چند برابر خودروهای استاندارد بنزین مصرف میکنه . خودروهای وارداتی ها هم دولت بیشتر از قیمت خرید بابتش عوارض و سود گمرکی و مالیات و ... میگیره و در نتیجه مردم ناچار از فرغونهای داخلی استفاده میکنن که مصرف سوختش خیلی بالاست بعد هم یک سری میان فریاد میزنن که مردم خیلی بنزین میسوزونن .راه حل بسیار ساده هست خودروی استاندارد با حذف و یا کاهش منطقی عوارض وارد بشه و بنزین هم استاندارد و با بهای تمام شده و بدون سوبسید فروخته بشه
  • بی نام IR ۰۰:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۲
    3 0
    وقتی قیمت یک موتور برقی وارداتی معادل یک 125 سی سی بنزینی رو به قیمت 16 میلیون تومان یعنی بیشتر از 5 برابر قیمت موتور بنزینی به مردم میفروشن توقع دارین مصرف بنزین کم بشه؟ مسئولان خودشون نمیخوان چون سودشون توی فروش ماشین و موتور چینی و هندی هست
  • بی نام IR ۰۳:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۲
    2 0
    اگر حقه باز نیستید بگویید 33 نظر یعنی چه؟
  • مازیار A1 ۰۳:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۲
    2 0
    این چه حرفیه؟ مگه میشه بنزین رو بی رویه مصرف کرد؟واقعا هر وقت میخوان گرون کنن حرف از بی رویه مصرف کردن میزنن که بی پایه واساس است.
  • احمد ابوعلیزاده بهبهانی IR ۰۵:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۲
    0 1
    با سلام برای کاهش مصرف بنزین چند مورد به نظر حقیر می رسد: 1 افزایش کیفیت خودروهای داخلی 2 توسعه حمل و نقل عمومی در کلان شهرها 3 استفاده از خودرو برقی بجای خودروهای بنزینی 4 استفاده از خودروهای کوچک و سبک که دارای موتورهای کم حجم هستند
  • جلال A1 ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۲
    0 0
    اولا که نظر اکثر دوستان راحب به خودروهای بی کیفیت و گمرک گرون درست و صحیح هستش ولی فقط این دلیل نیست یا حداقل دلیل کافی نیست....ما ایرانی ها عادت کردیم به زیاده مصرف کردن اونن تو هر چیزی از آب و بنزین گرفته تا میوه و...بعد هممونن تو سخنرانیامون نیگیم اینکار بده ولی 99 درصدمونم عمل نمی کنیم...من به چشم خودم دیدم کسایی که با دوچرخه میرفتن سرکار رو مسخره می کردن یا می گفتم فلانیو میشناسی پولش از پارو بالا میره ولی ببین چقدر گداس با دوچرخه اجاره ای میاد سرکار...بعد جلوش تا زانو دولا میشدن