یک استارتاپ آلمانی برای پاسخگویی به نیازهای آتی بشر در ماه، بدنبال راه اندازی برج مخابراتی تلفن همراه بر روی ماه است.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از سیناپرس،زمان زیادی از حضور انسان بر روی ماه و نیاز به برقراری ارتباط با زمین می گذرد و آخرین مأموریت به سال 1971 باز می گردد.اما اخیرا علاقه مندی به انجام مأموریت در ماه، بار دیگر افزایش یافته است؛ بخصوص اینکه ماه به عنوان گذرگاهی در مسیر رسیدن به مریخ محسوب می شود.

استارتاپ PTScientist درحال برنامه ریزی برای ارسال دو کاوشگر به ماه با استفاده از ماژول ALINA (ناوبری و فرود خودکار) است. طبق برنامه ریزی صورت گرفته، دو ماه نورد (lunar rovers) بوسیله موشک اسپیس ایکس راهی فضا خواهند شد.ین کاوشگرهای رباتیک که با همکاری (شرکت خودروسازی) آئودی طراحی شده اند، دارای 4 چرخ، باتری های قابل شارژ، پنل های خورشیدی و دوربین های HD هستند. آنها همچنین به مسیری برای انتقال داده ها به زمین نیاز دارند.

محققان آلمانی قصد دارند از یک راه حل ساده و موجود، موسوم به فناوری LTE استفاده کنند؛ این فناوری همان سیستم مخابراتی بی سیمی است که برای تلفن همراه مورد استفاده قرار می گیرد.

فناوری LTE نسبت به انتقال رادیویی معمول، از مزیت بیشتری برخودار بوده و به برق کمتری نیاز دارد؛ در این شرایط، بیش از آنکه از باتری برای برقراری ارتباط استفاده شود، برای انجام تحقیقات و کاوش استفاده خواهد شد.

کارستن بکر، مهندس برق تیم این پروژه تأکید کرد: (با کمک این دو کاوشگر) اطلاعات علمی زیادی را در ماه جمع آوری کرده و با استفاده از فناوری ارتباطی پرسرعت LTE، امکان برقراری ارتباط میان کاوشگرها و ماژول ALINA فراهم شده و از این طریق، این داده ها به زمین مخابره خواهند شد.ماه نوردها حدود 90 وات انرژی را با استفاده از پنل های خورشیدی دریافت می کنند که به نیمی از این انرژی برای حرکت و اکتشاف بر سطح ماه نیاز دارند؛ اما فناوری LTE برخلاف انتقال رادیویی، به انرژی کمتری نیاز دارد که می تواند مورد استفاده کاوشگرها قرار بگیرد.

استارتاپ PTScientists از جمله شرکت هایی بود که بصورت رسمی در رقابت ماه X Prize گوگل ثبت نام کرده بود؛ اما اخیرا از این رقابت خارج شده است، چراکه مسئولان تیم معتقدند، هیچ گروهی قادر نیست تا دسامبر 2017 (آذر ماه) کاوشگری را بر سطح ماه فرود بیاورد.

محققان آلمانی امیدوارند درصورت موفقیت در اجرای این مأموریت و استفاده از فناوری LTE، یک شبکه کلی ارتباط از راه دور را در ماه ایجاد کنند.

۵۴۵۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 697300

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۳
    2 3
    ایده عالی است که بزودی با توجه به عطش بشریت برای شناخت بیشتر جهان سریعا" گسترش خواهد یافت. بد نیست کشور ما هم تمایلی در زمینه سرمایه گذاری در این مورد داشته باشد چابک و سریع نه در انتها
    • بی نام IR ۱۹:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۳
      7 0
      حاجي ما زمينمون رو خراب نكنيم فعلاً
  • بی نام A1 ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۳
    0 1
    بهتره این هزینه ها صرف زمین بشه و این همه مشکلاتی که بر سطح زمین داریم رو حل کنیم من مخالف اکتشاف فضایی نیستم ولی مشکلا سیاره خودمون در اولویته مثلا هنوز دلیل گرمایش زمین رو دانشمندان دقیق نمیدونن و اختلاف عقیده زیادی دارن یا بخش وسیعی از کره زمین درگیر گرما یا سیل یا گرد و خاک شده یا اینکه فقر در خیلی جهاها بیداد میکنه. اگر وجدان وجود داشته باشه کره زمین در اولویت خواهد بود. ضمن اینکه بسباری ا این مشکلا و گرمایش رو خود همین کشورهای صنعتی ایجاد کردن بهتر نیست روی اینکه چطور میتونن الودگی رو کمتر کنن کار کنن؟ ایا اینکه بزنیم کره زمین رو داغون کنیم به امید اینکه شاید بشه بعدا در جایی که اکسیژن و شرایط زیست نداره بریم زندگی کنیم ایده خوبی است؟