۰ نفر
۱۴ آبان ۱۳۹۶ - ۰۶:۲۶

عصراقتصاد به نقل از معاون عربی و آفریقایی وزارت امور خارجه نوشت:« برخلاف تصویرکلیشه ای که همواره از آفریقا با جنگ و فقر در جهان و از جمله در ایران از این قاره وجود دارد، ظرفیت های گسترده ای که در آفریقا وجود دارد.»

صادق ‌حسین جابری ‌انصاری معاون عربی و آفریقایی وزارت امور خارجه در مورد روابط ایران و کشورهای قاره آفریقا با اشاره به اهمیت این قاره در مسائل مرتبط با سیاست خارجی کشور گفت:" همکاری با کشورهای آفریقایی به ویژه در حوزه مسائل سیاسی همواره در دستور کار وزارت امور خارجه از ابتدای انقلاب اسلامی بوده و یکی از سیاست های منطقه ای جمهوری اسلامی ایران است. در دولت فعلی چیزی که در دستور کار است ورود به حوزه های مرتبط با مسائل اقتصادی بوده و در این زمینه برخی گامهای اولیه برداشته شده است. امیدواریم که در مسیری که در حال دنبال آن هستیم امکان عملیاتی کردن این ظرفیت هرچه بیشتر فراهم شود."

معاون عربی و آفریقایی وزارت امور خارجه با تاکید بر همکاری در زمینه مسائل اقتصادی با کشورهای قاره آفریقا گفت:" در برخی از حوزه های اقتصادی امکان همکاری با کشورهای آفریقایی وجود دارد و در سفر های اخیرمحمد جواد ظریف وزیر امور خارجه به آفریقا تلاش شد که مجمع تجاری مشترکی بین بازرگانان دو کشور برگزار شود."

وی افزود:" در زمینه های  صدور خدمات فنی و مهندسی، معادن و کشورزی و تجارت امکان گسترش همماری وجود دارد. برخلاف تصویرکلیشه ای که همواره از آفریقا با جنگ و فقر در جهان و از جمله در ایران از این قاره وجود دارد، ظرفیت های گسترده ای که در آفریقا وجود دارد .

جابری انصاری با توصیف آفریقا به عنوان قاره فرصت ها گفت:" آفریقا قاره فرصت ها است و کاری که برخی از کشورهای منطقه و جهان کردند استفاده از این فرصت ها بوده است. امیدواریم با توجه به اولویت های اقتصادی و همکاری های  منطقه ای که در دستور کار وزارت امور خارجه است امکان حداکثرسازی روابط و همکاری های اقتصادی با کشورهای آفریقایی فراهم شود. این سیاست ثابت ما است.

معاون عربی و آفریقایی وزارت امور خارجه در پایان گفت:" البته به دلیل وجود مشکلات و مسائل سیاسی و فشار هایی که به  برخی از کشورهای افریقایی وارد می شود و یکسری مشکلات اجرای که در سمت ما و آنها وجود دارد امکان اجرایی شدن این ایده با چالش هایی رو به رو بوده است. امیدواریم که بتوانیم با یک برنامه ریزی نه به صورت کوتاه مدت بلکه درازمدت بتوانیم با پشت سر این چالش ها بتوانیم شاهد حداکثر سازی روابط اقتصادی با کشورهای آفریقایی باشیم."

 

3535

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 724321

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =