شعبه موزه لوور در امارات راه‌اندازی می‌شود

ایسنا نوشت: شعبه موزه معروف لوور فرانسه در کشور امارات و با سرمایه‌گذاری بالغ بر یک میلیارد دلار افتتاح می‌شود.

به گزارش رویترز، این موزه روز شنبه 20 آبان (11 نوامبر) و با حضور امانوئل ماکرون رییس‌جمهور فرانسه به عنوان مهمان ویژه افتتاح خواهد شد.

موزه لوور ابوظبی که از سه طرف محصور به آب است، میزبان نمایش ۶۰۰ اثر هنری است که ۳۰۰ قطعه از آن از ۱۳ موسسه مهم هنری در فرانسه به امانت گرفته شده است و در ۲۳ گالری دائمی این موزه به نمایش گذاشته می‌شود.

محمد المبروک، رییس دپارتمان فرهنگ و گردشگری امارات گفت این مکان چیزی بیش از یک موزه است و مرکزی برای صلح، پذیرش، تحمل و آموزش نیز هست.

آثاری از پل گوگن، ونسان ونگوگ و پابلو پیکاسو از جمله مهم‌ترین نقاشی‌هایی است که در این موزه در معرض نمایش علاقه‌مندان قرار می‌گیرد و از جمله چیدمان‌های دائمی موزه لوور ابوظبی نیز می‌توان به مجسه‌ای اثر آگوست رودین، درختی عظیم از جنس برنز با برگ‌های آینه‌ای اثر جوزژه پنونه، هنرمند ایتالیایی و سه حکاکی روی سنگ از جنی هولمز از آمریکا اشاره کرد.

یک مجسمه ابولهول که قدمت آن به قرن ششم قبل از میلاد می‌رسد،‌ ۱۳ قطعه از کتیبه‌ای با سوره حشر قرآن کریم و یک مجسمه نیم‌تنه مرمرین از اسکندر مقدونی، نقاشی «تصویری از یک زن ناشناخته» اثر لئوناردو داوینچی نیز آثار بسیار ارزشمند این موزه به شمار می‌روند.

5757

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 725663

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =