جلسه شورای ترافیک شهرستان بابلسر بمنظور بررسی معضلات ترافیکی شهر با حضور سید علی اسد فرماندار برگزارشد.

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین منطقه مازندران ،فرماندار بابلسردر جلسه شورای ترافیک شهرستان بابیان اینکه خیابان شهیدرجایی از نظر اداری و تجاری و هم دسترسی مردم به سبب وجود بازار بسیار حایزاهمیت است اظهار داشت:هر گردشگری که به بابلسر می آید حداقل یکبار از خیابان رجایی تردد می نماید ودر نگاه اول نظم و مدیریت شهری و فرهنگ عمومی شهر را قضاوت خواهدکرد،بنابراین باید بعنوان یک نماد وپتانسیل ویژه گردشگری، نمونه باشد.
وی با اشاره به وجود ۱۲ موسسه مالی و بانک در خیابان شهید رجایی گفت:سه مرکز تجاری ،دو بازار روز،۲ ایستگاه تاکسی و عدم عقب نشینی ها ،تخلیه بار و ... موجب ترافیک وتخلفات پارک دوبله در خیابان شهید رجایی شده است.
رییس شورای ترافیک شهرستان بابلسر به وجود سه پارکینگ عمومی در خیابان شهید رجایی اشاره کرد و افزود:با شناسایی انجام شده توسط راهنمایی رانندگی حداقل ۷۰دستگاه خودرو از ساعت ۷صبح تا ۲بعدازظهربطور دائم فضاهای پارک حاشیه این خیابان را مصادره می کنند که حقوق شهروندان را در نظر نمی گیرند.
اسد گفت :پارکینگهای عمومی برای کاهش میزان ترافیک در خیابان رجایی در نظر گرفته شده و علی رغم هزینه بسیار اندک آن رغبتی از سوی کارمندان بانکها و بازاریان برای استفاده از آن وجود ندارد.
فرمانداربابلسر بر ضرورت راهکارهای اجرایی لازم برای کاهش و ساماندهی ترافیک در سطح شهر بابلسر تاکید کرد و افزود:شهرداری باید از مشاور صاحب صلاحیت ترافیکی استفاده نماید تا مبتنی بر ملاحظات علمی و اجتماعی با خرد جمعی در شورای ترافیک تصمیم سازی شود.
سید علی اسد بر توجه و تقویت سیستم حمل و نقل عمومی تاکید کرد و اذعان داشت:شهرداری و شورای شهر نسبت به استفاده از دوچرخه و خودروهای عمومی مردم را ترغیب و تشویق نمایند.
نصب تابلو مطلقا ممنوع در ضلع غربی خیابان شهید رجایی ظرف ۱۰ روز آینده، تعیین ساعت 6الی 30/7صبح و 30/13الی 30/16 جهت تخلیه بار ، اطلاع رسانی برای استفاده کارمندان و کسبه با50درصد تخفیف از پارکینگ شهرداری با معرفی نامه از ادارات متبوع ، از جمله مصوبات اجرایی این جلسه شورای ترافیک است که به بمنظور ساماندهی ترافیک و جلوگیری از تخلف پارک دوبل در خیابان شهید رجایی در نظر گرفته شد.
در این جلسه ساماندهی و برخورد قانونی با مسافربرهای شخصی،ساماندهی محورسه راه دانشگاه علوم پایه،سه راه میزبان داخل شهر،تقاطع و میدان ساعت، ... از دیگر موضوعات این جلسه شورای ترافیک شهرستان بابلسر بود که مقررشد در جلسه بعدی با ارایه نظرات کارشناسی بررسی و تصمیم گیری شود.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 729235

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =