باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: معاون کانون‌ها و سازمان‌های حزب اعتدال و توسعه گفت: دولتمردان باید از ظرفیت و استعداد فراوان دانشجویان استفاده کنند.

علی جنتی معاون کانون‌ها و سازمان‌های حزب اعتدال و توسعه در گردهمایی جوانان و دانشجویان حزب اعتدال و توسعه با بیان اینکه دستاوردهای کشورها مرهون تلاش های خستگی ناپذیر جوانان آن کشور است، ادامه داد: در چهار دهه گذشته علیرغم همه شعارهایی که برای استفاده از جوانان داده شده، ولی متاسفانه آن‌گونه که شایسته و بایسته است از جوانان استفاده نشد.

جنتی با بیان اینکه نظام آموزشی کشور دارای اشکالات فراوانی است، خاطر نشان کرد: تفکر مدرک گرایی، تفکری کاملا غلط است و جزو انحرافاتی است که در نظام آموزشی کشور داریم، اما در جامعه وجود دارد و این یعنی از استعدادهای خود به خوبی نمی توانیم استفاده کنیم.

معاون کانون ها و سازمان های حزب اعتدال و توسعه با بیان اینکه ظرفیت و استعداد فراوانی در دانشجویان وجود دارد و دولتمردان باید از این استعدادها استفاده کنند، اظهار کرد: متاسفانه حتی علمای ما به جوانان بها نمی دهند و کسانی هستند که می گویند اگر می خواهید موسیقی گوش دهید باید از مشهد بروید و نمی دانم این افراد چگونه می خواهند جوانان ما را جذب کنند.

جنتی ادامه داد: فقه ما نمی‌تواند جوانان را جذب کند و همان هایی که نظام بانکی کنونی کشور را طراحی و تایید کردند، می گویند نظام بانکی ربوی است که نشان دهنده تناقضات بزرگی در جامعه است.

وی با تاکید بر اینکه باید به سوالات جوانان پاسخ داده شود، ادامه داد: بزرگترین مشکل کشور بیکاری است و بیکاری ریشه بسیاری از معضلات کشور است، البته دولت تمامی تلاش خود را برای رونق و تولید به کار گرفته است ولی دولت فربه و کم خاصیت است چون بخش دولتی اشباع شده است.

جنتی تصریح کرد: احمدی‌نژاد در دولت هشت ساله خود 890 هزار نیروی غیرقانونی در حد دیپلم و زیر دیپلم در دستگاه‌های دولتی به کار گرفت و دولت یازدهم در ابتدای کار خود چاره‌ای جز جلوگیری از استخدام جدید نداشت تا بتواند دولت را کوچک کند.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: باید بخش خصوصی را تقویت کنیم تا بتواند فعالیت کند و جوانان جذب این بخش شوند، در عین حال آموزش های مدیریتی در کشور ما بسیار ضعیف است و حتی بسیاری از مدیران با تجربه با اصول علمی مدیریتی ناآشنا هستند که باید جوانان ما نیز در این مسیر آموزش های لازم را ببینند.

به گفته جنتی، البته برخی جوانان توقعات زیادی دارند و بلند پروازی زیادی می کنند یعنی توقع دارند از ابتدای ورود خود به دولت مدیر کل شوند ولی باید قدم ها را آهسته و گام به گام برداشت چون با این کار می توانیم به هدف خود برسیم.

وی با تاکید بر اینکه سیاست دولت، حمایت و استفاده بیشتر از جوانان است، ادامه داد: حتی در بحث عدم به کارگیری بازنشستگان در دستگاه های دولتی رییس جمهوری با وجود ایجاد مشکلات مدیریتی که این قانون برای کشور به وجود می آورد از آن استقبال کرد.

جنتی گفت: باید از امروز به فکر آینده سیاسی کشور باشیم، چون بزودی انتخابات مجلس و پس از آن انتخابات ریاست جمهوری را پیش رو داریم و باید بتوانیم اکثریت قاطع اعضای حزب را به کسوت نمایندگی درآوریم.

2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 737057

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =