۰ نفر
۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۴

ایسنا نوشت: شاه سعودی دستور داد تا ماهانه مبلغ ۱۰۰۰ ریال (۲۶۷ دلار) به کارمندان دولت برای جبران افزایش هزینه‌های زندگی در این کشور، پس از افزایش بهای گاز و اعمال مالیات بر ارزش افزوده پرداخت شود.

به گزارش رویترز، در حکم سلطنتی شاه عربستان که توسط خبرگزاری دولتی این کشور منتشر شده است، ملک سلمان هم چنین دستور داده است تا به پرسنل ارتش سعودی که در جبهه های جنگ با یمن خدمت کرده‌اند، مبلغ ۵۰۰۰ ریال اعطا شود، عربستان سه سال است که درگیر جنگ با یمن است.

عربستان که بزرگ‌ترین صادرکننده نفت در جهان است، از دوشنبه هفته گذشته به منظور برنامه گسترده خود برای متنوع سازی اقتصاد خود، بهای گازوئیل را دو برابر کرد.

ملک سلمان به دولت دستور داده است تا برخی از موارد نظیر خدمات ویژه درمانی و آموزشی و خرید خانه اول تا سقف ۸۵۰۰۰۰ ریال ( ۲۲۶۰۰۰) دلار، از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده معاف باشد. کمک ها به دانشجویان، بازنشستگان و افراد تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی نیز افزایش یافته است.

در این حکم اشاره‌ای به مجموع مخارج این کمک هزینه‌ها نشده است، اما انتظار می رود مبلغ آن به میزان قابل توجهی کمتر از کمک‌های سابق شاهان سعودی باشد و به همین دلیل انتظار می رود این کار تاثیر اندکی روی کسری بودجه و رشد اقتصادی عربستان داشته باشد.

به گفته بانک مرکزی عربستان، حدود ۱.۸ میلیون عربستانی در بخش دولتی این کشور مشغول به کار هستند و بیش از ۱.۲۳ میلیون بازنشسته و تحت پوشش حقوق بازنشستگی در این کشور وجود دارد که طبق محاسبات رویترز، در مجموع این طرح ۲۳ میلیارد ریال هزینه خواهد داشت.

بنا بر برنامه بلندمدت مالی بودجه دولتی سال ۲۰۱۸، عربستان سرعت برنامه های حذف یارانه برای طیف وسیعی از محصولات انرژی را آهسته تر خواهد کرد.

35225

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 743642

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۶
    30 0
    ماهی تقریبا یک میلیون تومن. باید از ما یاذ بگیرن.
  • محمد A1 ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۶
    2 0
    بعضي ها كه هي فوب خليج فارس فوب خليج فارس مي كنن ياد بگيرن و زبونشون رو غلاف كنن.
  • خدایی A1 ۰۷:۰۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۷
    3 0
    هنوز به قول مسولان مااونا کافرهستند ولی بهتربه مردمانش خدمتت میکنند خاک توسرمسولانه ما