دبیر بیست‌وپنجمین دوره هفته‌کتاب جمهوری اسلامی ایران در آیین تجدید میثاق با آرمان‌های امام خمینی (ره) با اشاره به شعار هفته کتاب با عنوان «آینده روشن با خانواده کتابخوان» از اهمیت و تاکید بر خانواده در این دوره خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بیست‌ وپنجمین دوره هفته‌کتاب جمهوری اسلامی ایران با برگزاری مراسم تجدید میثاق اهالی فرهنگ و قلم با آرمان‌های امام خمینی(ره)، صبح امروز (شنبه 20 آبان) با حضور مجید غلامی‌جلیسه، مدیرعامل موسسه خانه‌کتاب، محمد اللهیاری، معاون توسعه کتابخانه‌ها و کتابخوانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، نیکنام حسین‌پور، مشاور منابع و امور انسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نادر قدیانی، رئیس انتشارات قدیانی و جمعی از کارکنان نهاد کتابخانه‌های عمومی و خانه‌کتاب در حرم مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران آغاز شد.

جلیسه در ابتدای این مراسم با اشاره به تاثیرگذاری هفته‌ کتاب بر صنعت نشر کشور، ضمن بیان نقل قولی از امام خمینی درباره تاثیرگذاری مثبت خانواده بر نابسامانی‌های جامعه گفت: «به‌خوبی می‌دانیم کتاب چقدر می‌تواند نقش تعیین‌کننده در خانواده داشته باشد و سطح آگاهی را نسبت به اتفاقات افزایش دهد و در نهایت موجب ارتقای فرهنگ جامعه شود.»

دبیر بیست‌وپنجمین دوره هفته‌کتاب جمهوری اسلامی ایران با اشاره به توجه ویژه شورای سیاستگذاری این هفته به مقوله خانواده ادامه داد: «در شورای سیاستگذاری، شعار «آینده روشن با خانواده کتابخوان» انتخاب شد که نشان از تاکید بر اهمیت خانواده دارد. توجه ویژه به کتاب در طول این هفته و تمام سال به‌طور ویژه از مسئولیت‌های جدی ما به‌حساب می‌آید علاوه بر این پیداکردن راهی برای توسعه کتابخوانی در خانواده‌ها از دیگر اولویت‌های ماست. همه کتابداران قطعاً به این موضوع توجه کرده‌اند که چرا کتاب و کتابخوانی با وجود همه تلاش‌ها در جامعه نهادینه نشده است.»

جلیسه افزود: «از مهمترین دلایل این موضوع، عدم نفوذ کتاب در خانواده‌هاست. با کمال تاسف خانواده‌ها آنقدر که به مسایل دیگر فرزندان می‌پردازند به بحث کتابخوانی اهمیت نمی‌دهند. به‌عبارت دیگر خانواده‌ها آنقدر که سلامت جسم و تفریحات را مهم می‌دانند، متاسفانه کتاب و کتابخوانی در اولویت آنها قرار ندارد.»

مدیرعامل موسسه خانه‌ کتاب ابراز امیدواری کرد که از ظرفیت نهاد کتابخانه‌های عمومی رسانه‌ها از جمله روزنامه‌ها، خبرگزاری‌ها و تلویزیون برای توسعه کتاب و کتابخوانی استفاده شود.

این مقام مسئول همچنین روز کتابدار را به همه کتابداران نهاد کتابخانه‌های عمومی تبریک گفت.

بیست‌وپنجمین دوره هفته ‌کتاب جمهوری اسلامی ایران از 20 تا 26 آبان برگزار می‌شود.

57243

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 726471

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۰
    0 0
    اقای جلیسه را کامل معرفی کنید لطفا
  • بی نام A1 ۲۰:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۰
    0 0
    به خاطر دادن برخی خدمات از ایشان تشکر میکنیم به نظر می آید ایشان مرد دلسوزی در حوزه کتاب و نسبت به مولفین می باشند خدا توفیقشان دهد
  • بی نام IR ۰۴:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۱
    0 0
    مردم ایران گرفتار " نان " هستند ............ کتاب کمتر در زندگی افراد نقش بازی میکنه و این یعنی فاجعه ...................