مرز شنگن بسته شد/ کنترل شدید در مرزهای اتریش در پی کشته شدن ۷۱ پناهنده

از شب گذشته رئیس پلیس اتریش اعلام کرده است که ۱۳ نفر از پناهجویانی که با یک ون و پرچم فرانسه از مرز عبور کردند و قصد ورود به دیگر شهرها و کشور ها را داشتند دستگیر کرده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ بعد از کشته شدن ۷۱ پناهنده در اتریش پلیس اتریش تدابیر شدید امنیتی هم در مزهای کشورش و هم با ایجاد ایست های بازرسی هر چند صد متر در صدد کاهش ورود پناهجویان به داخل کشورش است .

به گفته هلموت ماربن سخنگوی پلیس اتریش بعد از مرز مجارستان هر ۵۰۰ متر یک ایست بازرسی متشکل از ۱۵ پلیس و یک پزشک تشکیل دادیم تا ضمن کنترل بیشتر بر مرز ها از ورود پناهجویان که به صورت قاچاقی قصد ورود به کشور را دارند جلوگیری کنیم.

به گفته سخنگوی پلیس اتریش ساعتی بعد از آغاز عملیات یک ون با ۱۳ پناهنده را دستگیر کردیم که شامل ۱۲ مرد و ۱ زن بودند که بعضی از آنها قصد رفتن به آلمان را داشتند. کاری که ما آغاز کردیم طبیعتا با موافقت نامه شنگن در تضاد است اما بعد از اتمام کار مرز ها را باز خواهیم کرد .

وزیر کشور اتریش میکل لایتنر هم اعلام کرده است که کنترل پلیس هیچ حد و مرزی نخواهد داشت و ما تا هر زمان که احتیاج باشد بازرسی ها را ادامه میدهم.

در همین حین اتحادیه اروپا برای مقابله با بحران رو به وخامت مهاجرانی که به سوی این قاره سرازیر می شوند، نشست اضطراری اعلام کرده است.

ریاست اتحادیه اروپا گفت که وزرای کشور ۲۸ عضو روز ۱۴ سپتامبر یک نشست اضطراری خواهند داشت، چون این بحران بی سابقه است.

این تصمیم در طول یک هفته حوادث مرگبار برای مهاجران اعلام می شود. در این حوادث تعداد زیادی در لیبی کشته شدن و اجساد ۷۱ نفر در کامیونی در اتریش نیز پیدا شد.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 452532

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
    31 1
    توف به شرف باعث و بانی این جنگ