کمپ نجات؛ جایی برای حمایت اجتماعی از معتادانی که از خیابان های شیراز جمع آوری می شوند

«خبرجنوب» نوشت: دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس از افتتاح 2 هکتار پارکینگ ویژه توقیف خودروهای قاچاقچیان مواد مخدر در شیراز خبر داد.

محمدرضا ابراهيمي در بازديد از مركز ماده 16 شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر فارس گفت: با توجه به اين كه يكي از راه هاي اساسي مبارزه با مواد مخدر ضربه زدن به بنيان هاي اقتصادي مواد مخدر است با افتتاح اين پاركينگ ميتوانيم خودروهاي قاچاقچيان مواد مخدر را مصادره و آن ها را در مزايده به فروش برسانيم.
وي ادامه داد: فارس يكي از استانهاي موفق در زمينه پيشگيري و درمان اعتياد به مواد مخدر است و افتتاح و بهره برداري از بيمارستان 35 تخت خوابه تخصصي ترك اعتياد جنوب كشور در شهرك گلستان گواه اين ادعاست.
دبير شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر فارس خاطر نشان كرد: براي اولين بار در نوروز 96 حدود 900 نفر از معتادين پر خطر در سطح شهر دستگير و در مركز ماده 16 نگهداري شدند و تحت پوشش حمايت هاي اجتماعي قرار گرفتند.
ابراهيمي ادامه داد: با اجرايي شدن طرح جمع آوري معتادين متجاهر، ظرفيت مركز نگهداري، درمان و كاهش آسيب معتادين ماده 16 به 500 نفر افزايش يافت و از ظرفيت و توان مراكز اقامتي ميان مدت بخش غير دولتي نيز استفاده شد.
وي بيان داشت: تعداد 565 نفر در مراكز ماده 15 (كمپ ها) و تعداد 603 نفر در مركز نگهداري، درمان و كاهش آسيب معتادين ماده 16 تحت درمان قرار گرفتند كه جمعاً از ابتداي اسفند نود و پنج 1168 نفر در اين مراكز پذيرش شدند كه 70 نفر از اين تعداد زن بودند.
دبير شوراي مبارزه با مواد مخدر فارس گفت: در مركز ماده شانزده 9 درصد معتادين 17 تا 20 سال و 15 درصد معتادين غير بومي نگهداري ميشوند همچنين 2 درصد داراي تحصيلات دانشگاهي، 5 درصد مبتلا به هپاتيت و ايدز و 26 درصد شيشهاي هستند.
وي خاطر نشان كرد: ايجاد فرصت شغلي و به كارگيري 364 معتاد بهبود يافته در مشاغل گوناگون با همكاري اداره پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي از ديگر اقدامات انجام شده توسط شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر استان فارس است.
دبير شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر فارس تجهيز 7 كارگاه آموزشي مركز ماده 16 به امكانات رشته هاي خياطي، برق ساختمان، نقاشي ساختمان، لوله كشي، مكانيك خودرو و غيره با اعتباري بالغ بر 100 ميليون تومان را از جمله اقدامات موثر شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر عنوان كرد.ابراهيمي در بخش ديگري از سخنان خود بيان داشت: تعداد خردهفروشان دستگير شده از ابتداي فروردين 96 تاكنون 650 نفر و كشفيات انواع مواد مخدر بيش از 3 تن بوده است.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 661072

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =