وزیر نیرو: در دولت یازدهم به ۵۲۲۸ روستا آبرسانی شده است

وزیر نیرو گفت: سال 94 برای آبرسانی روستایی 500 میلیارد تومان اعتبار و 500 میلیون دلار ارز، از صندوق اعتبار گرفتیم، در سال 1395 به حول و قوه الهی به 2958 روستا و در مجموع در دولت یازدهم به 5228 روستا آبرسانی شد که این مقدار بیشتر از ده سال عملکرد دولتها قبل از سال 93 بود.

به گزارش خبرنگار خبرآنلاین از روستای اشتران تویسرکان ؛ مهندس حمید چیت چیان، وزیر نیرو که در مراسم کلنگ زنی سد خرمرود در روستای اشتران تویسرکان سخن می گفت با اعلام مطلب فوق افزود: این پروژه بسیار پر خیر و برکت برای مردم این سامان خواهد بود.

وی شیرین ترین و ارزشمندترین کار وزارت نیرو در دولت تدبیر و امید را آبرسانی به روستاها دانست و گفت: مهمترین مساله برای ما آب شرب، سالم است که اولین قدم برای سلامتی و بهداشت جامعه شهر و روستا است.

چیت چیان با اعلام اینکه در سال 1392 در قانون بودجه و حتی چند سال قبل از آن، یک ردیف برای آبرسانی روستایی وجود نداشت و این غفلت برای بنده مورد سوال و تعجب بود، خاطرنشان کرد: سال 93 با کمک دولت و نمایندگان ردیف 300 میلیارد تومانی برای آب روستایی در بودجه قرار دادیم.

وزیر نیرو اظهار داشت: برای بنده سخت بود که برای روستاها با تانکر آبرسانی شود، لذا از دولت و مجلس کمک خواسته ایم تا این روند را ادامه دهیم تا در کشور روستای بدون آب نباشد.

وی با اشاره به اینکه جهت ساخت سد خرمرود، 300 میلیارد تومان هزینه خواهد شد، افزود: ساخت این سد، کار بزرگ و با ارزشی است که برای به انجام رسیدن آن مهندس نیکبخت استاندار همدان، پیگیری های مستمری داشتند.

چیت چیان یادآور شد: روزی که دولت فعالیت خود را شروع کرد 144 سد از قبل انقلاب، ساخته شده بود ولی دولت یازدهم در طی عمر خود و تاکنون 31 سد بزرگ ساخته و به بهره برداری رسانده و تا مردادماه نیز 5 سد بزرگ آبگیری و به بهره برداری خواهد رسید.


وی گفت: این نشان دهنده یک تلاش پیگیر و مستمر بوده که مردم پشتیبان رهبری، دولت و انقلاب هستند.


وزیر نیرو، در آخر حضور با شکوه و گسترده و با آرامش و متانت مردم در پای صندوق های رای را پشتوانه بزرگ دولت برآمده از رای مردم دانست.

محمد ناصر نیکبخت، استاندار همدان نیز در این مراسم گفت: مردم، در انتخابات شکوه آفریدند و به دولت تدبیر و امید اعتماد کردند تا راه خود را ادامه دهد.

وی با اعلام اینکه 2000 میلیارد تومان پروژه برای افتتاح و 400 میلیارد تومان برای کلنگ زنی در همدان را برای بعد از انتخابات گذاشته بودیم، افزود: یکی از پروژه های مهم، همین سد خرمرود است.

نیکبخت با اعلام اینکه مردم ایران نشان دادند بصیر هستند، تصریح کرد: ایران برروی ریل و چرخ توسعه قرار دارد.

لازم به ذکر است، سد مخزنی خرمرود تویسرکان به ارتفاع 54 متر و طول 700 متر با حجم مفید مخزن 8 میلیون و 270 هزار متر مکعب با هدف توسعه کشاورزی، تامین آب آشامیدنی منطقه، تامین آب مورد نیاز صنعت، حفظ محیط زیست و احیای گردشگری طراحی شده است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 669633

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۳:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۶
    2 0
    با این همه پولی که قبض های آب و برق و گاز با عنوان آبرسانی به روستاها و گاز رسانی به روستاها و... که می گیرند بایستی کل منطقه خاورمیانه رو تا الان گاز رسانی و آبرسانی و ...انجام داده بودند نه این تعداد که می گویند.