ایسنا نوشت:‌

«توجه توجه ... رییس یکی از بیمارستان‌های تهران درخواست اطلاع رسانی فوری داد... تا اطلاع ثانوی از خوردن نوع دلستر با طعم انار و انگور خودداری کنید؛ این محصول حاوی نوعی ویروس بوده که به سرعت بر سیستم عصبی تاثیر گذاشته و ...»

این تنها یکی از ده‌ها نمونه پیام‌های هشداری در حوزه غذا، دارو و مواد آشامیدنی است که این روزها علاوه بر ایمیل‌ها، در شبکه‌های مجازی نظیر لاین، وایبر، واتس اپ و ... هم دست به دست شده و نگرانی‌هایی را در برخی به دنبال داشته است؛ پیام‌هایی که واکنش وزیر بهداشت را نیز به عنوان متولی سلامت کشور به دنبال داشت.

دکتر سیدحسن هاشمی در گفت‌وگو با ایسنا در واکنش به پیام‌های هشداری فضای مجازی می‌گوید: به نظر می‌رسد افرادی می‌خواهند حرکتی که در رابطه با مواد لبنی و مصرف روغن پالم انجام شد را کمرنگ کنند.

وی از مردم می‌خواهد که به وزارت بهداشت به عنوان متولی سلامت جامعه و دستگاهی نظارتی اعتماد کنند و ادامه می‌دهد: مردم باور کنند که هر مشکلی در باب سلامتی‌شان وجود داشته باشد ما همچنان به آن‌ها اعلام خواهیم کرد. اگر امروز می‌گویم مواد لبنی موجود در بازار عاری از هرگونه مشکلی است، مردم آن را بپذیرند. در مورد سایر مواد غذایی و مصرفی هم مردم به اقدام نظارتی وزارت بهداشت اعتماد کنند.

وزیر بهداشت در این باره می‌افزاید: اینکه امروز استفاده از مواد لبنی پرچرب کاهش یافته برای نظام سلامت کشور افتخار است. مردم اطمینان داشته باشند که با افراد متخلف در زمینه استفاده از روغن پالم برخورد شده است. در این راستا لازم است بگویم که دادستان طی تماسی با وزارت بهداشت، معرفی افراد متخلف در زمینه روغن پالم را خواستار شد و متعاقب این موضوع اسامی متخلفان را ارایه داده‌ایم. جا دارد که در این زمینه نیز از قوه قضاییه تشکر کنم.

وی ادامه می‌دهد: این موضوع به معنی آن است که همه به دنبال آن هستند که به مردم اطمینان دهند آنچه را که استفاده می‌کنند با کمترین ضریب خطا، سالم است و بر همین اساس می‌توانند به دستگاه‌های نظارتی اعتماد کنند. ما خود نیز از همین مواد لبنی موجود در بازار استفاده می‌کنیم.

هاشمی افزود: توصیه‌ام آن است اگر کسانی به دلیل نگرانی از سلامت مواد لبنی، در چند وقت اخیر مصرف این مواد را کاهش داده‌اند، قضای آن را نیز بجا آورند و لبنیات بیشتری مصرف کنند.

وزیر بهداشت در پایان می‌گوید: البته فضای مجازی هم دارای حسن است هم عیب؛ مهم آن است که مردم باید به دستگاه‌های نظارتی اعتماد کنند. مطمئن باشید اگر مشکلی وجود داشته باشد حتما به اطلاع مردم می‌رسانیم.

 

17503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 373393

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام RO ۰۳:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
    77 8
    اتفاقا دقیقا به همین نکاتی که اشاره کردی مردم اطمینان ندارند . اتفاقا اکثر شایعاتی که در جامعه وجود داره ، درسته ، مسئولین هم بعد از شنیدن این شایعات تازه به فکر می افتند و باید با چند تا اداره و سازمان دیگه هماهنگ بشن که چطوری قضیه رو لاپوشونی کنن .
    • بی نام A1 ۰۴:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
      12 3
      ولی در فضای مجازی هم باید به بهداشت روانی توجه داشت. هر حرف غیر مستند و غیر کارشناسانه ای را فوری گسترش ندهیم و برای سایرین نفرستیم. یک کم فکر کنیم بعداً خبر رو پخش کنیم. هر مطلبی که در فضای مجازی به دستمون می رسه قابل انتشار نیست. خیلی از طراحان این شایعات به بیسوادی ما می خندند.
    • بی نام IR ۰۵:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
      8 11
      شما خودت رو مردم حساب نکن... این شایعات مسخره رو هم فقط یه عده بی سواد باور می کنن ...
  • سيد IR ۰۴:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
    8 2
    وزير بهداشت راست ميگه مردم بايد اعتماد كنن چون بالاخره بعد از سالها استفاده از روغن پالم در محصولات ميان اطلاع رساني ميكنن. حالا بماند چرا اطلاع رساني كردن و چه اتفاقي افتاد كه مجبور شدن اطلاع بدن يا شايدم جارچي گري كنن مهم اينه كه تا شهريور مهلت دادن تا تمامي موجودي پالم رو مصرف كنن بعد تو مهرماه ديگه هيچ كارخونه اي حق استفاده از پالم رو نداره اين يك ماه هم هماهنگ شده كه روغن پالم برا مردم خطري درست نكنه و بهداشتي باشه . اين است سلامت ملي
  • بیژن A1 ۰۴:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
    12 1
    اگر واقعا وزارت بهداشت نظارت داشت شرکتهای لبنیاتی به خودشون اجازه سوء استفاده نمیدادند. پس تا زمانی که نظارت کافی وجود نداره مردم خودشون باید مراقب باشن
  • behrooz A1 ۰۴:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
    18 3
    انقدر دروغ گفته شده بعضی مواقع هم که راست میگن ادم باور نمیکنه
  • ... IR ۰۵:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
    12 1
    چرا کسی به فکر این مردم نیست.چند سالیه بد جور سر کاریم
  • بی نام RU ۰۶:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
    6 0
    آخه روغن پالم فقط يك مورد كوچك و ظاهرا از همه كم ضرر تره، تو خود مالزي كه صادر كننده پالمه از اين روغن قانونا شكلات توليد مي كنن، اما ساير موارد مهمتر چي ميشه؟ نكنه پالم حواسمون رو از بقيه پرت كنه، موارد بسيار زياد و مضر تر مثل بنزين و پارازيت و سموم و كود شيميايي و دام هاي هورموني و كيفيت پايين لبنيات و شير و حتي عسل هاي تقلبي و سوسيس و كالباس و و و و
  • بی نام IR ۰۷:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
    2 0
    موضوع اینه که سر ماجرای روغن پالم، معاونت غذا و داروی وزارت بهداشت، تا موقعی که وزیر حرف نزده بود، هیچ اطلاع رسانی ای نکرد. در تمام این مدت، این سازمان دقیقا بر خلاف وظیفه اش عمل میکرد. بعدا هم تازه طلبکار خبرنگاران و رسانه ها شده که اگر کسی خبری پخش کنه برخورد میشه خب معلومه که مردم اعتماد نمیکنند. هر جای دیگه بود این آدمی که اومده رسانه ها رو تهدید کرده برکنار میکردند