۰ نفر
۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۵

ایرنا نوشت: رسانه های ترکیه اعلام کردند که عصر امروز یک فروند پهپاد آمریکایی در شهرستان ویران شهر استان شانلی اورفا در جنوب ترکیه در محدود یک مزرعه ذرت سقوط کرد.

بر اساس اطلاعیه پایگاه نظامی اینجرلیک ترکیه، این پهپاد متعلق به کشور آمریکا بوده و از این پایگاه نظامی به پرواز در آمده است.
بر اساس اطلاعات به دست آمده، این پهپاد در اراضی زراعی روستای یول بیلن شهرستان ویران شهر سقوط کرده و اهالی موضوع را به عوامل ژاندارمری اطلاع داده اند و هم اکنون عوامل ژاندارمری در محل حاضر شده اند و در حال بررسی لاشه پهپاد سقوط کرده هستند.
وبسایت رسمی پایگاه هوایی اینجرلیک در استان آدانا نیز اعلام کرد که این پهپاد سقوط کرده متعلق به نیروی هوایی آمریکا مستقر در اینجرلیک بوده و از نوع MQ-1 است.

هنوز علت سقوط این پهپاد که دومین پهپاد سقوط کرده آمریکا در سه روز اخیر در منطقه محسوب می شود، مشخص نشده است.
سه روز پیش سرهنگ دیوید ایگلین فرمانده پایگاه هوایی شماره 39 آمریکا در ترکیه طی بیانیه ای در وبسایت خود اعلام کرد که یک فروند هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی از نوع MQ-1 Predator در شهرستان جیلان استان آدانا سقوط کرده است.
بنا به اعلام وی، سقوط این پهپاد هنگام برخاستن از پایگاه نظامی اینجرلیک اتفاق افتاده و به هیچ فرد نظامی یا غیرنظامی آسیبی نرسیده بود.

 پایگاه هوایی اینجرلیک در استان آدانا در جنوب ترکیه از سال 1955 فعال شده و هم اکنون تعدادی از کشورهای عضو ناتو و نیز برخی کشورهای عضو ائتلاف ضد داعش در این پایگاه نظامی نیروی مسلح مستقر کرده اند.
دولت ترکیه هفته گذشته اعلام کرد که یک نفر عضو گروه داعش تبعه کشور روسیه را که قصد حمله به هواپیماهای در حال پرواز آمریکا در این پایگاه هوایی را داشت، در اطراف این منطقه نظامی دستگیر کرده است.

52311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 699674

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام ۱۹:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۳۰
    1 1
    الحمدالله،