بازدید مدیران استانی و شهرستانی ازپروژه های گردشگری شهر یاسوج

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد در حاشیه بازدید استاندار، نماینده شهرستان های بویراحمد و دنا در مجلس و مسئولین استانی از پروژه های گردشگری استان گفت: با هدفگذاری انجام گرفته در سفر رئیس جمهوری به استان، ۲۰ پروژه توسعه گردشگری با اعتباری بالغ بر هشت میلیارد تومان در استان در حال تکمیل است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از یاسوج محمود باقری افزود: این پروژه ها قریب به ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند و پیش بینی می شود برای تکمیل نهایی و بهره برداری از آنها ۴ میلیارد تومان دیگر اعتبار نیاز باشد.


باقری با بیان اینکه پروژه پارک آبی و هتل چهار ستاره یاسوج با مشارکت بخش خصوصی ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، بیان داشت: این مجموعه اولین مجموعه پارک آبی جنوب کشور است که با افتتاح آن شاهد افزایش ظرفیت ها و توسعه گردشگری خواهیم بود.

 

باقری به پارک اسکان یاسوج اشاره کرد و گفت: ابن پروژه قریب به ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با بهره برداری از آن بهبود ظرفیت های اسکان مسافر در شهر یاسوج محقق خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان تصریح کرد: پروژه دیگری که در شهر یاسوج در دست اقدام است مربوط به حوزه میراث فرهنگی و توسعه ظرفیت های موزه محور است که در همین راستا احداث موزه یاسوج با بهره گیری از طرح جدید و بازبینی شده عملیاتی شده است.

 

باقری همچنین به پروژه بزرگ آزادی باقری یاسوج اشاره کرد و بیان داشت: این پروژه نیز با هزینه بخش خصوصی و با بهره گیری از ظرفیت های بسیار بالا در دست اقدام است و در مراحل پایانی کار قرار دارد.

یکی از مهمترین ظرفیت های ما حوزه گردشگری است

نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی در حاشیه بازدید از پروژه های گردشگری شهر یاسوج عنوان کرد: پروژه های گردشگری استان با سه هدف دنبال می شود و یکی از مهمترین ظرفیت های ما حوزه گردشگری است و توسعه زیرساخت ها برای رونق گردشگری و ایجاد اشتغال و رشد اقتصادی استان ضروری است.

زارعی گفت: تحقق این پروژه ها دستاورد های دیگری نیز به همراه دارد که می تواند مولد تولید و اشتغال باشد.

نماینده بویراحمد و دنا نگاه استاندار به توسعه اقتصادی استان را مثبت ارزیابی کرد و بیان داشت: خوشبختانه راهکارهای توسعه اقتصادی استان شناسایی شده است و با تمرکز بر حوزه گردشگری، کشاورزی و تامین موارد مورد نیاز حوزه اقتصادی، حرکت های امید بخشی شکل گرفته است.

زارعی گفت: امید است در آینده از ثمرات این پروژه ها برای مردم استفاده حداکثری را داشته باشیم.

زارعی با بیان اینکه روند ساخت پروژه های بازدید شده مناسب است، عنوان کرد: هتل چهار ستاره و پارک آبی یاسوج پروژه مناسبی است که مجموعه پاک آبی آن در سال آینده به بهره برداری می رسد.

نماینده بویراحمد و دنا در مجلس گفت: مجموعه موزه از ضرورت های استان است و این مهم حلقه گمشده در حوزه میراث فرهنگی بود که با تلاش های انجام شده در شرف اتمام است.

زارعی به مجموعه آزادی شهر یاسوج اشاره کرد و گفت: این مجموعه از ظرفیت های بالایی برخوردار است و به رفع کمبودهای موجود حوزه ورزش با نگاه فرا استانی کمک می کند.

توسعه زیر ساخت های گردشگری یاسوج ضروری است

بر اساس این گزارش استاندار کهگیلویه و بویراحمد در حاشیه این بازدیذ گفت: توسعه زیر ساخت های گردشگری استان ضروری است.

علی محمد احمدی افزود: در این بازدید ها چندین پروژه زیرساختی گردشگری شهر یاسوج مورد بررسی قرار گرفت و مشکلات آنها از نزدیک رصد شد.

احمدی تصریح کرد: در همین راستا، پارک اسکان گردشگران در یاسوج بررسی شد و امید است شهرداری یاسوج همکاری لازم را داشته باشد که این مجموعه را به سامان مناسبی برسانیم و امکانات بهتری در اختیار گردشگران و مسافران قرار بگیرد.

احمدی به بازدید از پارک آبی و هتل چهارستاره یاسوج اشاره کرد و بیان داشت: این مجموعه با سرمایه گذاری بخش خصوصی در حال اجرا است و پیشرفت مناسبی دارد.

احمدی گفت: این پروژه یکی از مهمترین زیرساخت های گردشگری، اقامتگاهی و هتلینگ است که سرمایه گذار نیز انگیزه مناسبی دارد و باید کمک کنیم بستر لازم برای تحقق این پروژه ایجاد شود.

احمدی از پیش بینی بهره برداری از مجموعه آبی آن در نیمه اول سال ۹۷ خبر داد و گفت: در حوزه هتل حجم کار بالا است، اما سرمایه گذار برای اتمام آن تلاش خواهد کرد.

استاندار با بیان اینکه استان از میراث فرهنگی و تاریخی کهنی برخوردار است، گفت: حفظ، معرفی و گسترش این ظرفیت ها وظیفه همگانی است و این مجموعه ها پتانسیل لازم برای نگه داری از میراث فرهنگی را دارد.

وی افزود: پیش بینی می شود که این مجموعه تا نیمه اول سال آینده به بهره برداری برسد.

احمدی گفت: این مجموعه علاوه بر اینکه می تواند فرصت شغلی خوبی ایجاد کند، در نگه داری و حفظ میراث تاریخی استان نیز موثر خواهد بود.

وی افزود: امید است هرچه سریعتر این پروژه ها به بهره برداری برسند.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 743531

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =