ایسنا نوشت: رئیس‌جمهور ترکیه اعلام کرد، عملیات ترکیه علیه نیروهای شبه‌نظامی کرد در منطقه عفرین سوریه توسط مخالفان سوری (نیروهای مستقل شورشی و وابسته به ارتش آزاد) حمایت خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه اعلام کرد: در سوریه یکی پس از دیگری خانه‌های تروریستی را از بین خواهیم برد. در آینده نزدیک عملیات خود را در عفرین و منبج آغاز کرده و به همین شکل خانه‌های تروریستی را یکی پس از دیگری از بین خواهیم برد.

وی ادامه داد: نه متحدانی که در ظاهر صحبت از اتحاد می‌کنند اما از پشت خنجر می‌زنند می‌توانند مانع شوند و نه محافل سیاسی کلیشه‌ای طرفدار تروریسم توانایی ممانعت از این عملیات خواهد داشت.

رئیس جمهوری ترکیه ادامه داد: حکومت سوریه نیز استقرار نیروهای امنیتی کرد در شمال سوریه را یک تهدید می‌داند و به هیچ وچه نگاه مثبتی به این مساله ندارد. در واقع آمریکا از حدود 12 هزار کیلومتر آنطرف‌تر آمده و می‌خواهد یک ارتش در شمال سوریه تشکیل دهد، آنگاه نامش را چه می‌گذارد؟ "نیروی امنیتی مرزی" اما چرا نیروی امنیتی مرزی؟!

اردوغان در بخش دیگری از اظهاراتش درباره گفت‌وگو با دونالد ترامپ، همتای آمریکایی‌اش گفت: در شرایط کنونی به تماس تلفنی با ترامپ فکر نمی‌کنم زیرا ما در گذشته درباره این مسائل با یگدیگر گفت‌وگو کرده بودیم. اما با ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه دو سه روز پیش گفت‌وگو کردیم و دیپلماسی تلفنی‌مان ادامه دارد.

او در ادامه اظهاراتش گفت: من ناتو را سرزنش می‌کنم. ناتو مکلف است که در برابر هر گونه تجاوز مرزی به هر کدام از اعضایش، رویکرد قاطعانه‌ای اتخاذ کند. اکنون شما در برابر اتفاقات رخ داده علیه ترکیه چه رویکردی اتخاذ کرده‌اید؟

49311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 746593

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =