پیکر ٨٧ زائر جان باخته فاجعه منا سرانجام پس از چهار روز تاخیر، وارد خاک ایران شدند.

این پرواز قرار بود روز جمعه انجام شود، ولی طبق اظهارات رییس سازمان حج و زیارت، به دلیل روند کند شناسایی پیکرها، انتقال چهارمین گروه از پیکرها با تاخیر انجام شد.هواپیمای سعودی حامل پیکرهای مطهر ٨٧ جان باخته ایرانی فاجعه منا ساعت ٤٥ دقیقه بامداد امروز (سه شنبه) در فرودگاه مهرآباد به زمین نشست.

این پرواز قرار بود روز جمعه انجام شود، اما طبق اظهارات رییس سازمان حج و زیارت، به دلیل روند کُند شناسایی پیکرها، انتقال چهارمین گروه از پیکرها با تاخیر انجام شد.

سعید اوحدی در بیان علت تاخیر در انتقال این ٨٧ پیکر به ایران، گفته بود: با توجه به مطالبه دیگر کشورها و پیگیری هایی که بازماندگان قربانیان در مشروعات دیگر انجام می دهند، مسئولان پلیس و گذرنامه در عربستان حساسیت بیشتری اعمال کرده اند و با وسواس زیاد کار صدور مجوز انتقال پیکرها را انجام می‌دهند و همین مساله باعث تاخیر در انتقال پیکرهای ٨٧ زائر جان باخته شد.

رئیس سازمان حج و زیارت درباره وضعیت 65 زائر مفقودی گفت: به علت مرور زمان و شرایط نگهداری اجساد در سردخانه‌ها، فیزیک پیکرها به طور کامل تغییر یافته و کار جستجوی میدانی ما را با مشکل روبرو کرده است.

وی اضافه کرد: قرار شد با مسئولان پزشکی قانونی عربستان جلسه مشترکی داشته باشیم تا راهبرد مشخصی برای جستجوهایمان پیدا کنیم.

اوحدی با اشاره به دفن احتمالی تعدادی از پیکرهای زائران کشورمان در عربستان افزود: اسامی برخی از آنها مشخص بود و اجساد را شناسایی کردیم، اما در مرحله دوم تعدادی از این اجساد در سردخانه‌های عربستان، تغییر وضعیت داده بودند که احتمالا خاکسپاری آنها اتفاق افتاده باشد.

پیکرها 87 زائر جان باخته پس از ورود به فرودگاه مهرآباد تفکیک و به استان‌های مقصد برای خاکسپاری فرستاده می‌شوند.

پیکر سیدحمیدرضا حسینی، خبرنگار شبکه خبر نیز که به تازگی شناسایی شده همراه این پرواز به کشور منتقل شد.

طبق اعلام سازمان حج و زیارت ایران از میان جان باختگان فاجعه تلخ منا تا کنون پیکر 399 زائر جان‌باخته را تحویل گرفته و از سرنوشت 65 زائر دیگیر هنوز هیچ اطلاعی در دست ندارد.

این درحالی است که ماموریت این سازمان دوشنبه 27 مهرماه همزمان با پایان عملیات حج و بازگشت تمام زائران ایرانی از عربستان به ایران خاتمه می‌یابد، البته رییس سازمان حج و زیارت گفته که تیم تفحص تا زمان روشن شدن تکلیف آن ٦٥ زائر همچنان در عربستان می‌ماند و جست‌وجو در سردخانه‌های مکه همچنان ادامه دارد.

عکس: ایسنا

 232 42

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • م.ط IR ۰۶:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۱
    0 1
    تغییر وضعیت داده بودند ...يا خدا
    • علی IR ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۱
      1 0
      جسده دیگه میخوای مومیاییش کنن برات