ایسنا نوشت: بر اساس اعلام یک منبع، کیم جونگ اون رهبر کره شمالی طرحی را برای فرار از مرز چین به هنگام حمله نظامی آمریکا به کشورش تدارک دیده است.

به گزارش پایگاه اکسپرس، جزئیات این طرح محرمانه از سوی تائه یونگ هو، یک مامور کره شمالی که سال گذشته میلادی به غرب فرار کرد به سرویسهای اطلاعاتی غربی از جمله سازمان سیا در آمریکا و سرویس ام.آی.۵ انگلیس فاش شده است.

وی که معاون سابق سفیر کره شمالی در انگلیس بوده زمانی یکی از نزدیکان به کیم جونگ اون محسوب می شد. وی گفته که رهبر کره شمالی در صورت بروز جنگ علیه کشورش از محلی امن در خاک چین و در نزدیکی رودخانه یالو در مرز کشورش اقدام به فرماندهی خواهد کرد.

به گفته وی رهبر کره شمالی به هنگام فرار فقط همسر و دو دانشمند موشکی را با خود خواهد برد.

این دو دانشمند عبارتند از: کیم راک گیوم، رئیس نیروهای موشکی ارتش کره شمالی و کیم جونگ سیک بلندپایه ترین دانشمند موشکی این کشور.

بر اساس دلایلی که مشخص نیست ژنرال ری پیونگ چول، فرمانده سابق نیروی هوایی کره شمالی از این لیست کنار گذاشته شده است.

کیم جونگ اون برای فرارش از یکی از دو هواپیمای کوچک در نظر گرفته شده برای فرار که همواره در حال آماده باش و با سوخت کامل هستند استفاده خواهد کرد. این هواپیما از یکی از پنج باند پروازی نزدیک به کاخهای متعلق به رهبر کره شمالی پرواز خواهند کرد.

همچنین این قابلیت نیز هست که کیم جونگ اون با قطارهای شخصی اش فرار کند چرا که ایستگاه های قطار زیادی در نزدیکی کاخ های او هستند.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 699210

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضا DE ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۹
    0 0
    اصلا این مزخرفات ارزش خبری دارند؟
  • بی نام IR ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۹
    0 0
    خسته نباشند چون اطلاعات بسيار مهمي را افشا كرده اند چون در غير اينصورت فكر مي كرديم كه پاي پياده فرار خواهد كرد ولي او گفته يا با هواپيما و يا با قطار
  • بی نام A1 ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۹
    2 1
    بمیری الهی. اون مردم بدبخت چه گناهی کرده اند؟