عضو شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه گفت: روحانی دنبال اجما‌ع سازی هرچه بیشتر در سطوح مختلف نظام و جناح‌های سیاسی متفرق کشور است.

غلامعلی دهقان در گفت و گویی که با خبرآنلاین داشت، گفت: آقای روحانی در این مقطع دنبال اجماع سازی هرچه بیشتر در سطوح مختلف نظام و جناح های سیاسی متفرق کشور است. او این اجماع را در موضوع برجام بین سه ضلع سیاسی اصلاح طلبان، اعتدالیون و اصولگرایان معتدل برقرار کرد. اما ضلع سیاسی مخالف در مجلس 100 رأی مخالف داشت، جریان کوچک زاده، رسایی، زارعی و غیره 100 رأی مخالف داشتند.

وی افزود: رأی بالای آقای روحانی در انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم باید مخالفان او را هم مجاب کرده باشد که اولا به این رأی احترام بگذارند، ثانیا آسیب های خودشان را شناسایی کنند و ثالثا بپذیرند مردم با این رأی بالا قدرت نمایی کردند و حالا می طلبد که اجماعی در کشور به وجود آید. چون هر کشوری که می خواهد به سمت توسعه برود، باید این اجماع را شکل دهد.

عضو شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه یادآور شد: اگر قرار باشد هر کسی سازخودش را بزند، تلاش ها راه به جایی نخواهد برد. هارمونی موسیقی برای رسیدن به توسعه باید واحد باشد؛ والا اگر هر کس ساز خود را بزند، اجماع شکل نمی گیرد و نیروها یکدیگر را خنثی می کنند. همین الان اروپا در قضیه برجام مقابل ترامپ ایستاده، چون این اجماع در داخل کشور شکل گرفته بود. پس ما ضرر نکردیم.

وی افزود: تصور کنید اگر کسی مثل آقای احمدی نژاد رئیس جمهور بود، همه مخالفان ایران، در مقابل ما به انسجام می رسیدند. همان زمان دیدیم چوب چنین اتفاقی را ملت خوردند. من فکر می کنم، آقای روحانی اگر عقب نشینی هایی دارد، تاکتیکی است. یعنی یک گام به عقب دو گام به جلو است. چاره ای جز این نیست، سیاستمدار همیشه نباید رو به جلو حرکت کند. البته استراتژی او باید این باشد ولی در تاکتیک باید روش یک گام به عقب و دو گام به جلو را پذیرفت.

دهقان گفت: آقای روحانی در سطوح نظام کار کرده و همیشه مورد تأیید رهبری بوده است. جناح های مختلف سیاسی هم همیشه نشان دادند که می توانند با او کار کنند، البته به جز اقلیتی که الان به شدت در حاشیه است. من فکر می کنم در چهل سالگی انقلاب، غیر از این هم راهی نداریم و فرد دیگری نیست که بتواند همان اجماع نسبی یا اجماع حداقلی را ایجاد کند.

مشروح این گفتگو با خبرآنلاین را در اینجا بخوانید.

27214

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 729109

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی A1 ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۳
    1 6
    سیاست‌مداری مکار و حیله گر البته در خدمت منافع ملی من به داشتن چنین رییس‌جمهوری افتخار میکنم . شرایط الان رو با سال 92 مقایسه کنید
  • ناشناس DE ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۳
    7 3
    تاکتیک روحانی دوگام به عقب ویک وجب به جلو است
  • بی نام IR ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۳
    6 3
    بله برداشته نشدن تحریم ها هم نتیجه همین تاکتیکه
  • بی نام A1 ۱۷:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۳
    8 2
    در اوضاع داخلی و مدیریت اداری کشور فعلا ایشان همه اش روی دنده عقب حرکت میکنند خبری هم از اقدام به جلو نیست مگر در حرف و صحبت .... صحبتهای اخبر جناح اصول گراها هم نشان داد که آنها به هیچ وجه به صحبت و تعامل اعتقادی ندارند ...
  • بی نام US ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۳
    1 1
    با برجام یک گام به عقب رو رفته، حالا میخواد با برجام موشکی دو گام بره جلو؟ یا برنامه دیگه ای برای این کشور داره؟