ایلنا نوشت: نماینده زرتشتیان در مجلس شورای اسلامی از تهیه طرح دوفوریتی در مورد امکان کاندیداتوری پیروان ادیان الهی در انتخابات شوراها خبر داد.

اسفندیار اختیاری با اشاره به تهیه طرح دوفوریتی در مورد امکان کاندیداتوری پیروان ادیان الهی در انتخابات شوراها گفت: اخیرا طرحی با قید دوفوریت برای تثبیت قانون انتخابات شوراها تهیه کرده‌ام که امکان کاندیداتوری پیروان ادیان الهی در انتخابات شوراها - که در قانون نیز به آن تصریح شده است - مورد تاکید مجدد قرار گیرد.

وی افزود: خوشبختانه استقبال خوبی از سوی نمایندگان از این طرح به عمل آمد و بیش از ۲۰۰ نماینده از همه جناح‌ها، طیف‌ها و گروه‌های سیاسی و همچنین فراکسیون‌های غیرسیاسی همچون روحانیون از این طرح حمایت کردند.

نماینده زرتشتیان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این طرح دوفوریتی مشخصا قانون انتخابات شوراها را تاکید و تثبیت می‌کند، اظهار داشت: در این راستا بند ۲۶ قانون انتخابات شوراها مبنی بر امکان کاندیداتوری پیروان ادیان الهی مجددا مطرح کرده که بدون هیچ قید و شرطی این مهم محقق شود.

اختیاری با بیان اینکه در گذشته نیز هیچ قید و شرطی برای کاندیداتوری پیروان ادیان الهی در قانون انتخابات شوراها وجود نداشت، تصریح کرد: متاسفانه اخیرا برخی مسائل مطرح شده تا به اصطلاح در مسیر کاندیداتوری پیروان ادیان الهی قیود و شروطی لحاظ شود. به عنوان مثال پیروان یک دین الهی خاص صرفا به کاندیدای خود رای داده یا تعداد مشخصی کاندیدا شوند که در طرح دوفوریتی جدید به این شکل نخواهد بود و هیچ قید و شرطی نخواهد داشت.

وی با اشاره به تکمیل مراحل تهیه و تدوین این طرح دوفوریتی خاطرنشان کرد: خوشبختانه هیات رئیسه مجلس نیز دوفوریت این طرح را تایید کرده و امیدواریم پس از طی مراحل اداری نهایتا تا هفته آینده این طرح در دستورکار صحن علنی مجلس قرار گیرد.

نماینده زرتشتیان در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که با توجه به اختلاف نظر مجلس و شورای نگهبان در این خصوص نظر به لزوم تایید مصوبات مجلس از سوی این شورا، آیا نسبت به تصویب آن امیدوار هستید، ابراز داشت: طبیعتا در هر صورت اگر شورای نگهبان در نظر خود مصر باشد مجمع تشخیص مصلحت نظام تصمیم‌گیرنده خواهد بود و بر اساس قانون اساسی حرف آخر را می‌زند.

27216

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 730530

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۳
    1 0
    آفرین. ما ایرانی ها اگر امنیت داریم به این دلیل است که به دست خودمان بین خودمان شکاف ایجاد نمی کنیم. ممکن است که در مسائل سیاسی و اقتصادی و عقیدتی و فرهنگی اختلاف داشته باشیم اما اگر یکی دردش بیاد صدای همه بلند می شه. اینجا سرزمین سعدی ست.