ایلنا نوشت: محمدرضا عارف گفت: چرا باید پیگیری مطالبات صنفی از سوی معلمان با برچسب ضدامنیتی و ضد انقلاب روبه‌رو شود؟ پیگیری مطالبات صنفی حق طبیعی معلمان است.

محمدرضا عارف در مراسم افتتاحیه کنگره فوق‌العاده انجمن اسلامی معلمان ایران ضمن تبریک هفته بسیج گفت: راهبرد اصلی ما در گفتمان اصلاحات - که آن را گفتمانی برآمده از انقلاب و خط امام می‌دانیم - حضور در صحنه است، از منافع فردی به خاطر منافع حزبی و از منافع حزبی به خاطر منافع جریانی و از منافع جریانی نیز به خاطر منافع ملی عبور می‌کنیم.

عارف با تاکید بر اینکه دغدغه ما اجرایی شدن اسناد بالادستی است، تصریح کرد: در بحث آسیب‌های اجتماعی با بحران‌هایی اساسی مواجهیم. و اگر فکر عاجلی برای حل آسیب‌های اجتماعی نکنیم، نظام در آینده با چالش جدی روبه‌رو خواهد شد. 

وی ریشه بسیاری از ناهنجاری‌های جامعه را تربیت نسل نوجوان و جوان کشور دانست و خاطرنشان کرد: برای اینکه بتوانیم با این معضلات برخورد کنیم باید توجه خودمان را به معلمان معطوف کنیم. 

رییس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بنا داشتم نقش معلم را در چند زمینه مشخص، برجسته کنم، ابراز داشت: حقیقتا معلمان در تمامی حوزه‌ها تاثیرگذار هستند و قطعا مهمترین شاخصه در برنامه‌های توسعه، منابع انسانی ما هستند. مزیت ما منابع زیرزمینی نبوده، بلکه مزیت ما نیروی انسانی است و رفتار و شیوه تربیت معلم، این سرمایه را بارورتر می‌کند.

وی با طرح سوالاتی یادآور شد: آیا امروز معلم ما امنیت شغلی دارد؟ آیا معلمان می‌توانند نقشی را از آنها انتظار داریم، محقق کنند؟ حدود دو سال پیش در جمعی عرض کردم که اگر به جایی رسیدیم که اولویت شغلی نخست همه فرزندان‌مان در خانواده‌ها معلم شدن باشد. وقتی معلمان برای پیگیری مطالبات و احقاق حقشان مجبور است تا درب کمیسیون و مجلس بیاید، یعنی یک مشکلی هست. چرا باید پیگیری مطالبات صنفی از سوی معلمان با برچسب ضدامنیتی و ضد انقلاب روبه‌رو شود؟ پیگیری مطالبات صنفی حق طبیعی معلمان است.

عارف بیان اینکه اگر زندگی برجسته‌ترین دانشمندان کشورمان را مطالعه کنید، بی‌شک یکی از نقاط عطف را تاثیر یک معلم می‌یابیم، عنوان کرد: من کسی نیستم، یک معلم کوچکم اما وقتی زندگی خود را مرور می‌کنم متوجه می‌شوم آنچه امروز هستم، مدیون دو معلم و یک مدیر مدرسه است.

لازم به ذکر است؛ در ابتدای کنگره انجمن اسلامی ایران، فاطمه سعیدی نماینده اصلاح‌طلب مجلس شورای اسلامی پیام حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد خاتمی به مناسبت برگزاری کنگره فوق‌العاده این تشکل اصلاح‌طلب را قرائت کرد.

27216

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 730535

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۳
    1 4
    بی خاصیت تر از شما اصلاح طلبان واقعا ندیدم
  • معلمی A1 ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۳
    2 2
    تشکر داره
  • م ر GB ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۳
    2 4
    چه عجب حرف هم زدی