از انتقاد عارف تا واریزهای دولت‌احمدی‌نژاد به حساب پزشکیان

کنگره فوق‌العاده انجمن اسلامی معلمان با حضور شخصیت‌های سیاسی برگزار شد. اهم سخنرانان از نمایندگان مجلس بودند و البته شخص وزیر آموزش و پرورش. گرچه دغدغه همگی رفع مضیقات معلمان بود اما غالبا با رویکردی سیاسی به آن پرداختند.

به گزارش خبرآنلاین، امروز صبح کنگره فوق العاده انجمن اسلامی معلمان با پیامی از سوی سید محمد خاتمی که فاطمه سعیدی نماینده مردم تهران آن را قرائت کرد، در محل کانون فرهنگیان تهران برگزار شد.  

در این کنگره شخصیت هایی همچون محمدرضا عارف رئیس فراکسیون امید، مسعود پزشکیان نائب رئیس مجلس شورای اسلامی و وزیر آموزش و پرورش شرکت و سخنرانی کردند. عارف از آسیب های اجتماعی گفت و انتقاداتی را نسبت به برچسب زنی‌ها درمورد معلمان مطرح کرد؛ پزشکیان نیز از اختلافات سیاسی در کشور گفت. وزیر آموزش و پرورش نیز محور اصلی صحبت هایش را «سند تحول بنیادین» قرار داد و از مشکلات اجرایی سخن به میان آورد. 

البته در این مراسم شخصیت های دیگری همچون سید کاظم اکرمی وزیر اسبق آموزش و پرورش، داود محمدی نماینده مردم تهران و دبیرکل انجمن اسلامی معلمان ایران، غلامرضا حیدری نماینده مردم تهران و محمد کیانوش‌راد عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران و جمع دیگری از اعضای این تشکل و فعالان اصلاح‌طلب نیز حضور داشتند.

آنطور که داوود محمدی مطرح کرده است طبق قانون جدید احزاب باید اساسنامه این تشکل نیز اصلاح شود و این گردهمایی نیز در همین راستا برگزار شده بود. 

اعتراض عارف به برچسب ضدامنیتی درباره مطالبات معلمان
رئیس فراکسیون امید در این مراسم با بیان اینکه راهبرد اصلی ما در گفتمان اصلاحات - که آن را گفتمانی برآمده از انقلاب و خط امام می‌دانیم - حضور در صحنه است گفت: از منافع فردی به خاطر منافع حزبی و از منافع حزبی به خاطر منافع جریانی و از منافع جریانی نیز به خاطر منافع ملی عبور می‌کنیم.

محمدرضا عارف در بخش دیگری از صحبت هایش اظهار داشت: آیا امروز معلم ما امنیت شغلی دارد؟ آیا معلمان می‌توانند نقشی را از آنها انتظار داریم، محقق کنند؟ حدود دو سال پیش در جمعی عرض کردم که اگر به جایی رسیدیم که اولویت شغلی نخست همه فرزندان‌مان در خانواده‌ها معلم شدن باشد. وقتی معلمان برای پیگیری مطالبات و احقاق حقشان مجبور است تا درب کمیسیون و مجلس بیاید، یعنی یک مشکلی هست. چرا باید پیگیری مطالبات صنفی از سوی معلمان با برچسب ضدامنیتی و ضد انقلاب روبه‌رو شود؟ پیگیری مطالبات صنفی حق طبیعی معلمان است. (اینجا)

روایت پزشکیان از پولدار شدن در دولت احمدی‌نژاد

نائب رئیس اول مجلس که از دیگر سخنرانان این جلسه بود گفت: اگر بخواهیم مملکت در بخش‌های مختلف اصلاح شود، باید از طریق آموزش و پرورش این کار را انجام دهیم. متاسفانه ما برای تربیت نیروی انسانی آن گونه که باید سرمایه‌گذاری نکردیم و واقعیتی که با آن مواجه هستیم بی‌عدالتی است، در حالی که از هرجا نگاه کنیم، آموزش و پرورش هزینه نیست و نوعی سرمایه‌گذاری است.

مسعود پزشکیان در بخش دیگری از صحبت هایش اظهار داشت:  پزشکی وجود دارد که ماهیانه ۱۰۰ میلیون تومان درآمد دارد و در مقابل پزشکی در ماه دو میلیون تومان درآمد کسب می‌کند. من پس از دوره وزارت بهداشت می‌خواستم برای پزشک خانواده‌ کمک کنم، ا‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ما راهم ندادند. بنا‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌بر‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌این به تخصص خودم که جراحی است، پرداختم و همان دولت در عرض سه سال به اندازه ۳۰ سال پول به حسابم واریز کرد. من با خواندن یک عکس ۵۰۰ تومان پول به حسابم وارد می‌‌‌‌‌‌‌شود. البته هیچ پزشکی خودزنی نمی‌کند، ا‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ما من معتقدم که با بی‌عدالتی نمی‌توان کشور را اداره کرد. (اینجا)

امید دولت به معلمان
محمد بطحایی که در ابتدای سخنرانی اش اعتقاد داشت بعد از سخنرانی پرشور دکتر پزشکیان صحبت کردن سخت است هم در این مراسم اظهار داشت: ما به کرات از ضرورت‌های تحول در حوزه آموزش و پرورش صحبت کرده‌ایم. از ابتدای انقلاب بارها تلاش کرده‌ایم تحول در نظام آموزش و پرورش را به انجام برسانیم که این مسئله در دهه‌های ۶۰، ۷۰ و ۸۰ به سه شیوه مختلف دنبال شد و در دهه ۹۰ نیز بحث سند تحول بنیادین مطرح شده است. 

بطحایی با بیان اینکه هرگاه از تحول نظام آموزش و پرورش صحبت کردیم، شیری را تصور کردیم که می‌تواند ما را از مشکلات خارج کند اما هر بار که نوبت به اجرا رسید، به شیری بی‌یال و دم و اشکم رسیدیم. وزارت آموزش و پرورش دولت دوازدهم به مدد همراهی شما معلمان امید دارد طی ماه‌های آینده به سمت اجرای سند تحول برود. اگر امروز برنامه‌های آموزشی و پرورشی مورد کم‌توجهی قرار گرفته، به این دلیل است که صرفا از تحول سخن گفته و آن را عملیاتی نکردیم. 

وی با بیان اینکه آنچه ما داخل مدرسه به دانش‌آموزان آموزش می‌دهیم با آنچه بیرون مدارس می‌گذرد، متفاوت است، ابراز داشت: ما نمی‌‌توانیم با برنامه‌های دیروز، دانش‌آموزان امروز را تربیت کنیم.  

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه امروز ذینفعان آموزش و پرورش به گستردگی تمامی جامعه گسترده است، عنوان کرد: هر تصمیمی در این حوزه بر همه بخش‌های اجتماعی، سیاسی و فرهنگی جامعه موثر است. امروز آموزش و پرورش در قبال آسیب‌های اجتماعی باید واکنش به موقع داشته باشد. تشکل‌ها از جمله تشکل انجمن اسلامی معلمان نقشی مهم برعهده دارد و ما به عنوان همکار شما در حوزه ستادی این آمادگی را داریم که فضا را برای نقادی این حوزه مهیا کنیم.

حمایت مشروط از روحانی و عهدی که مخدوش شد

داوود محمدی از اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در این مراسم انتقاداتی را متوجه حسن روحانی کرد و گفت: تشکل ما در دو انتخابات گذشته از آقای روحانی حمایت کرده، اما  متاسفانه عهدی که رئیس جمهور با مردم بسته بود قدری دچار خدشه شده است. ما معتقدیم اصلاح‌طلبان باعث موفقیت آقای روحانی در انتخابات شدند، اما ایشان باید بدانند که حمایت ما از ایشان مشروط بوده است.

وی افزود: احزاب سال‌ها بر اساس قانون قدیمی اداره می‌شدند اما با تصویب قانون جدید در مجلس شورای اسلامی، احزاب باید با شرایط جدیدی کار را شروع کنند. با توجه به تصویب قانون جدید لازم بود ما هم اساسنامه خود را در مجمع فوق‌العاده‌ اصلاح کنیم.

27216

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 730604

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام DE ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۳
    1 0
    دوصد گفته چون نیم کردار نیست.
  • شمس تبریزی A1 ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۳
    3 3
    «همان دولت در عرض سه سال به اندازه ۳۰ سال پول به حسابم واریز کرد». نوش جونت. بیخود نیست که اصلاح طلب شدی. همه تون تا زمانی که فقیر هستید اصولگرایید. وقتی جیبتون پر پول میشه، میشوید اصلاح طلب و اهل جامعه مدنی و حقوق شهروندی. یک روزی با شعار های انقلابی پشت خودتان را می بستید و یک روزی هم با شعار حقوق شهروندی
  • بی نام IR ۱۸:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۳
    2 5
    جمع کنیدابن چرندیات را افسادطلبان بی خاصیت وطن فروش.
  • بی نام IR ۱۹:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۳
    1 5
    وکیل الدوله ها