حجت‌الاسلام تقوی دلایل کناره‌گیری از شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه را تشریح کرد.

به گزارش خبرآنلاین، حجت‌الاسلام سیدرضا تقوی رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه مهمان این هفته برنامه «دست خط» بود که در پاسخ به این سوال که آیا جدایی شما از شورای سیاستگذاری ائمه جمعه درست است؟، گفت: بله، ان‌شالله در هفته‌های آینده بعد از 17 سال که مسئولیت شورای سیاست‌گذاری را برعهده داشته‌ام، این مسئولیت را واگذار می‌کنم. البته در گذشته هم چند بار از محضر شریف مقام معظم رهبری درخواست کناره‌گیری را داشتم.

تقوی در برشمردن دلایل خود برای این تصمیم عنوان کرد: میدان را به دیگران بدهیم و فکر نو و استعداد نو تجربه شود. هر مدیری در مجموعه‌ای که قرار می‌گیرد، برای مدتی ابتکارات و نوآوری‌های او برای ارائه فکر جدید در طی چند سال ارائه خواهد شد. من بر این اساس، میدان را باز می‌گذاشتم تا تصمیم گرفته شود. او ادامه داد: من می‌خواستم دیگران در این عرصه فداکاری و تلاش کنند. کار اداره نماز جمعه کار سختی است. در تاریخ 10 خرداد 79 حکم من صادر شد و کار را شروع کردم. حدود 400 امام جمعه در شهرها داشتیم، الان به 900 امام جمعه رسیده است.

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در خصوص عدم خطبه خوانی رهبری انقلاب نیز گفت: ایشان یک نفر هستند و کل جهان اسلام! امسال ماه رمضان هم از ایشان درخواست کردیم یک روز تشریف بیاورند، سال قبل هم ماه رمضان درخواست کردیم، ایشان فرمودند من بیایم برای مردم زحمت ایجاد می‌شود. تیم حفاظت و انتظامات سخت می‌گیرند و در رفت ‌و آمد مردم تاثیر گذاشته می‌شود. مطلب ایشان این بود که مردم در زحمت می‌افتند.

تقوی از نمازجمعه سال 88 که به امامت آیت‌الله هاشمی خوانده شد به عنوان سخت‌ترین خطبه برای مدیریت یاد کرد و گفت: شب و روز بسیار سختی بود. فشاری که در آن 24 ساعت تحمل کردم، وقتی یاد آن زمان می‌افتم ذهنم سنگین می‌شود. روز قبل آن با آیت‌الله هاشمی صحبت کردم و گفتم شرایط بسیار نامناسب است و نماز باید حتما به امامت شما اقامه شود، چرا که نوبت ایشان بود. خواهش کردم بیانات شما هم در جهت وحدت و آرامش و یکپارچگی باشد و ایشان هم گفت بله، من هم در ذهنم همین است که جامعه را به سمت آرامش پیش ببرم. قرار بود آقای حسینی وزیر اقتصاد و دارایی صحبت کند. ایشان شرایط را که دید گفت صحبت من اقتصادی و تخصصی است و در این فضا تناسب ندارد و من نمی‌توانم جمعیت را در صورت بروز حادثه‌ای کنترل کنم. از ایشان عذرخواهی کردیم و قرار شد خود من صحبت کنم. من هم انرژی زیادی مصرف کردم.

تقوی در ادامه افزود: نظر ما همان نظر حضرت آقا بود که نماز جمعه دولت را حمایت کند. به آقای هاشمی گفته شد که حالا نقد هم بشود و استقبال هم می‌شود، ولی اگر مواردی خوبی هم اتفاق افتاده است برای امیدواری مردم گفته شود.

27215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 730682

برچسب‌ها