میزان نوشت: عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس می‌گوید درباه یک پرونده فساد اقتصادی مطالب و اسنادی دارد که به موقع درباره آن حرف خواهد زد.

محمدعلی پور مختار درباره پرونده فساد امیرمنصور آریا گفت: در مجلس هشتم برخی از نمایندگان مجلس گفته بودند که از آریا حمایت شود و اصلاً خودشان هم حمایت کرده‌اند و رفتند نزد مدیرعامل بانک و توصیه کردند که به وی تسهیلات داده شود. البته این افراد رفتند و پاسخگو بودند و مشخص شد که این افراد نفعی در این موضوع نداشتند مثلا می‌خواستند یک واحد تولیدی در زمینه اشتغالزایی احداث کنند تا مشکل اشتغالزایی در حوزه انتخابیه شان حل شود البته این ایراد است که بعد باعث ورود اتهام می‌شود. اما از آن طرف هم اگر از این کار‌ها نکنید کار پیش نمی‌رود. همه کار نمایندگان ما در حال حاضر اینگونه است یعنی باید برای کمک به توسعه حوزه انتخابیه از سرمایه گذارهای مختلفی دعوت بشود.

اهم اظهارات پورمختار به شرح زیر است:
* آقای بابک زنجانی بالاخره روزی که بحثش مطرح نبود با خیلی‌ها ملاقات می‌کرد. اتفاقاً ابتدا مجلس و کمیسیون با درنظر گرفتن خرید چندین شرکت از سازمان تأمین اجتماعی به این پرونده ورود کرد. اموالی که بابک زنجانی در خارج از کشور دارد هنوز شناسایی نشده است. مثلاً در تاجیکستان اموالی داشت. یک نوبت بنده در سفری که به تاجیکستان رفته بودم رفتم آن محل را دیدم و مثلاً یک جایی شبیه پایانه جنوب تهران داشت که در آنجا چندین اتوبوس مشغول حمل ونقل بودند. حدود چندین دستگاه تویوتا بود که همه این اتوبوس‌ها به منظورحمل ونقل مورد استفاده قرار می‌گرفت. در ترکیه هم مقداری اموال و دارایی دارد.

*درباره سایر پرونده‌هایی که کمیسیون اصل نود مجلس نهم پیگیری می کرد فشارهایی بوده است. اما خیلی نمی‌َشود به این مسائل اشاره کرد و بعد‌ها باید این موارد را بنویسم و بعد به شما بدهم. معمولا هم از طرف یقه سفیدها بوده و اصل فشار‌ها در حوزه مباحث اقتصادی بود.

* بنده مجلس نهم را در بسیاری از موارد پیگیرتر می‌دانم اولاً آن مجلس منسجم‌تر بود و ثانیاً نمایندگان تهران در این امور بسیار پیگیرتر بودند و از طرف دیگر بودند کسانی مثل احمد توکلی، زاکانی و نادران که جلوی کار می‌ایستادند. البته باید به این نکته اشاره کنم که نمایندگان شهرستان‌ها در این قضایا یعنی موضوع بودجه آسیب پذیر هستند و نمایندگان تهران اصلا غم و غصه‌ای ندارند. بنابراین نمایندگان شهرستان‌ها برای یک تن قیر باید سرشان را جلوی مدیران سازمان‌ها کج کنند تا یک کوچه‌ای آسفالت شود. این نمایندگان دچار آسیب هستند مثلاً یکی از این نمایندگان شهرستان‌ها برای بنده تعریف می‌کرد که به دفتر یکی از وزرا رفته بود و به دلیل اینکه مقداری با دولت زاویه داشت از دفتر ریاست جمهوری به آن وزیر زنگ زدند و گفتند که چرا با این نماینده قرار گذاشته‌ای؟ البته وزیر هم جواب محکمی به ریاست جمهوری داده بود و گفته بود که این نماینده برای خودش به دفتر من نیامده و برای حل مشکل مردم پیگیری می‌کند؛ لذا ما نباید مسائل را به گروگان بگیریم، اما در برخی موارد این اتفاق رخ می‌دهد و توقع داریم مسئولین دولتی این رفتار را نداشته باشند.
* درباره سفارش واردات خودرو جلسه‌ای با وزیر صنعت داشتم و به وزیر گفتم که اگر این موضوع حل نشود تحقیق و تفحص کلید خواهد خورد چرا که بنده این موضوع را کاملاً رانت می‌دانم. آمدند جلوی آن را گرفته‌اند و محدود کردند و در همین قضیه خودرو‌های خارجی که اشخاصی محدود مشغول به وارد کردن آن هستند بین ۲۰ الی ۵۰ میلیون تومان افزایش قیمت داشته است. اخیراً مجوزی به شرکت جهت واردات یک خودرو داده شده است و طی اخباری که بنده دارم آن شخصی که با این مسئله موافقت کرده خودش هم سهمی برای خودش در نظر گرفته است.

* قوه قضائیه در بحث مبارزه با مفاسد خیلی فعال است و دست بر روی دانه‌درشت‌ها گذاشته است که این مسئله بسیار قابل تقدیر است، با این حال این قوه مورد هجمه‌های زیادی قرار گرفته است چون به نوعی پایش را روی دم افراد خاصی گذاشته است. بنابراین طبیعی است که مورد هجمه قرار بگیرد. در مجموع عملکرد قوه قضائیه خوب است.

4527214

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 730761

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • الف A1 ۰۶:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۴
    13 0
    یکی مجوز خودرو دیگری دارو سومی کود چهارمی پارچه وو.......دارد اما مهم اینه که همه این مجوز دارها به حکومتی ها وصل هستند