ایرنا به نقل از پایگاه اینترنتی روسی «استالیتسا» نوشت: سازمان امنیت فدرال روسیه اعلام کرد: تروریست ها شروع به استفاده گسترده از شبکه مجازی تلفن همراه زلو (Zello) کرده اند و بتدریج این شبکه در ساختار ارتباطات تروریست ها، جایگزین تلگرام می شود.

شبکه مجازی زلو که توسط فردی به نام الکسی گاوریلوف از دوستان پاول دوروف موسس تلگرام ایجاد شده، در روسیه ممنوع اعلام شده است و سازمان فدرال ارتباطات جمعی روسیه دسترسی کاربران روسی به این شبکه را منع کرده است.

پایگاه اینترنتی روسی «استالیتسا» در گزارشی به نقل از بیانیه سازمان امنیت فدرال روسیه نوشت: داعشی ها تا چندی پیش از طریق تلگرام با یکدیگر هماهنگ می شدند.
اما تروریست ها هم اکنون از اپلیکیشن جدید زلو استفاده می کنند، این شبکه اجتماعی را آلکسی گاوریلوف بوجود آورده که از مدتی پیش از سن پترزبورگ به نیویورک نقل مکان کرد.
رسانه روسی با اشاره به ممنوع شدن زلو در روسیه در سال 2017 نوشت: ممکن است جایگزینی زلو بجای تلگرام از سوی تروریست ها، تلگرام را از مسدود شدن احتمالی در روسیه نجات دهد.
تارنمای روسی تسارگراد هم نوشت: کارشناسان به این نتیجه رسیدند که تلگرام محبوبیت خود را در بین تروریست ها از دست داده است و زلو جانشین آن شده است.
رسانه روسی به نقل از کارشناسان سازمان امنیت فدرال روسیه نوشت: تروریست ها از طریق زلو برای ارسال پیام های صوتی استفاده می کنند.
از این شبکه اجتماعی همچنین رانندگان کامیون های بین شهری، تاکسی و امدادگران استفاده می کنند.
تارنمای روسی ولادتایم هم نوشت: اواخر سال 2017 سازمان امنیت فدرال تروریست متوجه شد تروریست هایی که به قتل رسانده است از شبکه زلو برای ارتباط با یکدیگر استفاده می کردند.
رسانه روسی نوشت: زلو برای تروریست ها همانند یک بیسیم عمل می کند.
در گزارش آمده است: استفاده از برنامه زلو در روسیه پس از آنکه موسس ان از همکاری با سازمان ارتباطات جمعی و ثبت این شبکه سر باز زد ممنوع شده است.

 

 

۴۲۴۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 743499

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام DE ۱۸:۱۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۵
    23 1
    اگر قصد فیلتر دارید همین الان فیلترش کنید نه وقتی جوانهای مردم توش کسب و کار راه انداختند.
  • بی نام A1 ۰۵:۰۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۶
    3 1
    روس ها خودشون زالو و خبيس هستند