تسنیم نوشت: معاون امور دریایی سازمان بنادر از پلمب جعبه سیاه نفتکش سانچی خبر داد و با بیان این‌که فرآیند حقوقی بازگشایی و رمزخوانی این جعبه زمان بر است، گفت: ۳ پیکر کشف شده نفتکش سانچی در حال انجام تشریفات قانونی برای انتقال به ایران هستند.

هادی حق شناس اظهار کرد: جعبه سیاه نفتکش سانچی در حضور مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی ایران و نماینده پاناما به عنوان کشور محل ثبت کشتی سانچی و مقامات چینی پلمب شد و در اتاقی قرار گرفت که آن اتاق هم تا زمان طی شدن مراحل حقوقی پلمب شد.

وی با تاکید بر اینکه بازگشایی و رمزخوانی جعبه سیاه احتمالا طولانی خواهد بود از احتمال افزایش تعداد کشورهای ذینفع در رابطه با حادثه برای کشتی سانچی خبر داد و افزود: مراحل رمزگشایی جعبه سیاه به دلایلی زمان‌بر است.

وی ادامه داد: یکی اینکه کشتی تحت مدیریت ایران اما با پرچم پاناما بوده و اکثریت قریب به اتفاق خدمه نیز ایرانی به همراه دو خدمه بنگلادشی بوده اند. حادثه در آب های چین اتفاق افتاده و کشتی فله بری که با سانچی تصادم کرد نیز چینی-هنگ کنگی بوده است لذا این وقایع ورود ذی‌نفعان در این قضیه را افزایش می دهد.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانودری اظهار کرد: علاوه بر موارد فوق نفتکش سانچی در آخرین ساعات حادثه در محدوده آبهای ژاپن قرار داشته است که حکایت از ذینفع بودن این کشور در ماجرای حادثه سانچی است. این احتمال وجود دارد که در میان خدمه کشتی فله بر چینی افرادی از ملیت های دیگر نیز وجود داشته باشند بنابراین ذینفعان در این قضیه تا کنون 6 کشور هستند که احتمال افزایش آنها وجود دارد.

حق شناس با بیان اینکه جعبه سیاه در چین که محل حادثه بوده است، بازگشایی خواهد شد در رابطه با وضعیت کشتی فله بر چینی گفت: کشتی فله بر کریستال از سوی نمایندگان سازمان بنادر و دریانوردی و نماینده پاناما مورد بررسی قرار گرفته اما هنوز مصاحبه ای با خدمه این کشتی در رابطه با چند و چون حادثه صورت نگرفته است. طبق کنوانسیون های بین المللی، چین باید اجازه این مصاحبه را صادر کند، این مسئله هم بخشی از فرآیند حقوقی بررسی سانحه است که در دستور کار قرار دارد.

وی همچنین از ارسال سه پیکر کشف شده در محل سانحه نفتکش سانچی به کشور خبر داد و گفت: هم اکنون مقامات مسئول در وزارت امور خارجه در حال انجام تشریفات قانونی این امر هستند.

35225

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 746234

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =