پاسخ صادق زیباکلام به آقای حسین شریعتمداری: حق اظهارنظر در مورد برنامه هسته ای کشور

بسمه تعالی


سرور مکرم جناب آقای حاج حسین شریعتمداری
    مدیر مسئول روزنامه وزین کیهان دامة اقباله


          با سلام و عرض ادب، همانطور که مستحضرند انجمن اسلامی دانشجویان دانشکده ادبیات وعلوم انسانی دانشگاه تهران روز چهارشنبه 26 آذر نشستی برگزار می کنند در خصوص بررسی روند برنامه هسته ایی کشور . آقایان دکتر هرمیداس باوند، احمد شیرزاد، سیروس ناصری و این بنده حقیر از طرف انجمن دعوت شده بودیم. آقای سیروس ناصری البته نتوانستند حضور پیدا کنند . بخش هایی از آنچه که در آن نشست گفته شد توسط سایت ها درج شدند. مطالب گفته شده بالاخص توسط آقای دکتر شیرزاد و بنده با مخالفت و واکنش تند جنابعالی و برخی دیگر از همفکرانتان قرار گرفت.
برخی از این واکنش ها را که بنده بعد از نشست دانشگاه تهران رصد کردم عبارت بودند : مصاحبه خود جنابعالی و جناب سردار محمد کوثری با خبرگزاری فارس؛ اشاره اخبار ساعت 19 شبکه اول (27 آذر)؛ پاسخ های سردار محمد کوثری و آقای هادی ثروتی در برنامه زنده " بدون خط خوردگی" رادیو گفتگو (27 آذر) ، مصاحبه جناب ابراهیم کارخانه ایی رئیس محترم کمیته هسته ایی مجلس، اظهارات سرکار زهره طیب زاده (نماینده محترم مجلس)؛ سرمقاله جناب محمد اسماعیلی در روزنامه جوان (27 آذر) تحت عنوان "دانشگاه تهران پاتوق مخالفان هسته ایی".
اینها بخشی از مطالب دوستان در پاسخ به عرایض بنده و دکتر شیرزاد بودند. بنده هیچ گلایه ایی از جانب آنها ندارم. بالاخره صدا و سیما تعلق به شما دارد و هرچه را که دلتان بخواهد در آن می گوئید. این هم حرف و حدیث تازه ایی نیست. دیش های ماهواره که از در و دیوار مملکت بالا رفته و حتی در روستاهای کشور هم ظاهر شده اند حاصل انحصار شما بر صدا و سیمای کشور است.
جناب شریعتمداری عزیز ، سخن بنده نه اصلاً در باب آنست که بنده در دانشگاه تهران چه گفتم و شما و دوستانتان چه پاسخ هایی داده اید و دارید می دهید ؛ و نه اصلاً گلایه از تحریف، دروغ و روایت یکسویه صدا و سیماست. نزدیک به سه ساعت مطالب نشست دانشگاه تهران در خصوص برنامه هسته ایی کشور ضبط شده که ما آنجا چه گفتیم و شما و همفکرانتان چه پاسخ داده اید. دست کم چند صد دانشجو در آن سه ساعت شاهد و شنونده حرفهای ما بودند و می توانند شهادت دهند که آیا در آن سه ساعت کلامی که در جهت مصالح و منافع ملی کشور و نظام بود گفته شد یا نه؟
جناب شریعتمداری، انگیزه من از نوشتن این نامه به محضرتان بازگو کردن داستانی است که در دوران خردسالی ام که به مدرسه می رفتم اتفاق می افتاد. بعضی وقتها از مدرسه که تعطیل می شدیم در سر راه منزل با بچه های دیگر دعوا می کردیم. من و برخی دیگر از بچه ها هر قدر هم که در دعوا کتک می خوردیم به "بزرگترمان" یک کلام نمی گفتیم. مادرم کشتیارم می شد که "کی تو را به این روز انداخته"، اما یک کلام نمی گفتم. اما برخی از بچه های دیگر بعد از دعوا به "بزرگترشان" مراجعه کرده و به اصطلاح دادخواهی می کردند. حالا جناب شریعتمداری شده داستان من و شما. من و شما بر سر مسئله هسته ایی ، جنگ، آمریکا یا هر مسئله دیگری مجادله مان می شود. بنده در یک سخنرانی ، مقاله یا مناظره مطلبی را می گویم یا می نویسم. جنابعالی هم پاسخ می دهید. اما متاسفانه دعوا فقط میان من و شما نمی ماند. جنابعالی، آقای حمید رسایی و سایر "دلواپسان" توافق ژنو را سال گذشته بدتر از ترکمنچای اعلام فرمودید. بنده اما از توافق ژنو دفاع کردم و از جنابعالی و همفکرانتان این سئوال را پرسیدم که هسته ایی علیرغم این همه هزینه هنگفتی که مستقیم و غیر مستقیم ( هزینه تحریم ها) برای کشور داشته، چه فایده و ثمری اقتصادی برایمان به بار آورده؟ بالطبع شما و دوستانتان هم پاسخ هایی داده اید. اما متاسفانه "دعوا" صرفاً میان من و شما باقی نماند. "بزرگتری" بنام قوه قضائیه وارد مجادله من و شما شد و به شما کاری نداشت اما من را بواسطه آنچه در پاسخ شما در خصوص هسته ایی گفته بودم به اتهام "تشویش اذهان عمومی" و "تبلیغ علیه نظام" به یکسال حبس محکوم نمود. بنده یکسال دوندگی کردم تا با لطف برخی ازمقامات قوه قضائیه حبسم تبدیل شد به 5 میلیون تومان جزای نقدی.
جناب شریعتمداری، این همان حکایت دعواهای دوران مدرسه مان است. نمی شود که شما و دوستانتان هر چه دلتان می خواهد در مورد سیاست های هسته ایی این دولت بگوئید و گفته هایتان مصداق وطن پرستی و انقلابی گری توصیف شود اما اگر کسی سیاست های هسته ایی دولت قبلی را مورد مواخذه قرار دهد گفته هایش مصداق غرب زدگی، شرق زدگی، مزدوری و..... توصیف شود و بعد هم دادستانی انقلاب علیه اش پرونده تشکیل بدهد؟ جناب سردار کوثری هم در برنامه زنده رادیویی هم در مصاحبه با "فارس" علنا می فرمایند که مسئولین قضایی باید با این افراد(یعنی بنده و دکتر شیرزاد) برخورد نمایند. دیگران هم مطالبی قریب به همین مضامین فرموده اند.اگر جنابعالی یا ایشان از مفید بودن آنچه هسته ایی برای کشورببارآورده یقین دارید(که ظاهرا دارید)، پس چرا برای جلوگیری از آنچه که بنده یا دکتر شیرزاد در انتقاد از برنامه هسته ایی می گوییم متوسل به زور می شوید؟ حرفهای بنده یا دکتر شیرزاد در حضورچند صد دانشجو در دانشگاه تهران بود. جنابعالی می فرمایید حرفهای ما درست نبوده و شما درست می اندیشید، بسم الله شما و سردار کوثری،دکتر جلیلی، آقای ثروتی و....بفرمایید که چرا حرفهای ما نادرست و مال شما درست است؟ چرا پای قوه قضاییه را وسط می کشید؟ آیا در کشور های دیگر هم کسانی را که با این یا آن سیاست دولت های شان مخالفت می ورزند یا انتقاد می کنند را خائن، مزدور،صهیونیست،غربزده، وابسته، نفوذی، عامل بیگانه و....خطاب می کنند و خواهان آن می شوند که "قوه قضاییه و یا سایر مقامات دهان آنانرا ببندند"؟


                                                                                                                ایام بکام باد
                                                                                                              صادق زیباکلام
                                                                                بیست و هشتم آذرماه یکهزاروسیصدونودوسه

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 391002

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 53
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۸
    دام اقباله درسته نه دامة اقباله
    • بی نام A1 ۰۵:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۹
      55 5
      چه اهمیتی داره حالا
    • هادی A1 ۱۶:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۹
      16 1
      مهم نیست. خلاصه هممون تو دام هستیم چه دام برکت باشه چه دام چیز دیگر.
  • بی نام A1 ۱۶:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۸
    چرا در کشور و فضای رسانه های رسمی فقط امثال زیباکلام و مطهری حق حرف زدن و انتقاد کردن دارند و بقیه یکصدم حرفهای اینها رو بزنن فورا دادگاهی میشوند؟
    • بی نام IR ۰۰:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۹
      8 24
      این هم از اون حرف های عجیب بود ...
  • بی نام A1 ۱۷:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۸
    ادب آداب دارد.........
  • امیر تبریز اوغلی IR ۱۷:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۸
    این زیبا کلام هم دیگه یواش یواش رو اعصابه
    • مایل به ممد A1 ۲۱:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۸
      96 8
      احتمالا اخبار 20:30 بیشتر رو اعصابه. بخصوص فلاح از لندن و کامران نجف زاده از اینجا، اونجا و همه جا.
    • علی IR ۲۱:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۸
      50 7
      تو فعلا برو منفی هات رو جمع کن نمی خواد غصه زیباکلام رو بخوری
    • رضا پسر ایران IR ۲۱:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۸
      84 7
      شماها و دولت متبوعتون هشت سال رو اعصاب بودین همه چیز رو نابود کردید اقتصاد رو به این روز انداختید باز هم دست نمیکشید.صد رحمت به سنگ پا
    • محمد RO ۰۶:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۹
      10 29
      اين يارو آخرش سر از اون ور در مياره
  • بی نام IR ۲۰:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۸
    23 2
    با سلام : زور و بگیر وببند وارام حرف بزن تا کسی نشنیده جوابگو نیست چون ما در قرن 21 هستیم ، خوشبختانه یا متاسفانه جواب عکس میدهد الان در جوامع انسانی منطق جای زور جایگزین شده...
  • بی نام A1 ۲۰:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۸
    9 61
    از قوه قضاییه میخواهیم ایشان و شیرزاد را با یک درجه تخفیف به حبس ابد محکوم کند.نمیشود در مملکتی که یک نظام مقدس داره هر کی هر چی میخواد بگه.
  • بی نام US ۲۰:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۸
    51 13
    دم زیبا کلام گرم گرم
  • دانشجو A1 ۲۱:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۸
    32 8
    جناب زیبا کلام خسته نباشید عالی بود امیدوارم بقیه هم شجاعت و فصاحت رو از شما یاد بگیرند و پشت این و اون پنهون نشن
  • منصفی به نام رضا A1 ۲۱:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۸
    56 7
    اقای شریتمداری از شما میپرسم 11 روز خانه نشینی احمدی نژاد و اضهار نظرهایی که حتی امریکایی ها از زبان باز گو کردن ان عاجزند ولی مشاور دفترش اقای مشایی به راحتی در مورد همه چیز نظام نظر میدهد و معاون اولش اقای رحیمی و ریس تامین اجتماعی اقای مرتضوی که از طرف دادگاه صالحه ایران دارای پرونده هستند و 3000 میلیارد اختلاس در دولت اقای احمدی نژاد و .... مورد دیگر هیچ وقت در مورد ان سخنی نگفتید.اقای شریمتداری منطق شما رو همه میدانند کاش میشد یک بار در مجلس کادیدا میشدید و رای و فکرتان را میسنجیدید.ما مثل شما بابا و داداش قوی رو وارد معکرکه نمیکنیم و با عقل ومنطق جواب شما رو میدهیم
    • منفی خور A1 ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۳۰
      3 1
      سیاست همینجوریه دیگه عزیز انتظار منطق آنچنانی از سیاسیون نمیشه داشت وقتی برای کار حزبی باید تا آخرش پشت هم باشن آخرشم این میشه، زنده باد آزادگان حقیقت پرست
  • فربد A1 ۲۱:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۸
    23 5
    واقعا در اين شرايط بحراني كشور كه فشار تحريمها اين طور روي دوش مسولين نظام هست ، ايا خودمون هم بايد خودمون را تحريم كنيم ,اقاي شريعتمداري اين سوال شايد سوال من و چند هزار يا مليون نفر ديگه باشه ايا واقعا درسته؟
  • گنجی پور A1 ۲۲:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۸
    16 38
    اقای زیبا کلام که لباس اپوزسیون را برتن کرده اما از دانشگاههای این مملکت حقوق چند میلیونی دریافت میکند پاسخ بدهد ایا صداوسیما واقعا در انحصار دوستان اقای شریعتمداری است ؟ ایا مردم دیگر کشورها که ماهواره دارند انجا هم وجود ماهواره ماحصل انحصارتلویزیون توسط دولتهایشان است ؟ ایا روزنامه اطلاعات هم در دست اقای شریعتمداری است ؟ ایا اجماع عقلا و رجال سیاسی و مردم شریف کشور بر استفاده از انرژی صلح امیز هسته ای که البته با مخالفت افرادی چون شما و شیرزاد هست را باید به خاطر دشمنی دشمنان باید شکست و این همه راه رفته را برگردیم ؟
  • علی A1 ۲۲:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۸
    10 23
    اگه بگیم انرژی هسته ای نباید داشته باشیم چون به خاطر اون خیلی از چیز ها رو از دست میدیم از چندین منظر قابل بررسی است 1 ما باید به فکر آیندگان باشیم همان طور که در قرآن آمده اعمال انسان ها و آثار آن ها در گذشته آینده در قیامت بررسی می شوند.حال اگه نفت تموم بشه آیندگان ما چه کنند. 2 اگه بگیم چون قدرتمندان میگن نداشته باشیم ما هم نداشته باشیم آیا اگر زندگی بر ما سخت شد نباید حرف حق را زد کمی تاریخ بخوانیم می بینیم که همیشه پیروزی با کسانی است که حرف حق می زنند. یه چیز واضح که انرژی هسته ای باید داشته باشیم. ولی مثل همه کار ها ما فقط گفتیم انرژی هسته ای حق مسلم ماست ولی پیشرفت قابل توجهی نسبت به هزینه های داده شده نکردیم.فقط گفتیم مرگ بر آمریکا ولی در همه چیز از آمریکا عقبیم فقط گفتیم ..
  • بدون نام ۲۲:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۸
    20 3
    شريعت مداري بفرما جواب بده .............
  • بی نام IR ۰۴:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۹
    23 4
    این دلواپسان اگه به فکر مردم بودند که 8 سال سکوت نمیکردند و لذت نمی بردند ، الان هم صندلیشون دراه میلرزه دلواپس شدند وگر نه کلا صندلی واسشون مهمه یا به قولی کتک تنه اینا باشه
  • بی نام IR ۰۴:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۹
    13 44
    ایشون کی باشند که به آقای شریعتمداری پاسخ بدن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    • بی نام IR ۱۶:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۳۰
      9 1
      شما فرض کن یک شهروند ساده که از حقوق شهروندی برخوردار است طبق نص قانون.
  • بنده ی خدا A1 ۰۵:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۹
    23 4
    مقام معظم رهبری گفتند حتی مخالفین نظام بیان رأی بدن . آقای شریعتمداری ما که مخالف نظام نیستیم نمیتونیم در مورد هسته ای حرف بزنیم ؟؟؟ پس کی تو این مملکت حق نفس کشیدن داره ؟؟
  • حمیدرضا IR ۰۶:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۹
    22 6
    من به صادق زیباکلام کاری ندارم......ولی حسین شریعتمداری آدم انحصارطلب ومغروریه...که فکرمیکنه مقتضیات عالم وجود......توی دفترایشون توی روزنامه وزززززززززززززززززززززززززززیییین کیهان باید شکل بگیره......دقت بفرمائید.....باید
  • شيخ حسن A1 ۰۷:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۹
    9 29
    آقاي زيبا كلام شما هيشه و همه جا آهنگ مخالفت سر مي دهيد . هيچ كشوري شكست نميخورد از دشمن مگر اينكه خائنيين در آن مملكت با دشمن همراه باشند . و شما همراهيد . چرا انرژي هسته اي براي دوستان شما امريكا و غرب خوب است براي ما بد
  • صارمیان RO ۰۷:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۹
    23 5
    وقتیکه مقام معظم رهبری میفرمایند من تیم مذاکره کننده را قبول دارم و در تریبون نماز جمعه بار ها شنیده ایم که تصمیم گیری در مورد مذاکره هسته ای با مقام رهبریست این وسط اقای شریعتی چه کاره میباشند چرا با اظهار نظر خود موجب بالا رفتن دولار و کاهش پول ملی میشوند
  • مهران. A1 ۰۷:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۹
    35 11
    چه کلام زیبایی داره این زیباکلام
  • امیر IR ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۹
    25 7
    عالی بود دکتر زیباکلام
  • بی نام US ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۹
    2 6
    و جادلهم بالتي هي احسن
  • حامد A1 ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۹
    15 6
    واقعا گل گفتیسخن از دل ما میگویی...
  • فرید A1 ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۹
    22 3
    اقایان اجازه بدهید کسانی که مخالف برنامه هسته ای هستند هم داخل صداوسیما و...به مناظره با طرفداران دلواپس بنشینند ومردم خودشان با توجه به شعوری که دارند قضاوت کنند .ازشعور مردم تنها درزمان انتخابات وتظاهرات استفاده نکنیم
  • بی نام IR ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۹
    9 18
    آقای زیبا کلام دیگه داره شورشو درمیاره، فارغ از دسته بندی حزبی و گروهی ، منظورش از این سوال چیه که "انرژی هسته ای چه فایده ای داره؟" ، یعنی زیر بار حرف زور بریم و از فعالیتهای هسته ای دست بکشیم؟
  • فرشته IR ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۹
    76 10
    وجودت پر برکت باد آقای زیبا کلام.
  • وحدت A1 ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۹
    4 3
    دیش ماهواره شامل انحصار شما بر صدا و سیما است.کاملا درست گفته.همین اوضاع مملکت ما به خاط حمایت های شریعتمداری و امثالهم از احمدی نژاد هست که میگفتن تحریم ها تاثیری نداره.تحریم پدر مملکتو در آورد.مردم دیگه اگاه شدند و اختلاف آرای اقای روحانی با بقیه کاندیدا خود گویای همه چیز میباشد.اقای شریعتمداری هم تو حال هولای فتنه 88 و بی احترامی به هاشمی رفسنجانی باشند تا ان شاالله ما دیگه شاهد فسادهای n میلیاردی که دولت قبل رخ داد نباشیم و اوضاع اقتصادی مملکت سر وسامان پیدا کند.
  • شهروند IR ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۹
    7 29
    آقای زیبا کلام من نمی دانم که چرا ما فعالیت هسته ای نداشته باشیم آیا جزء علوم روز هست یا خیر؟وچرا باید محروم باشیم وچرا باید این علم در انحصار فقط کشور های خاص باشد؟وچرا های دیگر ولو اینکه به زعم شما هیچ ثمره ای نداشته باشد وچرا شما که پرورش یافته این سر زمین ،ایران عزیز هستی مدافع ابرقدرت ها شوید؟آیا بیمار سرطانی در خانه دارید که نیاز به پرتو درمانی داشته باشد؟چرا باید برای نیاز بیماران خود دست گدایی به کشور های تولید کننده دراز کنیم ؟ حاشا به غیرت وجوانمردیت که ما به گدایی تشویق می کنی ودانشمندان ما از انجام فعالیت هسته ای باز می داری .آیا دعوت به انحصارگری کار درستی است علم انحصاری نیست محصول تلاش وزحمات کل بشریت است .استاد محترم بعضی مواقع از اصرار حضرتعالی در دفاع از استکبار آدم تردید
  • arman IR ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۹
    31 8
    کسی که پاسخ منطقی نداشته باشد برچسب می زند تا راحت سرکوب کند امثال شریعتمداری اینجوری هستند در ضمن مقام معظم رهبری مستقیم بر مذاکرات نظارت دارند دلواپسان به دنبال منافع شخصی خودشان هستند
  • با نام RO ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۹
    0 6
    ما که نفهمیدیم کی راست میگه ؟ کی چی میگه ؟ و که چی می خواد ؟ اگه شما فهمیدید به ما هم بگید تا ما هم بفهمیم ....
  • بی نام IR ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۹
    3 15
    باسلام آقای زیبا کلام میشه شما به ما بگید توی کشورهای دیگه به مخالفاشون چی میگن؟؟؟؟؟؟؟ نکنه مدال می دن ما خبر نداریم
  • یکه A1 ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۹
    5 2
    جناب آقای زیبا کلام 1شما فرمودید که مگر ماحق نداریم حرف بزنیم یادرمسئله هسته ای ودیگر مسائل مملکت نظری داشته باشیم باید خدمدتان عرض کنم ازتاریخ 15/1/92تاهم اکنون طبق آماری که بنده گرفته ام همفکران شما اعضای دولت از رئیس جمهور تاپایینترین سطح حدود 32هزار بار برعلیه اعضای دولت قبل بخصوص آقای احمدی نژاد ودیگر مسائل وشخصیتهای مهم کشور حرف زدید یا مطلب نوشتید البته اکثر مطالب که دررسانه مانند نشریات وسایتها تکرار شده بنده به آمار اضافه نمودم آیا کسی به شماگفت بالای چشم شماابروست 2 اینکه شما فرمودید مناظره کذایی درمورد روند برنامه هسته ای بوده شاید چنین بوده ولی زیر لوای این حرفهای دیگر هم زده شد مثلااگربه سخنان جناب آقای باونددرست دقت کنیم او بازباندیگر میگوید از اصل انقلا ب یک اشتباه بود
  • 123 EU ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۹
    17 10
    شریعتمداری واصحاب او میدانند در بین مردم جایگاهی ندارند هی دست و پا میزنند
  • بی نام EU ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۹
    7 5
    جانا سخن از دل ما میگویی درود برتو استاد عزیز
  • رضا IR ۱۹:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۹
    3 6
    هر کس عقل سلیمی داشته باشد وبه آینده کشور ونسل های آینده بیندیشد از انرژی هسته ای دفاع می کند زیرا امکانات وبستر فراهم شدن آن در اختیار ماست و ماناچاریم حتی المقدور از برق هسته ای ،امور پزشکی ودر دیگر صنایع از این انرژی خالص که به محیط زیست آسیب نمی رساند در آینده نزدیک استفاده بهینه نماییم صرف نظر از این مناظره بین آقای زیبا کلام وشریعتمداری چرا ما باید از این موهبت الهی محروم باشیم ؟هر چند این دول استکباری مخالفت می کنند لکن برای انسانهای آینده نگر این سوال مطرح است که چرااینها مخالف هستند ؟جوابی که می توان داد اینست که اینها با پیشرفت وترقی مردم ایران دشمنی دارند وخوف دارند که مردم ایران الگو دیگر کشور های جهان سوم شوندو چپاول وغارت انها رابگیرند .
  • حسن A1 ۲۲:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۹
    12 3
    احسنت به زیبا کلام. کلامش زیباست
  • ایران IR ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۳۰
    7 2
    درود بر دکتر،حرفهایت را با اب طلا بایدنوشت .دعایمان پشت است .
  • بی نام A1 ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۳۰
    8 7
    سلام بر ز زیباکلام شجاع وحقگو
  • منفی خور A1 ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۳۰
    1 2
    همیشه همینطور بوده برید تاریخ صدوچندین ساله ی مجلس رو بخونید
  • yaser A1 ۱۹:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۱
    12 8
    یکی نیست به امثال جناب زیباکلام بگه آخه عزیز من امروز دیگه هر دانشجوی ترم اولی هم می دونه که انرژی هسته ای محور بقا و گسترش بسیاری از شاخه های علمی و صنعتی در آینده است و کشوری که از داشتن آن غفلت کند قطعا نمی تواند استقلال کشورش را در آینده تضمین کند و جلوگیری غرب از رسیدن ایران به این دانش هم به همین دلیل است. هزینه هایی که برای به دست آوردن آن می دهیم به قیمت استقلال سیاسی و اقتصادی آینده کشور است . این استقلال چقدر می ارزد جناب زیبا کلام؟
  • مجید A1 ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۴
    5 22
    درودبرشریعتمداری وروزنامه وزین کیهان
  • قاسم IR ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۵
    4 15
    این صادق زیباکلام دیگه داره پاشو از گلیمش درازتر میکنه
  • امین A1 ۰۷:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۲
    5 2
    خب بیاین بگین این هسته ای چه کوفته ای که داریم براش تحریم می شیم، اصلا واسه چی تحریم شدیم، چقدر ضرر داره چقدر منفعت داره، که دیگر کشور ها به فکر حذف کردنش هستن
    • بی نام RU ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۸
      1 0
      کدوم کشور به فکر حذف هسته ایه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟همه کشورا دارن نسل چارم پنجم راکتورای هسته ایو راه ادازی میکنن بنده خدا تو داری چی میگی؟؟؟؟نکنه اینم جناب زیباکلام فرموده؟؟؟؟؟